Dora Pasare - Renault

Dora Pasare

Dora Pasare este absolventa a Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice, iar dupa ce a terminat facultatea si-a inceput cariera la Citroen ocupandu-se de maketing si comunicatii. Urmatorul pas in cariera

Dorei Pasare a fost la Vipa International, fiind responsabila de marketingul firmei. In anul 2003, cel mai important pas in cariera DoreI Pasare si anume cand s-a alaturat Grupului Renault in functia de product manager. Ea a fost promovata ca Brand manager in anul 2008, functie care o ocupa si in prezent.

 

Articole din presa:

 

Brand managerul Renault în România a preluat conducerea Nissan şi vrea să poziţioneze brandul japonez pe nişa câştigătoare

Dora Pasăre a preluat conducerea mărcii Nissan în toamna acestui an, după aproape nouă ani în care a fost brand manager al Renault. Acum provocarea o reprezintă creşterea vânzărilor unei mărci cu potenţial nu pe modelele de volum, ci pe cele de nişă, precum crossoverele.
S-a angajat la Renault în 2003, unde avea în subordine vânzările maşinilor de clasă mică. Din 2006 a preluat funcţia de brand manager al mărcii şi a fost responsabilă de aceasta până în 2014, când a intrat pe un segment total nou, cel al crossoverelor şi al SUV-urilor, unde activează cu precădere Nissan.
„La Renault am acumulat o experienţă valoroasă în marketing şi am cunoscut foarte bine piaţa auto. Am trăit atât momente de creşteri fulminante în 2005-2007, cât şi cădere bruscă după 2009. Au fost experienţe foarte importante. Am învăţat că o decizie bună luată la momentul potrivit poate face diferenţa, la fel cum poate face diferenţa şi o atitudine pozitivă, în momente când lucrurile nu stăteau foarte bine. Sunt lucruri care te ajută în dezvoltarea ta ca om de marketing, dar ai nevoie şi de elemente de management", a spus Dora Pasăre, brand director la Nissan, în cadrul Renault Commercial Roumanie, compania care din vara anului 2011 comercializează pe piaţa locală mărcile Dacia, Renault şi Nissan.
Dacă marca franceză este în prezent cel de-al patrulea brand de import ca vânzări, cu o creştere a înmatriculărilor de 33% în primele zece luni, la peste 3.400 de autoturisme, Nissan ocupă locul 13 şi creşte cu peste 50% în acelaşi interval, până la aproape 900 de maşini. „Este o lume nouă cu multe provocări. Dar primul meu obiectiv a avut legătură cu echipa pe care o coordonez. Trebuie să-ţi cunoşti oamenii şi să ştii ce îi motivează, tot ce ţine de a le câştiga încrederea, mai ales că este o echipă foarte pasionată, unită în jurul unui brand de nişă", este de părere noul brand director al mărcii nipone.

În timp ce la Renault modelele de bază sunt cele de clasă mică, Clio şi Captur, urmate de compactul Megane, la Nissan vânzările sunt susţinute de crossoverul mic Juke şi de cel compact Qashqai, primul fiind reînnoit în primăvara acestui an, iar al doilea a ajuns deja în vară la cea de-a doua generaţie.
„Clientul de Nissan este unul mult mai exigent. Un consilier de vânzări petrece mult mai mult timp cu clientul. Este un timp al deciziei de achiziţie mai mare. Clientul se uită mai mult la produs, la performanţele şi la caracteristicile sale şi mai puţin la preţ. Este un timp mai lung de decizie, pentru un client mai exigent, către care trebuie să mergem cu standarde mai înalte de abordare", a subliniat Dora Pasăre. Anul 2014 a fost pentru Nissan unul de vârf, având în vedere gama de modele complet reînnoită. În ultimele 12 luni, brandul nipon a lansat 12 noi modele pentru Europa şi Rusia.
Filosofia de brand se îndreaptă pe cele două axe de comunicare, inovaţie, de la sistemele Nissan Connect şi Safety Shield, şi va urma până în 2020 vehiculul autonom. „Pentru Qashqai putem observa că mixul este foarte mare, majoritatea clienţilor optând pentru versiunile de top echipate cu aceste sisteme. Peste 50% din modelele Qashqai livrate în acest an vin cu cele mai noi tehnologii disponibile", a spus Dora Pasăre.
Nissan se îndepărtează uşor de zona offroad, cu modele precum Pathfinder sau vechiul X-Trail, şi beneficiază din plin de creşterea popularităţii crossoverului, fiind inventatorul acestui concept şi cel care a lansat segmentul crossoverelor de clasă mică încă din 2010, cu trei ani înainte ca brandurile concurente să vină cu alternative.
Pe de altă parte, Nissan a revenit anul acesta în segmentul compact „normal", după o pauză de mai bine de opt ani, cu noul Pulsar, un nou model ce va concura, din nou, cu VW Golf sau Ford Focus, aşa cum făcea Almera în deceniul trecut. Noul Pulsar vine luna aceasta şi comenzile s-au deschis din noiembrie. „Nu ne poziţionăm faţă de Golf, dar reprezintă o alternativă. Segmentul C este orientat către partea de persoane juridice. Nu avem un target pentru el. În top cinci va fi greu să intre deoarece acolo sunt modele consacrate şi este un brand nou. Dincolo de anul viitor putem vorbi de top cinci. Segmentul compact reprezintă o piaţă dominată de patru-cinci mărci foarte puternice. Zona de interes pentru noi rămân crossoverele precum Juke, Qashqai şi X-Trail", a spus Dora Pasăre.
Una dintre măsurile care au susţinut creşterea Nissan din acest an este şi evoluţia programului Rabla, prin care s-au vândut de aproape două ori mai multe maşini faţă de anul trecut. „Anul trecut eram la 0,8% din program şi acum la 1,6%, ceea ce a atras şi o creştere a ponderii persoanelor fizice în portofoliu. Au cumpărat în primul rând noul Qashqai, Juke şi Micra, care şi-a triplat cota de piaţă. Astfel, cota persoanelor fizice a crescut la 20% şi 80% pentru cele juridice. Anul trecut era un procent şi mai mic pentru persoanele fizice.
Avem şi vânzări de flote mari, de peste cinci-zece maşini, în special pentru Qashqai şi Navara", a subliniat Dora Pasăre. Un program de tip Prima Maşină este foarte bine venit în această perioadă, este de părere directorul de marcă al Nissan, în condiţiile în care acesta vine cu o finanţare mai ieftină. „Vânzările vor fi susţinute, însă spre exemplu pentru Nissan impactul nu poate fi de amploare, având în vedere limita de 50.000 de lei fără TVA, în care pot intra Micra, Juke şi Note. Noi pregătim deja oferte speciale pentru acest program, care propune un nou target de clienţi care nu a fost accesat până acum prin Remat".
Piaţa de anul viitor depinde de segmentul de retail. Creşterea segmentului a venit în 2014 din Remat şi din persoane fizice. „Dacă vor merge ambele în paralel anul viitor, vom avea o altă creştere", este de părere directorul de marcă al Nissan. „Cheia este la persoanele fizice, în segmentul de retail. Vedem în continuare volume mari la importurile de maşini second-hand şi reprezintă o masă critică importantă de clienţi potenţiali", a spus Dora Pasăre. În primele zece luni ale acestui an, vânzările către firme au reprezentat 71% din totalul celor 68.800 de maşini vândute pe piaţa locală, procent care este mai mic comparativ cu cel al Nissan.
Dora Pasăre speră ca până la finalul anului să aibă creştere: „Până la finalul anului vrem să recuperăm diferenţa faţă de anul trecut, determinată în primul rând de declinul vânzărilor pe utilitara Navara. Septembrie şi octombrie au fost ambele două luni foarte bune, pe septembrie am reuşit o cotă de piaţă de 2,4%, iar pe turisme chiar 2,6% cotă de piaţă. Pe fondul Remat, ne-am propus să încheiem anul cu o cotă de 2,2%".

BusinessMagazine - 2014

 

 

Luna februarie anunţă un dezgheţ pe piaţa auto, după o primă lună din an puternic afectată de discuţiile cu privire la noul timbru de mediu şi programul de casare.

Dar, spre deosebire de anii trecuţi, importatorii atacă acum direct singurul segment care încă mai cumpără maşini, şi anume persoanele juridice, firmele care doresc să-şi reînnoiască flotele auto, dar şi maşinile premium ale executivilor din conducerea acestora.
Importatorii şi dealerii auto şi-au pierdut răbdarea şi au decis să nu mai aştepte finalizarea discuţiilor despre programul Rabla sau noul timbru de mediu şi au ieşit cu noi oferte şi campanii de promovare. Întâi au început în ediţiile print, au continuat pe TV şi accelerează pe internet.
"Promovarea pe TV este targetată pe oferta de finanţare. Acum avem în derulare două campanii, faţă de una singură în aceeaşi perioadă a anului trecut. În general, campaniile sunt determinate fie de stocurile existente, fie de nevoia imediată de impulsionare a vânzărilor pe un anumit model pentru a atinge obiectivele stabilite", spune Zoltan Brassai, directorul general al Ford România.
Skoda a decis să promoveze ofertele diferenţiat în funcţie de publicul-ţintă. Astfel, atât pentru persoane juridice cât şi fizice există câte un site specializat - oferta.skoda.ro şi business.skoda.ro. "Marca Skoda pregăteşte un an plin de evenimente, cu două lansări de modele noi şi două facelifturi ale unor modele deja existente în gamă, de aceea am demarat campaniile de comunicare încă din luna ianuarie a acestui an", a spus Vlad Rusu, brand manager Skoda în cadrul Porsche România, importatorul mărcii pe piaţa locală. Printre cele care vor ţine capul de afiş în acest an se numără noua generaţie a Skodei Octavia, dar şi Rapid Spaceback, în timp ce versiunile restilizate sunt ale SUV-ului compact Yeti şi ale limuzinei de clasă mare Superb.
"O campanie de comunicare eficientă va trebui să atingă cât mai multe canale media, mizând pe avantajul fiecăruia. TV-ul oferă o vizibilitate foarte bună, internetul oferă şansa documentării şi analizei ofertei. Mixul acestor canale de comunicare se face, în special, în funcţie de tipul de campanie dorit. Internetul se bucură însă de un mare succes în ultimii ani, mai ales datorită posibilităţilor de interacţiune oferite de reţelele de socializare", este de părere Vlad Rusu.
În ce priveşte clientul român, acesta s-a schimbat în ultimii ani şi s-a apropiat tot mai mult de modelul vest-european. "Clientul român începe să fie tot mai mult «neamţ». Cere discount, dar se documentează tot mai bine atunci când cumpără o maşină. Spre exemplu, luna trecută am vândut aproape 40 de unităţi din B-Max, iar aproape jumătate au ales versiunea de top, în timp ce noi ne aşteptam ca doar 20% să aleagă Titanium", a spus Zoltan Brassai.
Renault şi-a ales ca primă ţintă clientul persoană juridică, în condiţiile în care clienţii obişnuiţi în general aşteaptă programul Rabla. "Oferta Renault pentru 2013 se adresează atât persoanelor fizice, dar mai ales persoanelor juridice. Persoanele juridice pot beneficia de oferte suplimentare personalizate în showroom prin Renault Business Solutions. În primul rând, pentru autoturisme Renault a mărit intervalul de garanţie pentru modelele principale, iar Renault oferă contractul de întreţinere Easy Service contra cost", a spus Dora Pasăre, brand manager Renault în cadrul Renault Commercial Roumanie.
De ce a început acum noua campanie? "Noua ofertă Renault Business Solutions beneficiază de o nouă campanie de promovare şi, în plus, luna februarie vine cu noul Renault Fluence", a spus brand managerul mărcii franceze. Astfel, ca şi în cazul Skoda, fiecare campanie de promovare este susţinută de lansări de noi modele. Şi în acest an peste 70 de noi automobile sunt anunţate încă din luna decembrie a anului trecut, iar cel mai probabil vor exista cel puţin alte 20-30 care nu sunt încă anunţate.
În ceea ce priveşte campaniile, oficialii Renault au subliniat că numărul de campanii media va fi optimizat în funcţie de evoluţia pieţei. "Utilizăm un mix de canale pentru o eficienţă maximă. Datorită ratei de penetrare în creştere în acest mix, internetul începe să aibă o pondere mai mare decât în 2012", a spus Dora Pasăre, brand manager Renault.
Funcţionarea necorespunzătoare a taxei de poluare, care în 2012 a fost redusă cu 25% faţă de anul anterior, funcţionarea defectuoasă a programului Rabla, care a dus la specula cu tichetele valorice, restrângerea creditării prin normele mai severe ale BNR şi devalorizarea monedei naţionale sunt, în opinia membrilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), principalele probleme ale pieţei auto locale, care a dus la scăderea pieţei cu aproape 20% în 2012.
În acest context, membrii APIA şi-au propus ca piaţa să crească cu cel puţin 5% în acest an, după ce estimarea anterioară viza o stagnare în jurul a 70.000 de autoturisme. Realizarea unui mix de instrumente financiar-fiscale pentru stimularea achiziţiei şi deţinerii de autovehicule cât mai puţin poluante, fiscalizarea activităţii de comercializare a autovehiculelor derulate de către persoanele fizice, corectarea disfuncţionalităţilor programului Rabla, creşterea deductibilităţii TVA şi a amortizării pentru autovehiculele folosite în scopuri economice sunt printre măsurile care trebuie adoptate pentru susţinerea pieţei auto, este de părere Ernest Popovici, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Producţia de maşini pe piaţa locală are un impact direct asupra economiei, în condiţiile în care Dacia deţine aproximativ 10% din exporturile României, şi aproape 3% din Produsul Intern Brut. Odată cu creşterea producţiei la uzina Ford de la Craiova se estimează ca aceste procente să se aprecieze în continuare. Mai mult, în ceea ce priveşte locurile de muncă, creşterea producţiei duce automat la un număr tot mai mare de joburi nou create, atât direct în uzina auto, cât şi la furnizori.

BusinessMagazine - 2013

 

 

Cum s-au polarizat vânzările din piaţa auto: doar patru din cele 11 segmente au crescut mai repede decât piaţa

Dintre cele 11 segmente ale pieţei locale de autoturisme doar segmentul de lux, cel al maşinilor mici, al SUV-urilor compacte şi cel al maşinilor compacte au înregistrat creşteri de peste 24% în primele zece luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor jucătorilor din piaţă.
Cea mai mare creştere de pe piaţa locală a fost înregistrată de segmentul limuzinelor de lux, de aproape 57% la 229 de unităţi, avansul fiind susţinut de lansarea la finalul anului trecut a noii generaţii a Merce­des-Benz S-Klasse, model care reprezintă 65% din clasa sa.
Pe locul secund în topul creşterilor se află clasa mică, segment susţinut puternic de creşterile de trei cifre ale Ford Fiesta şi Renault Captur. În total, segmentul B a urcat cu peste 30 de procente în primele zece luni, la aproape 16.000 de maşini. Totodată, segmentul are acum 23% din piaţa locală, faţă de 22% anul trecut.
„Majoritatea segmentelor, în special cele de volum, respectiv clasa mică şi compactă, înregistrează creşteri importante, scăderi consemnându-se pe segmentele aflate în gama superioară de preţ", au spus oficialii APIA. Din acest motiv, clasa mare, segmentul limuzinelor corporate utilizate în principal de executivi şi de cei din top management a scăzut.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Vânzările auto după Rabla: ce promoţii pregătesc dealerii pentru sărbătorile de iarnă

Sfârşitul programului "Rabla" 2012 şi dispariţia reducerii de aproape 2.700 de euro oferită de Ministerul Mediului la achiziţia unui autoturism nou după ce alte trei vechi au fost casate, au determinat dealerii şi importatorii auto să apeleze la discounturi "de sezon" pentru a menţine pe cât posibil nivelul vânzărilor. În acelaşi timp, reducerile de preţ sunt cumulate tot mai mult cu oferte de finanţare, în condiţiile în care mulţi dintre potenţialii clienţi înregistrează greutăţi când vine vorba de un credit luat de la o bancă.
"Promoţiile de care pot beneficia clienţii persoană fizică au crescut în medie cu 500 de euro în luna decembrie faţă de noiembrie. De asemenea, clienţii pot accesa şi oferte speciale de finanţare, în leasing", a spus Dora Pasăre, brand manager Renault. Ofertele "de iarnă" au demarat la începutul lunii decembrie.
Printre cei care se grăbesc să încheie contractele de achiziţie în luna decembrie se numără şi firmele care au cumpărat flote, pentru ca acestea să fie înregistrate în contabilitate pe anul curent.
"Pe vânzările de retail, către persoanele fizice, există un interes crescut până pe data de 10 decembrie, când se încheie oficial programul "Rabla" după această dată vânzările vor fi reduse pe acest segment deoarece mulţi vor prefera să aştepte până anul viitor, cu toate că nu se ştie dacă va mai exista sau nu", a spus Vlad Ionescu, directorul de marketing al dealerului Ford BDT din Capitală. El a subliniat că sunt în derulare în prezent atât oferte de discount de preţ, cât şi de servicii oferite clienţilor, cum ar fi revizii gratuite.
Cu oferte " de iarnă" au venit pe piaţă şi cei de la Dacia, care odată cu reînnoirea gamei Logan şi Sandero trebuie să lichideze stocurile de modele vechi.
"Nu putem spune că ofertele noastre pot compensa programul de casare, dar avem oferte de preţ care se actualizează lunar, în funcţie de nivelul stocurilor. Pentru luna în curs cel mai mare discount oferit este de 1.000 de euro, pentru toate modelele Logan, Sandero din generaţia anterioară şi Logan MCV", a spus Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia.
Şi în cazul Opel reprezentanţa locală a mărcii are în derulare atât reduceri de preţ cât şi oferte de finanţare.
"Targetul programului de casare îl reprezintă persoanele fizice, iar încheierea acestuia va fi compensată parţial prin continuarea acestei politici, de a propune oferte atrăgătoare pentru modelele Opel", a spus Cristian Milea, country director Opel pentru România. El a subliniat că "cele mai mari valori de discount se întâlnesc în cazul clienţilor de flote, unde procentul variază în funcţie de modelul sau mixul de modele vizate, ca şi condiţiile comerciale ale achiziţiei. Spre exemplu, pentru noul SUV Opel Mokka dealerii mărcii au în derulare o ofertă de finanţare pentru persoane juridice.
În ceea ce priveşte vânzările de maşini din ultima lună de an, jucătorii din piaţă se aşteaptă la volume care să urmeze aceeaşi tendinţă ca întreg 2012, când per total se aşteaptă o scădere de 20% a vânzărilor faţă de anul anterior şi un volum de cel mult 70.000 de autoturisme.
"Având în vedere sezonalitatea, numărul redus de zile lucrătoare, dar şi finalul programului de casare, luna decembrie se va situa sub nivelul lunii noiembrie ca şi rezultate cu aproximativ 10%. Acelaşi raţionament este valabil şi pentru piaţa totală", a spus brand managerul Renault.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Scăderea îi forţează pe dealeri să vină cu alternative la „Rabla" şi să se axeze pe firme

Vânzările de autoturisme pe piaţa locală au continuat declinul accentuat şi în luna august, în care producătorii şi importatorii au înregistrat un declin de peste 30% faţă de luna similară a anului trecut, ajungând la un volum de aproximativ 5.300 de maşini, potrivit statisticilor Asociaţiei Producă­torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Per total, la nivelul primelor opt luni ale acestui an, piaţa auto a pierdut 22% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind comercializate mai puţin de 47.000 de maşini, volume care mai pot fi com­parate doar cu cele înregistrate în prima parte a anilor '90". Spre comparaţie, în primele opt luni din anii 2007 şi 2008 piaţa auto a depăşit 220.000 de unităţi.
Mai mult, prin programul "Rabla", cel care a atenuat o parte din scăderea pieţei auto în ultimii ani, s-au casat în primele opt luni puţin peste 31.000 de maşini, vouchere care pot fi folosite la achiziţia a doar ceva mai mult de 10.000 de autoturisme, adică mai puţin de 20% din maşinile comercializate în acelaşi interval. Spre comparaţie, în anii anteriori, programul de casare reuşea să susţină aproape jumătate din vânzări, în contextul în care Ministerul Mediului a eliberat 190.000 de tichete în 2010 şi 120.000 în 2011.
"Programul «Rabla» este în continuare unul foarte important, dar numărul de vouchere eliberate în piaţă în acest an a fost insuficient şi, pentru că a fost insuficient, am avut această scădere foarte mare a vânzărilor de maşini, de aproape 20%. Dar acest procent vine mai mult dinspre vânzările către persoane fizice, în contextul în care vânzările de flote au rămas la fel, în timp ce vânzările către clienţi privaţi s-au micşorat cu 40%", a spus Thomas Dubruel, directorul general al Renault Commercial Roumanie, divizia comercială a Group Renault România, care vinde măr­cile Renault, Dacia şi Nissan.
În acest context, Dacia a lansat un program prin care oferă un discount direct clien­ţilor care aduc dovada casării unei maşini, fără să mai aştepte prima de la stat. "Ne-am gândit că trebuie să luăm măsuri pentru a ajuta clienţii persoane fizice, nu puteam doar să stăm şi să ne uităm cum piaţa scade atât de mult şi am decis să le oferim acestora reducerea fără tichete", a subliniat Dubruel.
Şeful direcţiei comerciale a subliniat că "nu este normal ca într-o ţară precum România să avem o piaţă auto totală de 80.000-90.000 de unităţi. În medie, la mia de locuitori, aici sunt 250 de maşini, la jumătate faţă de Europa de Vest. Astfel, aici există un potenţial foarte mare pentru toate mărcile. Odată ce piaţa îşi va reveni, vor reveni şi vânzările Dacia în România".
Vânzările de autoturisme ale Dacia au înregistrat în primele opt luni o scădere de aproape 30%, mai accelerată decât a pieţei, la puţin peste 12.200 de unităţi.
În contextul în care vânzările de maşini către companii au rămas la acelaşi nivel faţă de anul trecut, aproape toate mărcile de volum au lansat oferte speciale de flote, campanii care nu au existat în anii anteriori când maşinile se vindeau în showroom mai mult către persoane fizice.
Primul semnal cu privire la noul trend al pieţei auto locale a fost dat în luna mai de către APIA, care a anunţat că persoanele fizice au ajuns să reprezinte doar aproximativ 30% din piaţă, faţă de 45% anul trecut.
"Sprijinul oferit de către guvern la achiziţia unei maşini noi de către persoanele fizice este bine-venit, dar lipsa voucherelor, întârzierile în implementare, precum şi numeroasele zvonuri sau aşteptări din jurul acestui program au făcut ca de multe ori persoanele fizice să amâne achiziţia şi astfel vânzările către acest segment să scadă simţitor", este de părere Vlad Ionescu, directorul de marketing al Business Development Team, unul dintre cei mai mari dealeri Ford de pe piaţa locală.
În acest context, mărci precum Dacia, Renault, dar şi dealeri ai altor mărci au lansat campanii axate pe vânzările de flote.
"Tendinţa actuală, în care ponderea persoanelor juridice devine tot mai importantă, impune şi o comunicare specifică acestui canal. Accentul în cazul unei oferte către persoane juridice îl punem pe alte elemente pre­cum revizii, costuri de exploatare, fi­nan­ţare", spune Dora Pasăre,brand manager Renault în cadrul Renault Commercial Roumanie, importatorul mărcii pe piaţa locală.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Cum au salvat firmele piaţa auto din România

Într-o piaţă dominată de discounturi, au apărut dealeri şi importatori auto care promovează şi altceva în afară de discounturi prin "Rabla" şi merg direct către companii. Achiziţiile de flote au menţinut pe linia de plutire vânzările de maşini.

Într-o piaţă dominată de discounturi, au apărut dealeri şi importatori auto care promovează şi altceva în afară de discounturi prin "Rabla" şi merg direct către companii. Achiziţiile de flote au menţinut pe linia de plutire vânzările de maşini.
Devalorizarea leului faţă de euro, reducerea salariilor, criza politică şi instabilitatea din ultimii ani determinată de criză au afectat puternic vânzările de maşini, în special către persoanele fizice, aşa că singura constantă din piaţă au fost firmele.
În 2007 şi prima parte a lui 2008 jucătorii din piaţa locală estimau că vânzările de maşini vor creşte în anii următori la peste 500.000 de unităţi anual, în condiţiile în care în 2007 deja era atins un nivel de aproape 370.000 de maşini. Însă criza ce a început în a doua parte a lui 2008 a redus piaţa cu aproape 80%, ajungându-se, după cinci ani consecutivi de scăderi, la un volum anual de sub 90.000 de unităţi. Mai mult, dacă în 2010 şi 2011 piaţa a fost susţinută de 190.000, respectiv 120.000 de tichete Rabla, prin care guvernul acorda practic o subvenţie de până la 2.700 de euro, anul acesta numărul tichetelor a scăzut până la 45.000, existând doar promisiuni pentru alte 15.000 până la finalul anului.
"Sprijinul oferit de către guvern la achiziţia unei maşini noi de către persoanele fizice este binevenit, dar lipsa voucherelor, întârzierile în implementare, precum şi multele zvonuri sau aşteptări din jurul acestui program au făcut ca de multe ori persoanele fizice să amâne achiziţia şi astfel vânzările către acest segment să scadă simţitor", spune Vlad Ionescu, directorul de marketing al Business Development Team.
Primul semnal cu privire la noul trend al pieţei auto locale, care se bazează tot mai mult pe companii şi nu pe persoane fizice ca până acum a fost dat în luna mai de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Ponderea persoanelor fizice care cumpără maşini este în scădere dramatică, ajungând la 31% în primele cinci luni, de la 45% anul trecut, principalii cumpărători fiind corporaţiile internaţionale care au bani să-şi înnoiască parcul auto, spune Brent Valmar, vicepreşedinte al APIA. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA), anul trecut 55% dintre maşini au fost achiziţionate de companii, iar 45% de persoane fizice.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Renault a ajuns la peste 20% cotă din piaţa vehiculelor comerciale

Din vânzările Renault în primele patru luni ale acestui an aproximativ 25% au reprezentat vânzările de vehicule comerciale conform statisticilor jucătorilor din piaţa auto. Din acest segment, în intervalul ianuarie-aprilie constructorul francez deţine o cotă de piaţă de 20 de procente potrivit declaraţiilor oficialilor mărcii.
Cota de piaţă a Renault a urcat în primele patru luni la 7,8%, faţă de 7,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Marca franceză a înregistrat o scădere a vânzărilor de 7% în primele patru luni la aproape 2.100 de autobehicule, în condiţiile unei pieţe care s-a micşorat cu 15%, în timp ce în aprilie Renault a avansat cu 1%, la aproape 820 de autovehicule. În ceea ce priveşte vânzările de vehicule utilitare, Renault este pe primul loc în primele patru luni cu o cotă de piaţă de peste 20%.
"Vânzările către persoane juridice vor ajunge anul acesta la peste jumătate din totalul vânzărilor Renault dacă se menţine trendul din primele patru luni. Pe de altă parte este posibil ca mixul să se schimbe în a doua jumătate a anului, dacă va recupera piaţa persoanelor fizice", a subliniat Dora Pasăre.
Mai mult, pe primele 4 luni 2011, Master este lider al segmentului furgon, cu o cotă desegment de 18%. Gama de vehicule comerciale Renault s-a reînnoit complet în 2010, prin lansarea noului Master, model care reprezintă 65% din totalul de vehicule comerciale. Kangoo Express a fost lansat si în variantă "Maxi", volum util maxim de până la 4,5 m³. în plus, Renault Trafic a primit un face-lift, astfel încât echiparea sa se ridică la nivelul unui autoturism.

ZiarulFinanciar - 2011

 

 

Renault: "Rabla" a început foarte încet în acest an

Spre deosebire de anul trecut, atunci când demararea programului "Rabla" a determinat în prima lună a acestuia o dublare a vânzărilor faţă de luna anterioară, anul acesta programul a avut un start mai lent, în condiţiile în care fiecare deţinător de voucher încearcă să obţină un preţ cât mai mare pentru acesta.
"Vânzările prin programul «Rabla» au demarat dificil anul acesta, mult mai slab decât ne aşteptam iniţial, oamenii încă aşteaptă ieftinirea tichetelor. Situaţia este mult diferită faţă de anul trecut, când exista un entuziasm în piaţă. Acum lucrurile sunt mult mai calme. Pe de altă parte, în continuare performează segmentul de persoane juridice", a spus Dora Pasăre, brand manager al Renault.
În aceste condiţii, dealerii Renault s-au orientat mai mult către vânzările de flote către persoane juridice, acestea având avantajul unor vânzări de volum, dar şi generarea unor venituri suplimentare din service, maşinile "de firmă", fie ele utilitare sau autoturisme, parcurgând un număr mai ridicat de kilometri anual decât unele deţinute de persoane private. Astfel creşte şi numărul reviziilor efectuate într-un an.
"Din punctul de vedere al dealerilor, este mai bine să vândă flote datorită serviciilor post-vânzare incluse în pachet, astfel încât există o cifră de afaceri asigurată pentru dealerul respectiv, mai ales că se semnează un contract în care se specifică şi serviciile asigurate."
Din vânzările Renault în primele patru luni ale acestui an, aproximativ 25% au reprezentat vânzările de vehicule comerciale, conform statisticilor jucătorilor din piaţa auto. Din acest segment, în intervalul ianuarie-aprilie constructorul francez deţine o cotă de piaţă de 20 de procente, potrivit declaraţiilor oficialilor mărcii.
Cota de piaţă a Renault a urcat în primele patru luni la 7,8%, faţă de 7,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Marca franceză a înregistrat o scădere a vânzărilor de 7% în primele patru luni, la aproape 2.100 de autovehicule, în condiţiile unei pieţe care s-a micşorat cu 15%, în timp ce în aprilie Renault a avansat cu 1%, la aproape 820 de autovehicule. În ceea ce priveşte vânzările de vehicule utilitare, Renault este pe primul loc în primele patru luni cu o cotă de piaţă de peste 20%.
"Vânzările către persoane juridice vor ajunge anul acesta la peste jumătate din totalul vânzărilor Renault dacă se menţine trendul din primele patru luni. Pe de altă parte, este posibil ca mixul să se schimbe în a doua jumătate a anului, dacă va recupera piaţa persoanelor fizice", a subliniat Dora Pasăre.

ZiarulFinanciar - 2011

 

 

Dora Pasare, Renault: Primele 4 luni au fost dificile. Rabla, sub asteptari

Piata auto este in cadere fata de primele patru luni ale anului trecut, efectul programului Rabla intarzie sa apara, persoanele fizice nu vor sa cumpere masini noi, sunt in asteptarea ieftinirii voucherelor, a declarat directorul marcii Renault in Romania, Dora Pasare.
Cauti un furnizor de incredere pentru departamentul de resurse umane?

"Primele 4 luni au fost foarte dificile, cu toate ca vanzarile nu au crescut, am castigat cota de piata. Rabla nu a inceput asa cum ne asteptam. Nu a demarat foarte bine, oamenii mai asteapta inca scaderea pretului tichetelor, este altfel fata de anul trecut cand entuziasmul era major la demaraj. Acum lucrurile sunt mult mai calme. In continuare performeaza vanzarile catre persoane juridice, societati", a precizat managerul Renault.
In prezent, peste jumatate din vanzarile Renault in Romania sunt catre persoane juridice. "Cred ca se va schimba mixul in a doua parte a anului, piata de persoane fizice va recupera. Noi speram sa terminam la acelasi nivel cu anul 2010, sau chiar putin mai bine", a mai spus Dora Pasare.
Romanii sunt atenti la pretul autoturismului, cauta oferte si cumpara masini cat mai ieftine.
"Motorizarile pe benzina castiga teren, pentru ca pragmatismul face ca orientarea sa fie catre pretul mai mic, iar tehnologiile din prezent au reusit sa reduca consumul, sa nu mai fie o diferenta foarte mare fata de cele diesel", a mai spus directorul marcii franceze.
Renault a lansat in aprilie doua modele electrice in Romania, Fluence ZE si Kangoo ZE, insa pana in prezent nu a gasit nici un client. "Exista interes pentru masinile electrice, sunt societati care se intereseaza insa nu avem comenzi ferme", a mai spus Dora Pasare.
Piata auto din Romania a scazut cu 17% in primele patru luni ale anului dupa numarul de inmatriculari de autoturisme noi, fata de un declin de numai 2,7% la nivelul Uniunii Europene (UE), potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

wall-street - 2011

 

 

Directorul marcii Renault in Romania preia si functia de comunicare

Directorul marcii Renault in Romania, Dora Pasare, a preluat incepand din ianuarie conducerea echipei de comunicare Renault.
Dora Pasare are 31 de ani si o experienta profesionala in domeniul auto de 10 ani si de peste 7 ani in cadrul filialei Renault din Romania.
Reprezentantul marcii franceze si-a inceput activitatea in grupul Renault in 2003, ca si Product Manager Renault.
In 2006, Dora Pasare a fost numita Brand Manager Renault, coordonand echipa de Product Manageri si avand ca responsabilitate strategia comerciala de produs - pret pentru gama de autoturisme si comerciale Renault in Romania.
In luna ianuarie, au mai avut loc si alte schimbari in echipa Renault. Directorul executiv de comunicare al Grupului Renault in Romania, Liviu Ion, a fost avansat in functia de director al Centrului de Studii de Piata si Produs al Grupului Renault in Romania.

wall-street - 2011

 

 

INTERVIU MANAGER.RO: Dora Pasare, brand manager Renault: Industria auto nu este o lume a barbatilor

Dora Pasare este brand manager pentru una dintre cele mai vandute marci de automobile si vehicule comerciale pe piata romaneasca. Ii plac masinile sportive - Renault Megane RS de la producatorul francez, dar si Lamborghini Murcielago - si spune ca industria auto nu este o lume a barbatilor.

1. Lucian Niculescu, Manager.ro : Este industria auto o lume a barbatilor ?
Dora Pasare: Industria auto nu trebuie privita ca o lume dominata de barbati. Noi, femeile, avem o inteligenta emotionala care ne apropie de industria auto. Cel putin pe partea de marketing si comunicare in industria auto, femeile sunt mult mai bine reprezentate, ele domina.

2. Lucian Niculescu, Manager.ro : De care dintre modelele din gama Renault va simtiti cel mai apropiata emotional ?
Dora Pasare: Cand am intrat in companie am fost product manager pe gama mica de la Renault, asa ca sunt foarte apropiata emotional de Renault Clio III. Pentru mine a insemnat dezvoltarea pasiunii pentru industria auto, atunci cand m-am ocupat de lansarea in Romania a lui Clio III. Acum imi place cel mai mult Renault Megane RS.

3. Lucian Niculescu, Manager.ro : Ce model din gama Renault credeti ca este cel mai potrivit pentru o femeie manager ?
Dora Pasare : Renault Megane, in special Megane Sport Tourer. Si Laguna poate fi o optiune.

4. Lucian Niculescu, Manager.ro : Ce masina a altui producator auto va place foarte mult ?
Dora Pasare : Inainte de a intra in industrie imi placea foarte mult Lamborghini Murcielago.

5. Lucian Niculescu, Manager.ro : Ce model este cel mai cumparat de persoanele fizice ?
Dora Pasare: In continuare, modelul cel mai achizitionat de clientii persoane fizice este Symbol, dar Fluence si Megane recupereaza rapid teren.

6. Lucian Niculescu, Manager.ro : Care sunt ingredientele marcii Renault ?
Dora Pasare: Design-ul este unul din cele patru ingrediente de baza. Urmeaza calitatea, inovatia si responsabilitatea ecologica.

7. Lucian Niculescu, Manager.ro : Cum au fost primele patru luni pentru piata auto in general si pentru Renault ?
Dora Pasare : Foarte dificile. Noi am crescut cota de piata de la 7,1% la finalul lui 2010 la 7,8%, dar suntem pe scadere ca volum. Au mers foarte bine insa vanzarile de vehicule utilitare, unde am ajuns la o cota de 20% din piata.

8. Lucian Niculescu, Manager.ro : Programul Rabla nu a ajutat piata auto ?
Dora Pasare : Programul Rabla 2011 nu a inceput deloc cum ne asteptam, a inceput greu. Nu mai este entuziasmul major de anul trecut al clientilor.

9. Lucian Niculescu, Manager.ro : Cum vor evolua vanzarile pana la finalul anului ?
Dora Pasare : Piata pentru persoane juridice a recuperat totusi din scaderile anterioare. Este posibil sa recuperam pe ansamblu pana la finalul anului.

10. Lucian Niculescu, Manager.ro :Sunt clienti pentru automobilelele electrice ?
Dora Pasare : Exista interes, dar deocamdata nu putem spune ca avem clienti.

Manager.ro - 2011