Alex Oancea - VEKA

Alex Oancea

Alex Oancea si-a inceput cariera la PR de pe cand era inca in facultate, la firma ICPSP. A urmat ca in 2005 sa se alture celor de la ATIC ca executive manager. Doi ani mai tarziu, Alex Oancea a fost recrutat de cei de la SoftNet

ca PR si Makerting specialist. Este absolvent al Facultatii de Jurnalism din cadrul Universitatii Hyperion si are un Master in Marketing luat la Academia de Studii Economice. Din anul 2007, Alex Oancea este directorul de marketing a celor de la VEKA Romania.

 

Articole din presa:



O problema reala din piata constructiilor: “Dorel exista! El trebuie sa dispara”. De ce are nevoie Romania pentru lucrari de calitate in constructii?

 

O problema des intalnita in constructii, o piata afectata grav de criza, care a condus la o scadere puternica a pietei si la un numar foarte ridicat de disponibilizari, este si slaba pregatire a angajatilor.

 

Criza din piata constructiilor este totodata si cauza care a condus la un exod al muncitorilor, mare parte dintre angajatii specializati alegand calea Vestului, in speranta unor vieti mai linistite si mai sigure. Iar acest lucru nu a avut repercusiuni asupra angajatilor, ci si asupra angajatorilor, companiile romanesti de profil orientandu-se catre pietele externe, in care cuvantul “criza”nu a fost pomenit. Este vorba despre pietele din Orientul Mijlociu, dar si din Nordul Africii, doua regiuni aflate in plina expansiune.

“Constructorii romani incep sa isi caute locuri de munca in strainatate – cauta piete in Nordul Africii, in Kazahstan sau Iordania. Avem handicapuri in momentul in care mergem in strainatate. (…) Romanii au fost priviti ca oameni foarte seriosi si meseriasi buni. Din pacate, in ultimii 20 de ani, din cauza ”apucaturilor” in care am fost implicati alaturi de restul actorilor cu care am lucrat, imaginea noastra incepe sa se strice. Neseriozitatea, chiar lipsa de profesionalism, sunt aspecte foarte triste, pentru ca se constata ca nu mai exista exigenta profesionala. Nu am scapat de ”merge si-asa”, ba chiar l-am amplificat. (…) Dorel , din pacate, exista! Dar ne dorim sa dispara”, a decarat Adriana Iftime (foto dreapta), vicepresedinte al Patronatului Societatilor din Constructii (PSC).

Potrivit reprezentantului PSC, programa actuala de invatamant in momentul acesta, lipsa orelor de practica, dar si a stagiaturii sunt alte cauza ale acestei situatii din industrie. “Tinerii din ziua de azi sunt slabi, iar acest lucru se datoreaza in primul rand unei lipse a educatiei de profil.Nu exista ardoarea de a invata si de a performa si tocmai de aceea nu ne putem astepta la rezolvari peste noapte”, a precizat Adriana Iftime.

80% din deficientele tamplariei cu geam termopan apar din pricina montajului gresit

Contactati de WALL-STREET.RO, reprezentantii uneia dintre industriile in care lucrarile de montaj lasa de multe ori de dorit sustin ca practica de genul „merge si asa” inca defineste munca in piata constructiilor de la noi.

„Avem nevoie in primul rand de responsabilitate – fie ca discutam despre educarea tehnico-practica, despre angajarea unor oameni pregatiti sau despre responsabilitatea muncii pe care o depui. A fi meserias implica, deopotriva, sa ai si pregatirea tehnica necesara, dar si experienta practica, a lucrului. Din pacate, in domeniul constructiilor, dar nu numai, inca se mai practica tehnica ”merge si asa”, care reprezinta un mare dezavantaj si care impiedica progresul si dezvoltarea acestui domeniu”, a declarat Alex Oancea, director de marketing in cadrul VEKA Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii de tamplarie termoizolanta.

Potrivit acestuia, in domeniul ferestrelor termoizolante se estimeaza ca aproape 80% dintre deficientele tamplariei apar din pricina montajului eronat. „Impreuna cu Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta, ne implicam in aceasta problema si depunem eforturi considerabile, pentru a creste numarul de montatori certificati sa efectueze astfel de lucrari. Mai mult, noi ii incurajam pe producatorii romani sa-si angajeze oameni pregatiti si certificati tehnic. Estimam ca, pe termen mediu, astfel de proiecte vor conduce la responsabilizarea angajatilor din domeniu”, a mai precizat reprezentantul companiei germane.

 

Intrebat de situatia tinerilor meseriasi din Romania, Oancea a mai aratat ca tentatia de a pleca peste hotare este din ce in ce mai mare. „Exista in acest moment pe piata romaneasca o cerere destul de mare de ingineri, in conditiile in care o buna parte din tineri au plecat spre medii economice mai ofertante. In Germania desfasuram numeroase stagii practice impreuna cu scolile de meseriasi si facultatile tehnice. Acolo companiile sunt incurajate sa desfasoare astfel de proiecte de practica. Inca de mici, copiii sunt incurajati sa invete si sa se dezvolte prin astfel de stagii. In Romania, din pacate, tinerii nu se simt destul de motivati”, a spus Alex Oancea.

Totodata el a mai subliniat ca un om trebuie motivat, ca sa isi desfasoare activitatea pentru care este platit, indiferent ca este muncitor sau director de marketing. Iar motivarea reprezinta mixul perfect dintre recompensarea financiara a muncii si incurajarea spre perfectionare. „Salariul trebuie sa fie o oglinda a muncii prestate, iar calitatea si seriozitatea depind de responsabilizarea angajatului. Atata vreme cat sistemul va permite unor firme sa lucreze la negru si fara a oferi garantie reala si/sau certificat tehnic, vor exista mereu solutii tehnice inferioare montate fara prea mare seriozitate. Apreciem ca in ultimii ani beneficiarii au inceput sa se reorienteze spre solutiile tehnice superioare si care vin insotite de montaje durabile. Mai avem insa un lung drum in fata noastra”, a mai spus directorul de marketing al VEKA Romania.

Alex Oancea a mai precizat ca in cei sapte ani de experienta in piata de tamplarie termoizolanta, a vazut multe cazuri mai putin fericite, uneori chiar si la mai putin de un an de la montaj.

“Neseriozitatea si superficialitatea au iesit la lumina mai repede acum decat inainte de ‘89”

“Neseriozitatea si superficialitatea muncitorilor romani au iesim la lumina mai repede in zilele noastre decat inainte de 1989”, sustin reprezentantii companiei de recrutare APT. Potrivit acestora in perioada comunista responsabilitatea era colectiva si in ‘gramada’ intrau si persoane neserioase. “Nu am putea spune insa ca aceste doua calificative sunt caracteristici ale romanilor, ci consecinte ale modului de organizare si conducere la locurile de munca”, au mai precizat reprezentantii APT.

Tot acestia sustin ca in Romania inca mai exista meseriasi, unii dintre ei reveniti in tara dupa experiente europene de unde au venit cu bune practici pe care le aplica si in tara, dar pentru tinerii care iau acest drum trebuie introdus un plan concret de pregatire in tara. “In situatia lipsei de locuri de munca pentru tineri sunt binevenite initiativele private mai intai dar adoptate si de ministerul educatiei, de a reinfiinta scoli profesionale, care asigura pregatire pe langa companii importante, unde pot avea asigurate la final locuri de munca”, au precizat reprezentantii APT.


Wall-street – 2014




Alex Oancea, VEKA: Piata de tamplarie PVC se scalda in incertitudine. Fara masuri, scaderea va fi accentuata

Filiala locala a grupului german VEKA, unul dintre cei mai mari furnizori si producatori de tamplarie PVC din lume, sustine ca piata de tamplarie PVC a avut de suferit in prima parte a anului, reprezentantii companiei observand o contractie de pana la 5% a acesteia in primele cinci luni, ca urmare a mai multor factori ce au influentat in mod negativ industria constructiilor de profil.

 

“Speram intr-o revenire a pietei cat mai curand, dar nu exista un trend unitar – nu exista nici optimism, nici pesimism – ne scaldam practic intr-o incertitudine continua, care blocheaza finantarea. Nu avem o strategie la nivelul intregii piete care sa poata pune constructiile pe picioare. Semnale exista, dar sunt doar sporadice”, a declarat pentru wall-street.ro – Alex Oancea (foto), directorul de marketing al companiei.

Reprezentantul companiei este optimist si se asteapta ca perioada verii si mai ales constructiile programate pentru acest interval sa cunoasca o crestere pentru a contrabalansa pierderile suferite in prima parte a anului.

“Speram ca piata sa isi revina pe un trend ascendent sau cel putin sa stagneze si sa nu se adanceasca scaderea si mai mult in cea de-a doua parte a anului. Daca nu intervine cineva si sa o faca repede ma tem ca scaderea va fi mult mai accentuata”, a subliniat directorul de marketing al VEKA Romania.

Conform estimarilor VEKA, piata de tamplarie PVC din Romania a suferit in prima parte a anului o contractie de circa 5%


Cine blocheaza piata: banii si factorul psihologic


O multitudine de factori blocheaza practic piata de tamplarie PVC din Romania, a completat Oancea, care a precizat ca partea financiara – gestionata de bugetul de stat si de insitututiile financiare are un rol esential in acest domeniu.

Reprezentantul VEKA a mai spus ca in piata de tamplarie PVC mai exista un factor extrem de important, iar acela este de natura psihologica.

El a mai precizat ca unul din motivele pentru care acest segment din piata sufera este acela ca firmele producatoare de ferestre au primit numai 35% din valoarea totala a contractelor.

“Statul s-a implicat in reabilitare, iar acest lucru a facut ca beneficiarul final sa astepte executarea greoaie a lucrarilor, problema salarizarii locuitorilor din tara sau puterea de cumparare a romanilor a scazut, face ca banii de investitii sa nu mai existe.

 

Conform datelor VEKA, piata la nivelul anului trecut s-a ridicat la aproximativ un milion de ferestre vandute, o valoare care ar putea fi atinsa si in acest an, daca piata va urmari un trend similar.

Investitii in constructii - sub 1000 de euro pe cap de locuitor

In contextul unei cresteri la nivel international a volumului de proiecte din domeniul constructiilor, exista si semnale pozitive observate de reprezentantii VEKA.

“Este de remarcat faptul ca investitiile in constructii se situeaza mult sub suma de 1.000 de euro pe cap de locuitor, de aproximativ 5-6 ori mai mici decat in Germania. speram, insa, ca, odata cu o crestere per ansamblu a volumului de lucrari in constructii, remarcata si la nivel european (prin comparatia lunilor martie si februarie), efectele se vor propaga si pe piata ferestrelor.a declarat Gheorghe Dragne, regional sales manager VEKA Romania.


Miza pe o crestere de cel mult 10% a afacerilor


Pe o piata care in acest moment nu da semne de revenire, VEKA se asteapta la o evolutie a afacerilor de cel mult 10%.

“Estimam o crestere de cel mult 10% a business-ului in acest an. Primele cinci luni ne-au adus o crestere de circa 40% a vanzarilor, valoare pe care am reusit sa o pastram in acelasi ritm cu cel de anul trecut, dar din pacate piata a avut de suferit in acest interval. Ne mentinem o estimare rezervata in privinta pietei, cel mai optimist scenariu pentru acest an fiind o stagnare”, a completat Alex Oancea.

La nivelul anului trecut, VEKA a inregistrat afaceri in crestere cu 25%, la 15 milioane de euro.

Grupul german este prezent pe piata locala prin subsidiara VEKA Romania, dar deruleaza si vanzari directe catre parteneri.

Piata locala de tamplarie termoizolanta din PVC este estimata la circa 300 milioane euro, profilele reprezentand aproximativ o treime din aceasta valoare, diferenta fiind acoperita de sticla, feronerie si accesorii.

Printre competitorii VEKA in Romania se numara Gealan si Rehau.


Wall-street – 2013



REPORTAJ la fabrica VEKA din Germania, unul din cei mai mari producatori de profile PVC din lume

 

Situata in localitatea Sendenhorst din Germania, la numai 30 de minute de mers cu masina din orasul Munster, fabrica VEKA este unul din cei mai importanti producatori de profile pentru tamplarie PVC din lume, care livreaza anual in Romania peste 6.000 de tone de astfel de profile.

 

Intr-un orasel cu circa 12.000 de locuitori, peste 10% din populatie lucreaza in cadrul fabricii VEKA, atat in productie cat si in zona de birouri.

Heinrich Laumann, fondatorul grupului german a achizitionat in anul 1969 compania VEKAplast, care in acel moment dispunea de 8 angajati si se ocupa cu productia de rulouri si profile pentru constructii, deruland afaceri de circa 850.000 de euro.

La mai bine de 40 de ani de la cumpararea VEKAplast, actualul grup german a extins fabrica de productie PVC la o suprafata totala de peste 300.000 mp, desfasurandu-si activitatea in 29 de tari la nivel mondial prin 14 centre de productie, livrand peste 250.000 tone de profile, echivalentul unor afaceri de 850 de milioane de euro.

Cum functioneaza fabrica


In fabrica VEKA din Sendenhorst, cei aproximativ 1.200 de angajati lucreaza in trei schimburi pentru circa 340 de zile pe an, zilnic fiind produse peste 300 de tone de profile extrudate.

Aici, nemtii dispun de 94 de linii de extrudare (productie efectiva a profilelor PVC din materie bruta) si 20 de linii de laminare, dupa ce in 2006 si 2009 aveau 13, respectiv 18 linii de acest fel.

La fabrica sunt aduse anual circa 143.000 tone de material brut (amestecuri de materiale), pana la 600 de tone fiind procesat in fiecare zi. Din acesta, la nivelul anului trecut au fost livrate peste 95.000 de tone de materie finita.

Dupa sosirea materialului brut, acesta este transformat in “praf” pentru a fi trimis mai departe in hala de productie. Aici urmeaza o serie de teste de laborator, unde inginerii VEKA stabilesc rezistenta la impact, durabilitatea la frig, dar si rezistenta la frecare.

In primii ani de functionare ai fabricii s-au folosit numai profile de culoare alba, pentru ca in prezent optiunile clientilor sa vizeze si profile de alta culoare. VEKA a trebuit sa se adapteze acestei tendinte si s-a aliniat cerintelor pietei.

Ponderea de profile PVC ale VEKA Romania este de 50% pentru cele de culoare alba, in timp ce restul de 50% este reprezentata de profilele care vin in diferite nuante de culoare.

Situatia se schimba insa In Romania, unde ponderea profilelor PVC de culoare alba detine o proportie de 70% pe piata locala, in timp ce modelele colorate se ridica la circa 30%, fiind si acestea in continua crestere.

Pregatirea tinerilor angajati


Una din politicile nemtilor de la VEKA tine de instruirea si pregatirea tinerilor angajati pentru a deveni specialisti in domeniu.

Aici, tinerii sunt nevoiti sa treaca printr-o perioada de trei ani si jumatate de training unde vor lua contact cu toate stadiile de productie ale unui profil PVC. Activitatea pe care o desfasoara in decursul celor trei ani are un program de lucru normal - de 5 zile pe saptamana - din care trei sunt dedicate activitatii practice in fabrica si doua dintre acestea presupun cursuri si notiuni teoretice.

In acest fel, intre 20-25 de tineri cu varste cuprinse intre 16-18 ani isi incep pregatirea intr-un domeniu din care pot deveni tehnicieni, electricieni sau chiar ingineri.

 

Nemtii mizeaza insa mai mult pe o pregatire practica a tinerilor angajati, care in acest mod pot deprinde mai multe cunostinte in interiorul fabricii.

 

Peste 6.000 de tone de profile PVC livrate in Romania


Pentru VEKA, Romania este cea mai importanta piata din sud-estul Europei, anual livrand aici de la fabrica din Sendenhorst intre 6.000 si 7.000 tone de profile PVC catre cei peste 75 de parteneri de pe intreg teritoriul tarii.

La nivel local, producatorul german de profile PVC estimeaza ca afacerile din acest an vor creste cu 20%, la 16 milioane de euro pe fondul contractarii de noi parteneri strategici, valoarea totala a livrarilor ridicandu-se la peste 6.000 de tone, dupa cum sustine Robert Post, directorul general VEKA Romania.

Romania, printre cele mai importante piete pentru VEKA


Germania, Rusia si SUA sunt cele mai importante piete de desfacere pe care activeaza grupul VEKA in ceea ce priveste volumul de produse comercializate.

Chiar si asa, situatia Romaniei nu este deloc asemanatoare celei din Spania - care se confrunta cu grave probleme financiare sau cu situatia Statelor Unite din 2008 - cand vanzarile VEKA s-au prabusit.

In Spania, spre exemplu, la nivelul anului 2011 au fost vandute 10 milioane de unitati PVC, in timp ce in 2012 a fost comercializat un volum de numai 2 milioane de unitati, iar situatia nu arata deloc bine nici in perioada urmatoare.

Cel mai mare avantaj al Romaniei pentru VEKA este pozitia geografica - fiind foarte aproape de producator. 
Unul din principalele targeturi ale grupului german producator de profiluri PVC - VEKA este ca pe oricare piata intra sa reuseasca sa fie unul din cei mai importanti trei jucatori.

Peste Bulgaria si Ungaria in contextul UE


Romania se situeaza in fata vecinilor bulgari si unguri in ceea ce priveste folosirea sistemelor de ferestre cu tamplarie PVC, insa mai are mult de recuperat la nivel european.

Tara noastra este mult in fata vecinilor nostri de la sud de Dunare in ceea ce priveste izolarea si folosirea ferestrelor cu geam termopan, nu doar datorita potentialului de cumparare ceva mai ridicat ci si numarului de locuitori, a suprafetei tarii sau a ansamblurilor rezidentiale.

“In Bulgaria nu se fac atat de multe investitii in constructii si imobiliare, asa cum se fac pe plan local, fiind mai orientati spre produse mai ieftine, de o calitate mai scazuta”, spune pentru wall-street.ro – Alex Oancea, director de marketing in cadrul VEKA Romania.

In ceea ce priveste situatia vecinilor din vest, Ungaria a facut investitii in acest domeniu cu ani in urma, in prezent axandu-se mai mult pe reabilitare, decat pe noile constructii.
“In tara noastra inca mai e loc de crestere, fiind case si blocuri de izolat. Regiunile rurale in special trebuie acoperite, fiind aici un gol foarte mare”, mai spune Oancea.

VEKA a devenit in 2011 cel mai important producator pe piata sistemelor de profile PVC pentru usi, ferestre si obloane, numarand peste 3.500 de angajati si inregistrand vanzari de peste 800 de milioane de euro in intreaga lume. 
Producatorul german de profile PVC opereaza in tara noastra prin intermediul filialei locale VEKA Romania, infiintata in anul 2000, fiind detinuta in totalitate de catre VEKA AG Germania si are peste 30 de angajati.

Principalii concurenti ai VEKA pe plan local sunt Gealan si Rehau.


Wall-street – 2012




VEKA: Avem nevoie de siguranta si predictibilitate pentru construirea unei fabrici

 

Dupa ce au renuntat in 2008, grupul german VEKA, unul din cei mai mari producatori de profile PVC din lume, a luat in calcul deschiderea unei fabrici si in tara noastra in urmatoarea perioada de timp, dar climatul economic nefavorabil si lipsa unei sigurante in domeniul constructiilor ii tine pe loc.

 

Datorita unei evolutii favorabile in ultimii doi ani, oficialii VEKA privesc cu optimism catre extinderea operatiunilor si pe plan local, dar pastreaza o urma de rigiditate intr-o piata extrem de volatila si schimbatoare.

“Romania reprezinta in acest moment cea mai mare piata din sud-estul Europei pentru noi si intentionam sa construim o fabrica aici, dupa ce in anul 2008, exact inaintea instalarii crizei, eram pe punctul de a o face. Nu avem un plan concret in acest moment, urmarim posibilitatea extinderii operatiunilor si aici, dar ne trebuie o perspectiva si pe termen lung”, sustine Robert Post (foto) – directorul general VEKA Romania.

In anul 2005, VEKA a deschis o linie de productie pentru tamplarie PVC si in Ucraina, urmatoarea tinta pe harta nemtilor fiind Romania, o piata la acel moment aflata in plina dezvoltare.

La nivel local, producatorul german de profile PVC estimeaza ca afacerile din acest an vor creste cu 20%, la 16 milioane de euro pe fondul contractarii de noi parteneri strategici.

“Am contractat noi parteneri cu potential care au ales sa lucreze impreuna cu noi, dar si altii care au raportat cresteri ale vanzarilor in acest an, ceea ce a dus la o evolutie pozitiva a business-ului. Totodata, o parte din rulaj va fi datorat clientilor care exporta”, a mai spus oficialul VEKA.

In Romania sunt multe probleme


Cererea de ferestre cu tamplarie PVC a suferit schimbari majore in ultimii ani, pretul fiind in continuare un factor decisiv pe plan local.Statul, dar mai ales economia sunt factori care influenteaza, cel putin in prezent, obiceiurile de consum - fiind implicit si piedici in calea nemtilor de la VEKA pentru deschiderea unei fabrici la nivel local.

“In Romania sunt multe probleme. Pentru a putea deschide o fabrica in Romania avem nevoie in primul rand ca economia sa isi revina si o data cu ea si oamenii care sa aiba la dispozitie bani, dar si curaj pentru a investi. Totodata, statul ar trebui sa ofere predictibilitate si sa asigure un climat economic sanatos”, este de parere Alex Oancea, director de marketing in cadrul VEKA Romania.

Piata de tamplarie din PVC a scazut la 30% fata de 2008 pentru care trebuie recuperat circa 70% din nivelul inregistrat in acel an, spune Oancea.

 

“Va fi extrem de greu sa revenim la nivelul pietei de la instalarea crizei. Avem de recuperat circa 70%, iar piata de export nu mai este la fel de sigura, dar in Romania este loc de crestere, in special in zonele rurale, unde potentialul este destul de ridicat”, considera reprezentantul VEKA Romania.

Piata de tamplarie PVC a cunoscut apogeul in anul 2008, pentru ca anii urmatori sa cunoasca o scadere pe toate planurile.

“Putem lua anul 2008 ca punct de reper al evolutiei pietei de profil - cand vanzarile au atins un maxim, in anul 2009 piata a scazut cu 50%, anul 2010 a inregistrat o scadere cu 30% a pietei, pentru ca anul 2011 sa cunoasca o scadere cuprinsa intre 10-15%. Anul acesta piata de tamplarie PVC se va stabiliza”, sustine Alex Oancea.

Potrivit acestuia, piata de profil se va situa in acest an la un nivel de 300 milioane de euro, in stagnare fata de 2011.

Fondata in anul 1969, ca urmare a preluarii producatorului german VEKAplast, care la acea data avea doar 8 angajati, VEKA a devenit, in 2011, cel mai important producator pe piata sistemelor de profile PVC pentru usi, ferestre si obloane, numarand astazi mai mult de 3.500 de angajati si inregistrand vanzari de peste 800 de milioane de euro in intreaga lume. Prezent pe 6 continente, grupul VEKA opereaza in 26 de tari si dispune de 14 fabrici.

VEKA Romania, infiintata in anul 2000, este detinuta in totalitate de catre VEKA AG Germania si are peste 30 de angajati, in prezent, deruland afaceri cu peste 180 de parteneri in intreaga tara.


Wall-street – 2012




PROFIL IT - Alex Oancea, VEKA: Am fost dezamagit de smartphone-urile cu touchscreen

 

Alex Oancea (33 ani), directorul de marketing al VEKA Romania, unul din cei mai mari producatori de tamplarie PVC din lume, a renuntat repede la smartphone-urile cu ecran tactil, considerandu-le extrem de greu de utilizat in anumite conditii.

 

“Am fost dezamagit de smartphone-urile cu display tactil. Trebuie sa recunosc ca si asteptarile mele au fost mari, iar in momentul in care am vazut cat de greu poti forma un numar cand esti, de exemplu, la volan, sau cat de repede ti se termina bacteria, nu am stiut cum sa scap mai repede. Nu ma reprezinta”, a explicat Oancea pentru Wall-Street.ro

Managerul spune insa ca regreta acum telefoanele mai vechi, a caror baterie tinea aproape o saptamana.

“Cumva regret acei ani de inceput ai telefoniei mobile, cand bateria te tinea si 4-5 zile sau cand scapai telefonul pe jos si nu se desfacea in zeci de bucati. Este adevarat, acum avem mult mai multe facilitati dar, din pacate, parca s-a pierdut ceva pe drum”, mai spune directorul de marketing al VEKA.

In prezent, Alex Oancea foloseste un BlackBerry Bold, fara de care nu pleaca niciodata de acasa.

“Telefonul mobil este intotdeauna cel mai important gadget pentru mine. Nu plec niciodata de acasa fara telefon. Acasa, la birou dar si in masina am incarcatoare pentru el, pentru a fi sigur ca nu raman fara baterie. Acesta ma tine conectat intotdeauna cu email-urile de serviciu sau cu cei dragi”, spune managerul VEKA.

“Nu ma orientez dupa buget, ci dupa aplicatiile pe care le are”

Fiind si un gadget indispensabil, telefonul mobil trebuie sa se adapteze nevoilor directorului de marketing al VEKA: “Nu ma orientez dupa buget, ci dupa aplicatiile pe care le are, dupa posibilitatea de a il adapta la nevoile mele si nu dupa adaptarea mea la tehnologiile lui speciale”, a mai precizat acesta.

Mai mult decat atat, Oancea sustine ca in primul rand, un telefon trebuie sa fie usor de folosit, dar indeajuns de performant incat sa ii poata satisfice nevoia rapida de informare.

Pe langa smartphone, Alex Oancea si-a mai achizitionat recent o camera video GoPro Motorsport si un aparat Canon 500D: “Ambele le folosesc in putinul timp liber sau in concediu”, sustine reprezentantul VEKA Romania.

Afla de ce Nu suntem nemti ca o data la 5 ani sa ne schimbam fereastra sau polistirenul de pe casa

Richard Branson si Steve Jobs, managerii “Very fine line” si “Keep it simple”

Omul de afaceri Richard Branson si cofondatorul Apple - Steve Jobs sunt doi din managerii carora Alex Oancea le-a urmarit si analizat parcursul de-a lungul anilor, considerandu-i a fi deschizatori de drumuri pentru domeniile pe care activau.

“Richard Branson poate fi unul din favoriti caci, ceea ce mi se pare fenomenal, reprezinta un model de business definit prin ceea ce il reprezinta pe owner, un model de “very fine line” intre viata privata si business. Din domeniul IT nu cred ca am favoriti, nici pentru brand, nici pentru manageri. Daca as alege insa o personalitate, l-as alege pe Steve Jobs acel “keep it simple” ce l-a caracterizat, atat in viata personala, cat si ca model de business”, este de parere directorul de marketing al filialei locale VEKA.

“Microbul” de a fi jurnalist nu a disparut

Absolvent al unei facultati de jurnalism si fost ziarist, Alex Oancea nu se poate dezlipi de obiceiul de a fi mereu in pas cu stirile si evenimentele de zi cu zi.

 

“Imi place sa fiu mereu la curent cu toate noutatile, accesez constant site-urile de stiri precum hotnews.ro si mediafax.ro, cele de business ca wall-street.ro si zf.ro, dar citesc si paginile publicatiilor internationale. Sunt tot timpul online. Fie de pe laptop, fie de pe telefon, cum am doua minute libere ma conectez pentru a imi aduna informatiile necesare”, explica responsabilul cu marketingul VEKA Romania.

Pentru business insa, focusul managerului ramane pe e-mail si convorbirile telefonice, considerate de acesta ca fiind “cele mai rapide si mai safe modalitati de a interactiona cu colegii si partenerii”.

“Cand am incercat prima oara Facebook eram circumspect”

Cand a incercat pentru prima data reteaua de socializare Facebook, Oancea sustine ca era circumspect: “Credeam ca este tot un loc de evadare din cotidian. O noua solutie in evolutia mirc – YM – hi5. Toata lumea mi se parea ca este acolo. Si astfel, de curiozitate, am incercat! De atunci, recunosc, am devenit dependent de socializarea mediata de internet. Raspunde acelei nevoie de socializare in conditiile unui timp scurt. Si, sa recunoastem, cel mai mare inamic al nostru, ramane, in continuare, timpul”, sustine managerul roman.

Singurul cont pe care il foloseste in prezent este cel de Facebook “Ma ajuta sa ii simt aproape pe cei care poate s-au mutat in alte spatii geografice sau in domenii mai putin conexe activitatilor mele. Riscul cel mai mare era sa ii pierd undeva pe drum, dar, iata, toti sunt doar la un like distanta”.

Cu crica 200 de prieteni, Alex Oancea si-a creat contul pe reteaua de socializare in special pentru a fi mai aproape de prietenii lui dragi.

“Tentatia cea mai mare venea din partea prietenilor sau fostilor colegi ce s-au mutat peste granita. Este dificil sa pastrezi o linie de comunicare cu cei aflati la mii de kilometri distanta. Am accesat reteaua si i-am avut mai aproape. Facem schimb de informatii, de pareri, poate chiar si de mentalitati. Ii am aproape si ma bucur ca, din cand in cand, mai pot interactiona cu cei cu care, poate n-as avea o linie de comunicare directa”, a mai precizat el.

Pe Facebook, Alex Oancea spune ca petrece maxim o ora pe zi, dar asta numai cand nu calatoreste.

Citeste si Care sunt cele mai importante 7 lucruri de luat in seama cand cumparam o fereastra

Alexandru Oancea (33 ani) este directorul de marketing al filialei locale a grupului german VEKA, unul din cei mai importanti producatori de solutii de tamplarie PVC la nivel mondial. Managerul roman a absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universitatii Hyperion si totodata este absolventul unui masterat in domeniul marketing-ului si comunicarii in business la Academia de Studii Economice.

PROFIL IT este o sectiune in care managerii pasionati de gadgeturi si tehnologie impartasesc cititorilor preferintele in materie de produse IT. Cititi aici mai multe intervuri din rubrica PROFIL IT.


Wall-street – 2012




VEKA: Nu suntem nemti ca o data la 5 ani sa ne schimbam fereastra sau polistirenul de pe casa

 

Piata solutiilor de termoizolare este una guvernata de pret, sustine Alex Oancea, directorul de marketing al producatorului german de solutii de tamplarie VEKA in Romania, subliniind ca nu ne putem compara cu nemtii care o data la 3-5 ani isi schimba ferestrele sau izolatia termica de pe casa.

 

“Traim intr-o piata guvernata de pret - acesta fiind principalul criteriu care dicteaza vanzarile in Romania. Trebuie sa contrabalansezi. Nu intotdeauna cel mai ieftin produs este si cel mai bun si, mai mult decat atat, nu dispunem de sume foarte mari de bani ca sa ne permitem sa facem greseli - nu suntem nemti ca o data la 3-5 ani sa ne schimbam fereastra sau polistirenul de pe casa. O investitie trebuie facuta in asa fel incat sa ne duca 30-50 ani”, explica Alex Oancea.

Managerul roman sustine ca a intalnit produse foarte scumpe, comercializate la un pret exagerat, dar care din punct de vedere calitativ era inferior.

“Am vazut solutii foarte scumpe, care erau vandute la un pret supraevaluat, dar care la nivel calitativ erau mai slabe. Problema tine si de informarea cumparatorilor, care nu este indeajuns de bine facuta de catre producatori. Alergatura dupa pretul cel mai mic nu este o solutie pe termen lung”, spune Alex Oancea.

Evolutia pietei de profil

Piata de tamplarie PVC a cunoscut apogeul in anul 2008, pentru ca anii urmatori sa cunoasca o scadere pe toate planurile.

“Putem lua anul 2008 ca punct de reper al evolutiei pietei de profil - cand vanzarile au atins un maxim, in anul 2009 piata a scazut cu 50%, anul 2010 a inregistrat o scadere cu 30% a pietei, pentru ca anul 2011 sa cunoasca o scadere cuprinsa intre 10-15%. Anul acesta piata de tamplarie PVC se va stabiliza”, sustine Alex Oancea.

Potrivit acestuia, piata de profil se va situa in acest an la un nivel de 300 milioane de euro, in stagnare fata de 2011.

Miza pe o crestere de 12%

Dupa ce la nivelul anului 2011, afacerile grupului VEKA AG in Romania au inregistrat o crestere de 20% a afacerilor la 7,3 milioane de euro, in 2012 - producatorul de solutii de tamplarie PVC mizeaza pe o evolutie de maximum 12% la circa 8 milioane euro, potrivit calculelor wall-street.ro preluate de la Ministerul Finantelor: “In ciuda rezultatelor favorabile de la inceputul anului, consideram de aceasta crestere se va domoli, pe parcursul urmatoarelor luni, iar volumele de vanzari vor fi diferite. Pentru acest an estimam, totusi, o crestere a business-ului cuprinsa intre 10-12%”, spune Oancea.

In primele cinci luni ale acestui an, VEKA Romania a inregistrat o crestere de 55% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut, fiind cea mai mare evolutie a grupului la nivel mondial.

“Rezultatul este mult peste asteptarile noastre deoarece a fost inregistrat pe o perioada saraca in constructii - afectata in principal de conditiile meteo de la inceputul anului. Am avut toate camioanele blocate din cauza soselelor ingropate in troiene, dar in ciuda acestor probleme am inregistrat o evolutie mult peste asteptari”, a declarat Alex Oancea, directorul de marketing al fililalei locale VEKA Romania.

Luna ianuarie a fost una din cele mai bune din istoria VEKA pe piata din Romania, mai spune Oancea.

“De obicei, in luna ianuarie, lucrurile treneaza din cauza frigului, a scaderii volumului si eficientei in constructii, insa datorita comenzilor crescute din afara tarii, exporturile de tamplarie termoizolanta in Italia, Belgia sau Franta au cunoscut un adevarat succes in prima luna a anului care a influentat in mod pozitiv rezultatele din primul semestru. Traim intr-o lume globalizata, in care pietele se schimba de la o zi la alta”.

La nivel local, VEKA are o cota de piata situata la 14%, fiind unul din principalii jucatori pe piata de profil.

60% crestere a vanzarilor prin programul de reabilitare termica

Producatorul de solutii de tamplarie PVC VEKA a contractat un numar relativ mic de blocuri pentru programul demarat de Guvernul Romaniei care consta in izolarea termica a apartamentelor.

“Am contractat exclusiv acele proiecte unde s-au urmarit coeficienti si standarde mai ridicate atat in Bucuresti cat si in tara - proiecte la care nu pretul a fost factorul decisiv, ci implicarea si realizarea. In Romania, principalul criteriu de castigare al licitatiilor este pretul cel mai bun. Cu toate acestea am observat o crestere de 60% a vanzarilor partenerilor nostri in zona Capitalei ca urmare a participarii in cadrul programului de reabilitare termica derulat la nivel national”.

 

Desi, in teorie, izolatia termica ar trebui sa elimine problemele legate de risipirea caldurii si mentinerea unui climat optim, acest lucru nu este chiar asa. Au fost numeroase plangeri de-a lungul anilor vizavi de solutiile tehnice ieftine, dar si a lucrului facut de mantuiala, subliniaza Oancea.

“Datorita reabilitarilor din ultimii 5 ani, au inceput sa apara deficiente, iar marii antreprenori si-au dat seama ca nu se mai pot juca cu calitatea. In primul si in primul rand este vorba despre solutia tehnica. Atunci cand faci rabat la calitatea unui profil esti pe deasupra tentat sa faci rabat si la instructajul omului care face montajul sau la linia tehnologica cu care prelucrezi ferestre si intr-un final toate aceste lipsuri au dus la sesizarile din piata. Sunt tot mai multi clienti care se plang de modul in care este realizata tamplaria PVC prin programul guvernamental, principalele probleme aparute fiind ca acestea nu sunt bine facute, este frig in casa, fac condens. Urmare a acestui lucru a condus la o crestere a cotei de piata pentru produsele de calitate”.

Cele mai importante piete pentru VEKA

Germania, Rusia si SUA sunt cele mai importante piete de desfacere pe care activeaza grupul VEKA in ceea ce priveste volumul de produse comercializate.

Romania nu este o piata care ne-a oferit surprize foarte mari. Situatia Romaniei nu este deloc asemanatoare celei din Spania - care se confrunta cu grave probleme financiare, sau cu situatia Statelor Unite din 2008 - cand vanzarile VEKA s-au prabusit. Cel mai mare avantaj al Romaniei pentru VEKA este pozitia geografica - fiind foarte aproape de producator. Tara noastra este una din principalele piete europene.

Unul din principalele targeturi ale grupului german producator de profiluri PVC VEKA este ca pe oricare piata intra sa reuseasca sa fie unul din cei mai importanti trei jucatori.

La ce trebuie sa fie atenti clientii

Fie ca este vorba despre montarea ferestrelor in regim propriu, dar mai ales cand lucrarea este executata prin Guvern, oamenii trebuie sa fie atenti la cateva aspecte foarte importante pentru a evita problemele care pot aparea ulterior: “Principalul aspect la care clientii trebuie sa fie atenti este sa verifice procesul de montare a ferestrelor, iar modul de executie sa fie facut corect - sa nu fie aplicata foarte multa spuma de jur imprejurul ferestrelor - care poate conduce la o foarte mare pierdere de caldura - si implicit la o pierdere de bani”, explica, pentru Wall-Street, Alex Oancea.

Romania, peste Bulgaria in contextul UE

Romania se situeaza in fata vecinilor bulgari in ceea ce priveste folosirea sistemelor de ferestre cu tamplarie PVC, insa mai are mult de recuperat la nivel european.

“La nivel de piata mai avem mult lucru - fata de tarile cu traditie. Suntem insa cu mult in fata vecinilor nostri de la sud de Dunare in ceea ce priveste izolarea si folosirea ferestrelor cu geam termopan, nu doar datorita potentialului de cumparare ceva mai ridicat ci si numarului de locuitori, a suprafetei tarii sau a ansamblurilor rezidentiale”, mai spune managerul roman.

Mai mult decat atat, Alex Oancea sustine ca la nivelul anului 2009 - in plina criza economica - statul german investea in reabilitarea cladirilor statului peste 2 miliarde euro.

Alexandru Oancea (33 ani) este directorul de marketing al filialei locale a grupului german VEKA, unul din cei mai importanti producatori de solutii de tamplarie PVC la nivel mondial. Managerul roman a absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universitatii Hyperion si totodata este absolventul unui masterat in domeniul marketing-ului si comunicarii in business la ASE.

Principalii concurenti ai VEKA pe piata locala sunt Gealan si Rehau.

Fondata in anul 1969, ca urmare a preluarii producatorului german VEKAplast, care la acea data avea doar 8 angajati, VEKA a devenit, in 2011, cel mai important producator pe piata sistemelor de profile PVC pentru usi, ferestre si obloane, numarand astazi mai mult de 3.500 de angajati si inregistrand vanzari de peste 700 de milioane de Euro in intreaga lume. Prezent pe 6 continente, grupul VEKA opereaza 26 de fabrici si 16 centre logistice.

VEKA Romania, infiintata in anul 2000, este detinuta in totalitate de catre VEKA AG Germania si are peste 30 de angajati, in prezent, deruland afaceri cu peste 180 de parteneri in intreaga tara.


Wall-street – 2012




Alex Oancea (VEKA) despre strategia de comunicare VEKA in Romania

Achizitia ferestrelor e o decizie care presupune cantarirea unor aspecte precum tipul profilului, care poate sa fie de aluminiu, lemn sau PVC, protectia la zgmotele de afara si temperaturi extreme, rezistenta in timp si usurinta in manevrare, la care se adauga si costul. In cazul ferestrelor termopan, se diferentiaza trei clase, in functie de grosimea peretelui exterior si de durata de viata: A, B si C.

Intr-un interviu cu Alex Oancea (Marketing Manager, VEKA Romania) am aflat ca in aceasta industrie, cele mai cunoscute branduri sunt de fapt furnizorii profilului de PVC pe care alte companii il prelucreaza pentru produsul final si ca VEKA Romania produce doar profile tip termopan clasa A. In aceste conditii, VEKA investeste in primul rand in educarea consumatorilor astfel incat sa ia in considerare achizitionarea ferestrelor de clasa A, in sustinerea intreprinzatorilor care asambleaza si monteaza ferestre si mai putin in promovarea brandului in sine.

Smark.ro – 2013