Dragos Vasile - Vonino Romania

Dragos Vasile

Dragos Vasile este absolvent al Academiei de Studii Economice din Bucuresti, si si-a inceput cariera in anul 1996, pe vremea cand aveam 17 ani, impreuna cu fratele sau au dechis o firma pe numele bunicului lor, pentru pe vremea

aceea nu avea voie sa aibe o firma pe numele lui. Compania Advanced Technologies a inceput prin a intretine, repara si vinde calculatoare desktop. In 1998-1999, cand piata telefoanelor mobile a inceput sa creasca abrupt, au intrat pe acest segment, distribuind in Romania mai multe tipuri de terminale. In prezent Dragos Vasile este directorul executiv al Vonino Romania.

 

Articole din presa:

 

Vonino: 80% din vânzări, tabletele cu ecran până în 8 inchi

Piaţa de tablete din România continuă să fie dominată de modelele cu ecran mai mic, de până la 8 inchi, care reprezintă circa 80% din totalul unităţilor livrate, a declarat pentru ZF Dragoş Vasile, director executiv al Vonino România, unul dintre jucătorii mari de pe piaţa locală, cu o cotă de 7% din vânzări anul trecut.

„În privinţa diagonalei, piaţa este dominată de tabletele mici, de până la 8 inch, care sunt motorul vânzărilor, cu 80% din piaţă. În privinţa echipării, vânzarea produselor cu 3G a înregistrat o creştere importantă, datorată mai ales prezenţei agresive a operatorilor pe piaţa tabletelor. În acest an preţul mediu este de aproximativ 300 de lei la tabletele WiFi şi 500 de lei la tabletele 3G, iar acesta nu va scădea foarte mult, ci cu cel mult 7%", a declarat Dragoş Vasile.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Doi fraţi care au lucrat doar pentru ei au ajuns la 8 mil. euro din distribuţia brandului Vonino

Dragoş şi Răzvan Vasile au început să „tatoneze" ideea de antre­pre­noriat încă de dinainte de a deveni ma­jori. În urmă cu 18 ani, pe vremea când calcula­toa­rele per­sonale abia in­trau serios pe pia­ţa locală, într-un aparta­ment, aju­taţi de familie, cei doi fraţi au pus bazele Ad­vanced Techno­logy, o firmă care dis­tribuia şi instala calcu­latoare, şi de atunci n-au lucrat pentru altcineva.
În prezent, mica lor afacere s-a trans­for­mat într-un distri­buitor exclusiv pe piaţa din Ro­mânia al brandului de ta­blete, smart­phone-uri şi tele­vizoare ame­rican Vo­nino, brand care anul trecut a vândut pe plan local de 8 milioane de euro.
„Chiar prin 1996 a început ex­plozia calcula­toa­relor per­so­nale, era o piaţă foarte mare, dar fără magazine specia­lizate, astfel că nu-ţi puteai lua, în mare parte, decât subansambluri din care tre­buia să construieşti un computer acasă. Răzvan era student pe atunci la Auto­ma­tică şi mama luase în acea perioadă un calculator acasă pentru a lucra, ea făcea soft. Am început să fim interesaţi de calculatoare, Răzvan era foarte pasionat de asta şi am zis să începem să vindem şi să le instalăm. Nu a fost uşor, lumea vedea calculatorul ca un fel de televizor pe care se punea mileul", spune Dragoş Vasile, director executiv al companiei şi absolvent al ASE.
După ce au început să instaleze şi reţele de calculatoare cu ajutorul unor colegi de facultate ai lui Răzvan Vasile şi după ce au închiriat două camere pentru a-şi face un sediu, cei doi fraţi au decis să distribuie şi tele­foane mobile, un service de telefoane şi alte gadget-uri.
Acum trei ani au devenit distribuitor exclusiv pen­tru bran­dul ameri­can de tab­lete Vo­nino, unde Răzvan Vasile este şi acţio­nar minoritar pentru SUA şi Ger­ma­nia. Prin inter­me­diul Advanced Tech­no­logies table­tele Vonino pleacă din Ro­mânia spre con­sumatori din Bul­garia, Moldova sau Slovacia.
„Estimăm ca până la finalul acestui an vânzările Vonino în România prin intermediul Advanced Technologies să ajungă la 14 mil. euro. De asemenea, ne propunem comercializarea în România a peste 150.000 de tablete şi a 25.000 de telefoane mobile în 2014", adaugă Dragoş Vasile.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Dragoş Vasile, Advanced Technologies România: Anul acesta putem vorbi de utilizatori care se gândesc să înlocuiască tabletele depăşite tehnologic cu unele noi

Deja se poate vorbi de o schimbare a generaţiei de tablete de către utilizatori, ei începând să se gândească la înlocuirea unei tablete cumpărate în urmă cu doi ani cu una nouă, consideră Dragoş Vasile, director executiv al Advanced Technologies România, prezent la ZF Mobilio '14.
"Anul acesta e primul unde discutăm de schimbarea primei tablete, luate acum doi ani. Vor schimba cu hardware mai performant şi soft mai performant şi chiar pachete de diferite servicii", a spus Vasile.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Dragos Vasile, Vonino: piata tabletelor in martie, cica 40.000 de unitati (EXCLUSIV)

Piata tabletelor comercializate in Romania s-a ridicat in luna martie la circa 40.000 de unitati, dublu fata de aceeasi luna a anului precedent, a aratat Dragos Vasile, seful companiei autohtone Advanced Technologies care distribuie brandulVonino in Romania si tari europene.
El isi bazeaza informatiile pe date ale unei companii de cercetare si estimari proprii. Din totalul de circa 40.000 de unitati comercializate, 17-18.000 dintre ele au fost vandute de retaileri specializati, operatorii telecom au vandut circa 15.500 si hipermarket-urile 6.500.
Dragos Vasile subliniaza ca anul trecut in aceeasi luna s-au comercializat doar 20.000 de tablete, deci piata practic s-a dublat de la an la an in prima luna de primavara.
Afla in editia de maine a wall-street.ro ale date exclusive privind piata tabletelor din Romania, ce pondere dintre acestea sunt "no name" si care a fost cea mai bine vanduta tableta in martie, intr-un interviu exclusiv cu Dragos Vasile.
In Romania, Advanced Technologies a incheiat anul 2013 cu afaceri de circa 8 milioane de euro.

wall-street - 2014

 

 

Director de la 17 ani: date in premiera despre piata tabletelor, de la managerul Vonino

Dragos Vasile, executive manager al companiei de distributie IT&C Advanced Technologies, a deschis compania in 1996, la doar 17 ani. De atunci pana in prezent a trecut prin multe suisuri si coborasuri, a cumulat experienta vasta in piata si, perseverand, a reusit intrarea pe mai multe piete, atragerea partenerului Vonino si afaceri in Romania de peste 8 milioane de euro.
Povestile oamenilor care si-au inceput business-urile in Romania in anii '90 si au "supravietuit" pana in prezent – vezi parcursul lui Romeo Ioan, Eurocom, care si-a deschis compania in 1991- fac parte dintr-un nou serial wall-street.ro, dedicat antreprenorilor romani "de tranzitie".
Dragos Vasile are in prezent 35 de ani si povesteste, zambind, ca in 1996, pe cand avea doar 17 ani, nici macar nu avea voie sa infiinteze o firma in numele sau. "Eu si cu fratele meu, fondatori ai business-ului, am apelat la bunicul nostru care are acum 90 de ani pentru a muta hartiile de la un ghiseu la altul. Pe vremea aceea nu exista Internet, trebuia, efectiv, sa stai cateva luni pentru a-ti deschide o firma, ceea ce am facut", povesteste el.
Compania Advanced Technologies a inceput prin a intretine, repara si vinde calculatoare desktop. In 1998-1999, cand piata telefoanelor mobile a inceput sa creasca abrupt, au intrat pe acest segment, distribuind in Romania mai multe tipuri de terminale.
Purtati de valul evolutiei, compania a deschis in timp 10 magazine si a incheiat parteneriat de retail cu operatorul Vodafone. Pana in 2007 business-ul a crescut constant pana cand, fortati de circumstante personale, au cedat cele zece puncte de retail catre Ilex, unul dintre principalii parteneri ai Vodafone si in prezent.
"Am vandut foarte bine business-ul, insa am si facut o mare eroare atunci. Am cumparat un apartament destul de scump, ulterior a venit criza economica – daca am mai fi asteptat putin, am fi cumparat acelasi apartament de zece ori mai ieftin".
Aceasta decizie personala a afectat negativ si business-ul care in acea perioada a trecut prin momente de impas, povesteste Dragos Vasile. Pentru a preintampina scaderea pietei locale si potentiale dificultati din cauza recesiunii, tinerii frati au ales sa faca pasul in afara tarii si, in 2012, au incheiat parteneriat de distributie cu producatorul de tablete, telefoane si accesorii IT american Vonino. Advanced Technologies a devenit distribuitor al brandului pe Europa, axandu-se in prezent, in pondere de 90%, pe acest segment de activitate.
"Mai bine acoperim foarte bine distributia pentru o singura companie decat sa ne impartim in cateva zeci, ca in trecut. Distribuim Vonino in Marea Britanie, Germania si in curand vom intra in Polonia si Italia. Din Germania si Marea Britanie se mai distribuie catre Ungaria, Cehia sau Franta", spune, mandru, Dragos Vasile.
Per total, Vonino in Romania are peste 70 de angajati, service propriu, aproape 20 de oameni angajati la call-center, entitatea juridica din tara deservind si Bulgaria si Moldova.

Romanii, inca "vrajiti" de preturile mici
Hipermarket-urile din Romania promoveaza inca aproape exclusiv tablete foarte ieftine, de calitate indoielnica si cu o rata de retur mare, in timp ce operatorii telecom si magazinele specializate incep din ce in ce mai mult sa refuze sa promoveze tablete ieftine.
"Magazinele specializate nu isi mai permit sa promoveze tablete foarte ieftine sau cele care au rate de retur ridicate deoarece nu este profitabil pentru ele. Hipermarket-urile, de cealalta parte insa, au aproape in exclusivitate tablete ieftine. Multe habar nu au de altfel ce vand si nu sunt capabile sa ofere consultanta!", avertizeaza Dragos Vasile.
Mai mult, se ofera sa imi arate cele mai proaspete estimari privind numarul de tablete "no name" comercializate in Romania. Deschide laptopul si, intr-un grafic bine organizat, imi arata cu degetul.
"Din circa 6.000 - 6.500 de tablete vandute intr-un sector, 2.500-2.600 sunt no name-uri", arata el, cu preturi foarte mici, de sub 300 de lei/tableta.

Ponderea vanzarilor de tablete, pe segmente
In ceea ce priveste ponderea vanzarilor de tablete, pe segmente, retailul specializat domina.
"Uite, pe luna martie a acestui an, estimarile noastre spun ca s-au comercializat circa 40.000 de tablete per total. 17-18.000 dintre ele s-au comercializat in retailul specializat, hipermarket-urile au acoperit circa 6.500 si restul de circa 15.000 s-au vandut prin operatori telecom", indica Dragos.
El subliniaza apoi ca anul trecut in aceeasi luna s-au comercializat doar circa 20.000 de tablete, deci piata practic s-a dublat de la an la an in prima luna de primavara.
"Piata creste pe toate trei segmentele insa cel mai mult va evolua segmentul operatorilor telecom. Anul trecut acestia aveau extrem de putine tablete in oferta, fata de anul acesta. De exemplu acum, la Orange, Vonino are trei tablete cu 3G si una cu WiFi, fata de anul trecut cand operatorul avea mult mai putine", specifica antreprenorul roman.
La trei luni, intreaga piata de tablete din Romania ajunsese la 145.000-150.000 de tablete comercializate, 35.000 fiind Vonino, conform estimarilor. Pana in mai, compania comercializaze in Romania 55.000 de unitati. "Estimez ca pana la finalul anului vom depasi 150.000 de unitati comercializate, adica ne vom depasi targetul initial", spune, increzator, managerul companiei romanesti.
"Cheia succesului"? Contractele cu operatorii telecom. Practic Vonino are incheiate parteneriate cu Orange, Vodafone, Cosmote si RCS&RDS.
La ce trebuie sa fie atenti romanii
Atunci cand achizitionezi o tableta, trebuie sa te asiguri ca ai acces la service autorizat, usor, rapid. Uneori se intampla ca tableta sa stea in service saptamani intregi, sa fii plimbat pe la cozi, sa "te umpli de nervi". In Romania nu exista inca standarde clare de service, ca, de exemplu, in Germania.
Mai mult, diferenta de pret intre produse este data de lucruri care nu se vad si nu sunt scrise in specificatiile tehnice.
"Niciun producator nu scrie exact cum este lipit ecranul, ce luminozitate are, raspunsul tactil, conductorii dinauntru si asa mai departe. Acestea le poti percepe doar utilizand produsul, «jucandu-te» cu el. Sfatul meu catre clienti – comparati tabletele, tineti-le in mana, cititi review-uri pe Internet si cereti sfatul specialistilor", spune Dragos Vasile. Intr-o diferenta de 20-30 de lei poti avea surprize mari, placute sau nu, depinde de la caz la caz.
Pretul ramane deocamdata factorul cel mai important pentru romani cand vine vorba de a cumpara o tableta, dar acestia, incet-incet, devin mai educati.
"A trecut perioada in care cumparam o tableta per familie. Am inceput sa ii gasim utilitati diferite, asa ca acum, intr-un camin, avem mai multe tablete, fiecare folosita in feluri diferite".
In ceea ce priveste concurenta acerba de pe piata, producatorii romani, Dragos Vasile transmite acestora "sa faca produse bune, nu sa copieze un produs ieftin – doar asa va evolua piata".

wall-street - 2014

 

 

Dragoș Vasile vorbește despre piața de tablete și smartphone-uri

Am stat de vorbă cu Dragoș Vasile, CEO, Vonino România, despre piața românească de tablete și smartphone-uri, despre viziunea unui brand ameerican pe această piață.
De ce un brand american de tablete și telefoane pe piața autohtonă? Cum ați dezvoltat relația cu Vonino Corporation și care sunt principalii diferențiatori ai companiei pe o piață cu o ofertă foarte bogată și care tinde să devină o piață de commodities?
Advanced Technologies, distribuitorul Vonino în România și estul Europei, este o companie prezentă pe piața de distribuție IT&C încă din anul 1996 și am căutat in permanență să aducem produse inovatoare și de bună calitate.
Încă de la apariția tabletelor în România, piața a fost invadată de produse de o calitate îndoielnică, la prețuri foarte mici; pentru noi, ca și companie, unul dinte lucrurile care ne-a evidențiat este că tot timpul este foarte important să oferim o alternativă accesibilă și de foarte bună calitate prin produsele care fac parte din portofoliul nostru. Am căutat o colaborare cu un brand ale căror produse să ne cucerească și să se potrivească în acest spațiu rămas liber pe piața românească, iar produsele Vonino au fost exact ceea ce doream să aducem. Încă de la intrarea pe piață, a fost clar că am avut dreptate, pentru că s-au remarcat imediat prin design inovator, performanțe ridicate – cu mult peste media prețului, calitatea superioară a fabricației, funcționalitate impecabilă, în câteva cuvinte: TEHNOLOGIE INOVATOARE LA UN PREŢ ACCESIBIL.
Produsele Vonino nu sunt cele mai ieftine de pe piață, dar cu siguranță au întotdeauna cel mai bun raport calitate/preț.
Va rog să ne spuneți câteva cuvinte despre piața de telefoane inteligente și tablete – sunt diferențiatori majori între piața locală și cea globală?
România este un consumator doritor de tehnologie și urmăm îndeaproape trendurile globale. După ieșirea din comunism, românii s-au adaptat foarte repede noilor tehnologii din domeniu, dovadă și că la noi viteza la Internet e foarte bună, pe când în țări importante din Europa și Asia încă suferă. Oamenii arată o înclinație mare spre adopție, mai ales în ceea ce privește gadgeturile. Mai mult, aceasta trăsătură e susținută de marii jucători de pe piața de telecom, voce, internet mobil, internet fix care implementează în România, foarte rapid, ultimele tehnologii. Acum, că tot vorbim de telefoane și tablete, suntem una dintre primele țări din Europa care au lansat internet 4G, ba chiar 4G+. Astfel, "infrastructura" ne ajută să utilizăm la maximum cea mai noua tehnologie. Deocamdată, vedem în România o tendință firească, dat fiind nivelul de trai și nivelul de salarizare. Primul gadget inteligent este, de regulă, unul la un preț mai mic decât ce se cumpără în SUA, Germania sau Japonia, spre exemplu, dar cand fac upgrade-ul se orientează pentru ceva în plus, fie că vorbim de dotări tehnice mai bune, fie că este vorba de un dispozitiv care îl deservește altfel pe utilizator. Spre exemplu, un roman poate alege acum o tabletă de 7 inci de până în 700 de lei, dar a doua are toate șansele să fie de 10 inci (sau mai mare) la un preț de peste 1.000 de lei. Piața se autoeducă și este clar că interesul pentru tehnologie există.
Strategia de distribuție – telecom (e.g. contractul semnat cu Orange) vs. generaliști (eMag)?
Operăm pe toate fronturile, oferind o gamă largă de produse, pe toate canalele de vânzare, care răspund varietății de nevoi ale consumatorului.
Referitor la cele două exemple pe care le-ați menționat, în cazul operatorilor telecom, contează ca device-ul să se ridice la standardele serviciilor lor, iar în cazul generaliștilor, contează, în primul rând, prețul.
În privința operatorilor telecom, suntem prezenți la Orange, Vodafone și Telekom (Cosmote), cu o gamă variată de produse.
Referitor la generaliști, deși prețul produselor Vonino nu este cel mai mic, avem un succes foarte mare, fiind prezenți la toți jucătorii majori de pe piața de retail (eMag, Flanco, Domo, Carrefour...).
Gama de tablete este foarte vastă, pe când cea de telefoane mult mai restrânsă. Se respectă proporția și în ceea ce privește cifra de afaceri? Care sunt obiectivele legate de dezvoltarea gamei de telefoane?
Cei mai importanți clienți ai noștri din România ne cer tablete, deci aducem pe piața de aici mai puține telefoane. Brandul Vonino are o gamă ampla de telefoane și alte device-uri, care le sunt prezentate clienților noștri și sunt aduse pe bază de cerere/precomandă.
Încercăm să creștem expunerea pe partea de smartphone, rezultatele fiind încurajatoare. Finalitatea este ca pentru Q4 să avem lansată o gamă completă de smartphone-uri care să răspundă atât cerințelor legate de performanță, dar și așteptărilor legate de preț pe care la au consumatorii de tehnologie.
În acest moment, peste 80% din produsele comercializate sunt tablete.
Ați estimat piața locală de tablete la 100 milioane de EUR pentru anul 2014. Cât estimați că este cota dvs. de piață?
Cota de piață pe care am avut-o anul trecut a fost de 7%, iar pentru anul acesta avem ca target 15%-20%, ocupând una dintre primele poziții în clasament la numărul de tablete vândute pe piață.
Vă rugăm să ne spuneți câteva cuvinte despre participarea la IFA-Berlin 2014? Care sunt obiectivele/lansările pentru această toamnă și pentru anul viitor?
Prezența Vonino la IFA-Berlin 2014 a fost datorată reprezentanței Vonino din Germania, cu ajutorul unuia dintre distribuitorii locali, și, ca de obicei, s-a bazat pe dorința de a îmbunătăți gama de produse, încercând în permanență anticiparea nevoilor și așteptărilor clienților pentru a lansa produse electronice mai bune și mai atrăgătoare.
La IFA, a fost lansat ceasul inteligent Smartwatch K2, care va fi comercializat și în România, la prețul de 799 lei, la retailerii și operatorii telecom, parteneri Vonino. Ceasul dispune de conectivitate 3G, având suport microsim. Utilizatorii pot prelua apeluri și pot naviga pe internet direct de pe ceasul inteligent. Smartwatch-ul K2 are un procesor de 1.3Ghz dual-core, ecran de 1.54 inch, spațiu de stocare de 4GB, cameră foto de 3 megapixeli și rulează versiunea 4.2.2 Jelly Bean.
În ceea ce privește tabletele, în cadrul IFA Berlin, Vonino a prezentat și trei noi modele de tablete, cu procesoare și sisteme de operare îmbunătățite: Vonino Orin QS, Otis QS și Onyx QS, toate trei folosind cele mai noi soluții hardware Mediatek cu modul GPS incorporat, inclusiv pentru modelele fără 3G, și rulând versiunea Android 4.4 KitKat.
De asemenea, a fost lansat smartphone-ul Gyga QS, cu procesor Quad-Core Mediatek MTK8382 și ecran de 5.5 inci, camera de 8 megapixeli și sistem de operare Android 4.4 KitKat.
Toate noile modele sunt deja disponibile pentru precomenzi odată cu lansarea oficială, care a avut loc în cadrul expoziției IFA-Berlin.

itchannel.ro - 2014