Dragos Geletu - KLG Europe Logistics

Dragos Geletu

Dragos Geletu este absolvent al Facultatii de Management in Transporturi, Constructii si Telecomunicatii din cadrul Academiei de Studii Economice. Imediat dupa ce a absolvit facultatea a inceput sa lucreze pentru Frans Maas/DSV,

unde a lucrat timp de 12 ani. In anul 2007 s-a alaturat KLG Europe Logistics unde a infiintat prima filiala locala. In prezent firma angajeaza peste 300 de oameni si anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro.

Articole din presa:

 

KLG Europe Logistics Romania a finalizat o investiţie de 5,6 milioane de euro

KLG Europe Logistics România a finalizat a doua etapă de dezvoltare a hub-ului central din apropierea Capitalei, platforma logistică ajungând la o suprafaţă totală construită de 35.000 mp.
A doua fază de dezvoltare a proiectului logistic al KLG Europe Logistics Romania a necesitat investiţii de 5,6 milioane euro şi a fost implementată în 7 luni. În acest interval au fost construite o platformă de cross-docking de 5.000 mp, un depozit clasa A cu o suprafaţă de 5.000 mp, 1.200 mp de birouri şi camere VAS cu o suprafaţă de 1.000 mp.
Noul terminal cross-dock dispune de 15 uşi de andocare integrate în sistemul de distribuţie şi colectare KLG – hub&spoke. Infrastructura informatică şi implementarea unui sistem de scanare complet automatizat au jucat un rol important în configurarea noului terminal. Acest sistem aduce o creştere a productivităţii de livrare de circa 30% faţă de o configuraţie obişnuită a unui astfel de terminal.
„Finalizarea acestei investiţii reprezintă pentru KLG atât extinderea platformei logistice şi evoluţia serviciilor companiei dar şi următoarea treaptă în dezvoltarea planificată pe plan local", a declarat Dragoş Geleţu, managing director al KLG Europe Logistics România.
Compania deţine în localitatea Bolintin Deal, la km 23 al autostrăzii Bucureşti – Piteşti, un parc logistic de 18,5 hectare pentru care a fost planificată construcţia a aproximativ 85.000 mp de spaţiu logistic.
Pentru podeaua depozitului, un element foarte important pentru acest tip de construcţie, KLG Europe Logistic a alocat 500.000 de euro din totalul investiţiei. Aceasta a fost proiectată fără rosturi de dilataţie, ceea ce permite operarea de stivuitoare dedicate culoarelor înguste dintre rafturi, precum şi reducerea costurilor de mentenanţă a utilajelor.
Pentru partenerii transportatori, KLG Europe Logistics Romania a investit într-o zonă special destinată şoferilor de autocamioane, unde aceştia pot aştepta finalizarea operaţiunilor de încărcare/descărcare.
Noua facilitate logistică este deja în exploatare, având încă de la lansare un grad de ocupare de 90%. Investiţia a presupus crearea a aproximativ 50 de noi locuri de muncă şi a adus o reducere a timpilor de operare pentru manipularea mărfurilor.
KLG Europe are activităţi de logistică şi depozitare, expediţii rutiere, interne şi internaţionale, grupaje şi transport cargo, transport maritim şi transport aerian. La nivel internaţional grupul a înregistrat afaceri de 114 milioane euro în 2013.
În România KLG Europe este prezentă din 2006; compania cu centrul în Bucureşti deţine alte 6 hub-uri pentru distributie în ţară, la Bacău, Braşov, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca şi Timişoara, care însumează o capacitate totală de depozitare de peste 60.000 mp. În toate centrele este implementat sistemul de management al depozitării WMS. KLG are clienţii precum Domo Retail, LG, 3M, Coty, Timken, Akzo Nobel, Adidas, Wrigley, Orange, Den Braven, LC Waikiki, Policolor, Red Bull, Natuzzi, Cramele Recaş, TP-Link, Valvis Holding, Koyo, Brenntag, Dohler, Riso Scotti, IPSO, Pigna, Ericsson, Orlando's, Euralis, Overseas Group.

BusinessMagazine - 2014

 

 

Dragoş Geleţu: "Logistica este un domeniu ce ar putea fi asimilat unui barometru economic"

Numărul tirurilor de pe şosele este un bun indiciu pentru nivelul consumului. Pentru mersul economiei în general. Logisticienii au continuat să investească şi anul acesta zeci de milioane de euro, piaţa şi-a tendinţa ascendentă, dar motorul care sporeşte afacerile în logistică este mai degrabă exportul. Pentru a se dovedi o pârghie de creştere economică, logistica are nevoie de investiţii în infrastructură, specialişti şi stabilitate.
"Logistica este un domeniu ce ar putea fi asimilat unui barometru economic, atât pe domenii de activitate cât şi la nivel macro", spune Dragoş Geleţu, managing director la KLG Europe Logistics România. Companiile de logistică, explică el, sunt permanent în contact cu dinamica şi tendinţele din variate sectoare economice, fie creşterea sau căderea unor pieţe; "de aceea, în industria noastră nu se poate vorbi de inerţie. Şi tot de aceea, şi în 2014, piaţa de logistică va înregistra o creştere similară celei din 2013, când plusul a fost de 9%", afirmă Geleţu. Şi chiar dacă economia nu înregistrează plusuri, reprezentantul KLG indică o tendinţă care reprezintă încă un argument în susţinerea cresterii din acest an: externalizarea serviciilor de logistica. "Practic, tot mai multe companii au înţeles că o echipă externă de specialişti în logistică nu mai reprezintă un cost ci un beneficiu", spune reprezentantul KLG. Compania se aşteaptă ca anul aceasta să înregistreze un plus de 10% faţă de rezultatele anului trecut, când afacerile s-au plasat la 21 de milioane de euro.

BusinessMagazine - 2014

 

 

Managerii despre Generaţia Y la muncă. Dragos Geletu: Între generaţii există diferenţe de ordin structural, educaţional, emoţional

Business Magazin prezintă în această sătămână un subiect de interes deopotrivă pentru angajaţi şi angajatori. Generaţia Y la muncă. Cât de pregătiţi sunt? Cât de pregătiţi suntem? Dragoş Geleţu, managing director la KLG Europe Logistics Romania, răspunde întrebărilor lansate de Business Magazin.
BM: Ce pondere (aproximativă) au tinerii în compania dv.?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: KLG Europe Logistics România se poate considera o companie în care generaţia Y este dominantă. Am început activitatea în Romania în 2007, ne-am extins rapid activitatea la nivel naţional şi avem 350 de angajaţi, dintre care 80% sunt membri ai generaţiei Y, adică au sub 40 de ani. Acest procentaj ne face să spunem şi să credem că întregul KLG Europe Logistics este o "companie de generaţie Y", deoarece suflul, dinamica şi creativitatea cu care au venit rând pe rând colegii noştri mai tineri, ne-au mobilizat şi pe ceilalţi 20%, care avem puţin peste 40 de ani.
BM: Cum este să fii şef de Generaţia Y?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Foarte sincer, nu am abordat din aceasta perspectiva relatia cu echipele pe care le-am construit si coordonat pana acum. Poate pentru ca niciodata, in 20 de ani de activitate profesionala dintre care jumatate i-am petrecut ca managing director intr-o multinationala, mi s-a parut important efortul de echipa, relatiile frumoase la locul de munca, recunoasterea meritelor fiecarui om alaturi de care lucrez. In KLG Europe Logistics Romania, toata lumea se stie cu toata lumea, ne spunem pe numele mic, toti, mancam toti la cantina din incinta, ne asumam cu totii responsabilitatea taskurilor zilnice, ne exersam umorul in pauze, ne adunam ideile si le discutam serios, uneori in contradictoriu dar totdeauna constructiv. In fiecare zi eu invat de la oamenii din jurul meu si simt ca acest schimb este reciproc. Reinventam tot ceea ce stim si abordam mai putin formal ceea ce in alte companii este formalizat. Suntem o echipa care nu se formalizeaza dar trateaza cu maxima seriozitate si responsabilitate activitatea curenta.
BM: Care sunt principalele caracteristici ale generatiei Y?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Nonconformismul, spiritul de echipa, dorinta de a avea autonomie si libertate de actiune, creativitatea, dorinta de a creste profesional, nevoia de recunoastere a meritelor si posibilitatea de a avansa in pozitia pe care si-o doreste, daca performeaza. Dependenta de tehnologie este o alta caracteristica a generatiei Y iar aceasta demonstreaza nevoia de a fi permanent conectat cu ceilalti, de a face networking, de a fi permanent la curent cu informatia.
In 2013, de exemplu,echipa KLG Europe Logistics Romania a castigat Premiul pentru inventii si inovatii in logistica, acordat de una dintre publicatiile media romanesti specializate pe aceasta nisa. Pentru aceeasi solutie, am primit felicitari scrise de la Asociatia Europeana de Logistica, organismul care grupeaza asociatiile nationale de profil din Uniunea Europeana. Premiul a fost al echipei, insa solutia a fost propusa de unul dintre colegi.
BM: Care le sunt punctele forte si care slabiciunile?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Punctele forte sunt clar deschiderea spre inovatie si creativitatea, motoare ale cresterii oricarei companii. Accesul la informatie poate fi considerat o arma cu doua taisuri: uneori ajuta la consolidarea punctelor forte, alteori poate fi o mare slabiciune. Totul depinde de context si de dozaj.
BM: Sunt ei diferiti de generatiile X (1960 - 1980) sau Baby Boomers (1940 - 1960)?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Da, clar exista diferente intre generatii, diferente de ordin structural, educational, emotional. Nu consider potrivita o comparatie atata timp cat fiecare generatie poate fi analizata ca o suma de plusuri si minusuri si vorbim de un alt cadru, o alta lume. Astazi, informatia este la putere, datorita tehnologiei poti gasi in cateva secunde un corespondent in China. Acum cateva zeci de ani, acelasi efort necesita un efort infinit mai mare si nu poti vorbi despre eficienta demersului. Recent, in drum spre Asia, citeam un articol care spunea ceva de genul: daca ar fi sa comparam nivelul informatiilor acumulate astazi intr-o singura zi cu cel pe care il putea asimila o persoana intr-o viata intreaga, acum 80-100 de ani, este suficient Ziarul de Duminica.
Pentru fiecare individ, valorile personale, profesionale si sociale sunt diferite de generatiile trecute. Global, tanara generatie trece prin schimbari profunde. Inclinatia catre EU – a se citi persoana/individ si nu Uniunea Europeana si poate catre planul spiritual din ce in ce mai mult este majora. Daca generatiile anterioare erau tintuite intr-un mediu inchis din punct de vedere al propriei personalitati si asta din cauza limitarilor impuse de mediul si educatia traditionalista – familie, societate, norme, etc- generatia tanara discuta despre EU sunt preocupati de ceea ce poate face acel EU cu viata si corpul lui.
Da, exista diferente majore, mai ales fata de Baby Boomers iar abordarea trebuie schimbata complet.
BM: Cat cantaresc pentru tineri cariera, provocarea, pasiunea, succesul, loialitatea fata de companie?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Aceste valori depind de la persoana la persoana si mai ales de la companie la companie. Am simtit in cazul multora dintre colegii care s-au alaturat pe parcurs echipei KLG dincolo de dorinta de a face cariera, pasiunea pentru ceea ce fac, fapt care in final vine cu loialitate fata de companie. Dar, repet, este foarte important si mediul in care evolueaza un om, indiferent de generatia din care face parte. Raman la parerea ca, acum mai mult ca niciodata, caracterul unui tanar se formeaza pe baza unui input format din: max 10% ADN/genetic/etc la care se adauga in proportie de cel mult 10% educatia primita(cei 7 ani de acasa, cum se spune) in familie si scoala si 80% anturajul/mediul in care evolueaza, se dezvolta ca si individ.
BM: A adus Generatia Y schimbari in organizatia dv?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Da, chiar majore. Ideile lor, nascute din dependenta de tehnologie a generatiei, au adus un adevarat plus de valoare in ceea ce priveste dezvoltarea IT in companie. Datorita ideilor si solutiilor lor ,suntem in top in industria noastra.
BM: Ce schimbari ati facut dv pentru a va adapta organizatia la nevoile lor?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Schimbarea este un proces continuu si, cum spuneam si mai sus, cred ca reciproc. Pentru mine, cea mai mare provocare este sa reusesc sa-i fac sa-si foloseasca inteligenta, pentru a castiga intelepciune.
BM: Cum credeti ca va evolua piata muncii?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Piata muncii se bazeaza pe doi piloni: cererea si oferta. Cererea este conditionata de strategiile pe termen mediu si lung ale companiilor existente si de nevoia de mana de lucru a noilor investitii. Oferta este cea furnizata de sistemul educational, aflat in plin program de reforma. Atat cererea cat si oferta par la acest moment in profunda schimbare, de aceea as prefera sa nu raspund, doar pe baza unui feeling si inaintea unui eveniment important pentru intreaga economie, cum sunt alegerile din toamna.
BM: Dincolo de piata muncii, care vor fi schimbarile pe care le aduc tinerii in societate?
Dragoş Geleţu, KLG Europe Logistics Romania: Creeaza nevoi si solutii, deci pun in miscare mecanismele pentru viitoare produse si servicii sau altfel spus sunt motorul evolutiei. In acelasi timp, vin cu perspective noi in ceea ce priveste viata la job si dincolo de job, networking-ul. Intr-un cuvant, fiecare noua generatie este o treapta a progresului omenirii in ansamblul ei, indiferent ca vorbim de tinerii din Romania sa pretutindeni.

BusinessMagazine - 2014

 

 

100 TINERI MANAGERI DE TOP - Dragoş Geletu, KLG Europe Logistics

De patru ani şi jumătate, Dragoş Geletu a pus bazele filialei locale a operatorului de logistică, fiind partener în această afacere, cu o investiţie de 20%, dar cuvântul său cântăreşte la fel de greu ca şi cel al partenerilor olandezi.

A absolvit ASE, Facultatea de Management în Transporturi, Construcţii şi Telecomunicaţii, iar înainte de a înfiinţa filiala locală a KLG a lucrat vreme de 12 ani în aceeaşi industrie, lucrând pentru Frans Maas/DSV, unde ultima poziţie deţinută a fost tot de managing director. "N-aveam niciun motiv concret să plec - aveam putere de decizie asupra afacerii din România, eram plătit ca un preşedinte de bancă, aveam o cotă de acţiuni", spune Geletu. Ce îl deranja era că într-o multinaţională "apropierea de oameni" se pierde, or, el îi ştia personal aproape pe toţi cei 700 de angajaţi. Despre momentul în care s-a hotărât să pornească de la zero o companie admite franc acum că a fost cel mai greu moment din cariera sa. A fost "o nebunie de moment, am vrut să-mi demonstrez mie însumi că pot construi o companie de la zero care să ajungă în topul companiiilor din domeniu - transport şi logistică", declară Dragoş Geletu, care crede că are în sânge spiritul antreprenorial. A participat la capitalul investit cu 20%, dar spune că puterea decizională este mai mare, având un cuvânt egal în greutate cu al partenerilor olandezi.
Acum firma angajează peste 300 de oameni şi anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, în creştere cu aproape 35% faţă de 2010 (15,5 milioane de euro). "Am crescut dinamic în ultimii ani, plecând de la 2 milioane de euro în urmă cu patru ani", spune Geletu. Primeşte "cel puţin o dată sau de două ori pe lună" oferte de la head-hunteri, iar pe termen lung se vede în poziţia de consultant pentru una sau mai multe companii de top.

BusinessMagazine - 2012

 

 

Dragoş Geletu, KLG Logistic: Am vrut să-mi demonstrez mie însumi că pot construi o companie de la zero care să ajungă în top

Dragoş Geletu este, la numai 39 de ani, CEO al companiei KLG Logistic. El este unul dintre cei 100 de tineri manageri pe care BUSINESS Magazin îi oferă României în ediţia a şaptea a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP, care va apărea în 28 mai.
BUSINESS Magazin: De cât timp lucraţi în firmă şi cum aţi decis să acceptaţi o poziţie în cadrul companiei? Ce experienţă aveţi şi cum apreciaţi parcursul profesional de până acum?
Dragoş Geletu, KLG Logistic: Înainte de a înfiinţa filiala locală a KLG am lucrat vreme de 12 ani în aceeaşi industrie, lucrând pentru Frans Maas/DSV, unde ultima poziţie deţinută era tot de managing director. N-aveam niciun motiv concret să plec - aveam putere de decizie asupra afacerii din România, eram plătit ca un preşedinte de bancă, aveam o cotă de acţiuni. Ce mă deranja era că într-o multinaţională apropierea de oameni se pierde, or eu îi ştiam personal aproape pe toţi cei 700 de angajaţi. Aşa că m-am hotărât să pornesc de la zero o afacere. Sunt partener în KLG Europe, din punct de vedere investiţie 20% dar din punct de vedere decizional în statutul companiei suntem două părţi (KLG International şi eu) cu putere decizională egală 50-50%.
BUSINESS Magazin: Care a fost cel mai greu moment din carieră?
Dragoş Geletu, KLG Logistic: A coincis cu începutul KLG Logistics, în urmă cu patru ani şi jumătate. A fost o nebunie de moment, am vrut să-mi demonstrez mie însumi că pot construi o companie de la zero care să ajungă în topul companiiilor din domeniu - transport şi logistică.
BUSINESS Magazin: Câţi oameni aveţi în subordine şi care este bugetul pe care îl administraţi?
Dragoş Geletu, KLG Logistic: Avem acum în jur de 300 de angajaţi şi o cifră de afaceri în 2011 de 20 mil. euro.
BUSINESS Magazin: Ce rezultate a avut anul trecut compania?
Dragoş Geletu, KLG Logistic: Am crescut dinamic în ultimii ani începând acum patru ani de la 2 mil. euro şi ajungând în 2011 la 20 mil. euro. Faţă de 2010 (15,5 mil euro) am crescut cu aproximativ 35%.
BUSINESS Magazin: Unde vă vedeţi peste 10 ani?
Dragoş Geletu, KLG Logistic: Consultant la una sau mai multe companii de top.

BusinessMagazine - 2012

 

 

Dragos Geletu, KLG Europe: Noi am crescut in ultimii ani, dar sunt foarte multe companii de transport care au murit

Compania de logistica KLG Europe a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 15,5 milioane de euro, mai mare decat in anii anteriori.
"In 2008 am avut o cifra de afaceri de 14 milioane de euro, si am crescut permanent, in ciuda crizei", spune Dragos Geletu, director general al KLG Europe. Explicatia nu este foarte grea: "Noi am crescut in ultimii ani dar sunt foarte multe companii de transport care in aceasta perioada au murit", declara Geletu.
In plus, multe companii care au capacitatea de a trasporta volume mari de marfuri fac acest lucru pe rute intracomunitare, nu doar in Romania. Spania - Franta, Olanda - Franta samd. "Nu ii intereseaza Romania, pentru ca acolo castiga 90 de centi pe km si aici e mai ieftin", argumenteaza Geletu. Compania pe care o conduce si in care este actionar are intre clienti pe Orange, 3M, adidas, Wrigley, Panasonic si LG.

BusinessMagazine - 2011

 

 

KLG Europe a investit 5,6 mil. € în extinderea depozitului de lângă A1 cu 10.000 mp

KLG Europe Logistics România, una dintre cele mai mari companii de transport şi logistică de pe piaţa locală, va termina anul cu o creştere mai mare de zece procente, estimată anterior, pe fondul extinderii depozitului de lângă Bucureşti cu încă 10.000 de metri pătraţi la un total de 35.000 de metri pătraţi, în urma unei investiţii de 5,6 mil. euro.

„Noi am investit pe timp de criză 30 mil. euro în România. Am înregistrat profit în fiecare an, însă nu am încasat dividende până acum, toţi banii au rămas în firmă pentru investiţii şi dezvoltare. Anul acesta vom creşte cu mai bine de 10% în ceea ce priveşte cifra de afaceri. Am depăşit deja estimările iniţiale. Trebuie să luăm de asemenea în calcul investiţiile realizate în acest an", a spus Dragoş Geleţu, managing director şi acţionar minoritar al companiei. Grupul olandez KLG Europe controlează 80% din acţiuni. La nivel mondial, divizia locală este a doua cea mai mare din lume după com­pania-mamă din Olanda.

„La nivel european, KLG Europe România este o companie de nivel mediu în ceea ce priveşte segmentul logistic. Acum depăşim 120 mil. euro KLG la nivel european. La nivelul KLG, divizia din România este a doua după cifra de afaceri, după Olanda, după care urmează UK, China. Pentru ei suntem a doua ţară. Există Turcia, China, dar sunt mai mici", a subliniat directorul KLG România.

Compania de logistică deţine în prezent la kilometrul 23 al autostrăzii Bucureşti – Piteşti un parc logistic de 18,5 hectare, iar planul include extinderea depozitelor de la 35.000 de metri pătraţi în prezent la aproximativ 85.000 de metri pătraţi, în funcţie de cererea din piaţă.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Geleţu, KLG: România îşi poate tripla capacitatea de depozitare dacă devine centru de distribuţie în Balcani

Dragoş Geleţu, managing director al KLG Euro­pe Logistics România, unul dintre cei mai mari jucă­tori de pe piaţa de logistică, spune că România nu a ajuns nici la măcar jumătate din capacitatea de depo­zi­tare pentru care are potenţial şi că aplicarea anu­mi­tor facilităţi fiscale, aşa cum este amânarea plăţii TVA la produsele de import, ar putea transfor­ma România într-un adevărat centru de distribuţie pentru zona Bal­canilor.

„Dacă am aplica măcar o parte din facilităţile de care industria are nevoie, sunt convins că în România ca­pacitatea de depozitare nu numai că se va dubla, ci se va tripla poate. Dacă România devine centru de dis­tribuţie pentru zona Balcanilor, acest lucru înseam­nă că se poate dezvolta pe toate planurile", a declarat managerul, care este şi unul din acţionarii companiei. KLG Europe Logistics, parte din grupul olandez cu acelaşi nume, are pe lângă platforma de lângă Bu­cureşti - unde îşi are sediul-, alte şase hub-uri pentru dis­tribuţie, la Bacău, Braşov, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca şi Timişoara, cu o capacitate totală de depo­zitare de peste 50.000 metri pătraţi.

„Din punct de vedere geografic, România are toate şansele pentru a deveni unul dintre cele mai impor­tante noduri logistice ale Uniunii Europene, în prin­cipal datorită celor două porţi navale spre şi dinspre Europa – Marea Neagră şi Dunărea", consi­de­ră şi Kees Kuijken, CEO KLG Europe, care spune că printre principalele motive pentru care compania pe care o conduce a ales să investească în România a fost şi faptul că portul Constanţa are foarte mult poten­ţial, deşi este puţin valorificat.

KLG Europe Logistics a intrat pe piaţa din Ro­mâ­nia în 2006, iar până în prezent investiţiile făcute pe plan local se ridică la peste 25 mil. euro.

Afaceri în creştere

Cifra de afaceri a KLG Europe Logistics Ro­mâ­nia a consemnat în 2013 o creştere de 11%, la 21 mil. euro. Creşterea a fost impulsionată şi de atragerea a 350 de noi clienţi din diferite sectoare de activitate pre­cum fabrica de plăcuţe de frână de la Ploieşti a Honeywell Friction Materials, Prista Oil sau Saint-Gobain Glass România. Totodată, KLG asigură de anul trecut logistica pentru platforma de export a unui mare retailer inter­na­ţional şi operează fluxurile logistice pe plan local pentru compania Coty, unul dintre cei mai mari jucători din industria cosmeticelor. „Cred că 2014 va fi un an mai bun decât 2013 (...). Pen­tru anul acesta estimăm o creştere a cifrei de afa­ceri cu două cifră ( peste 10% - n. red.)", a mai spus Geleţu.

ZiarulFinanciar - 2014

Dragoş Geleţu, KLG România: Plătim cu 15% mai mult la raft din cauza ineficienţei logistice

Costurile implicate în logistică determină o majorare de cel puţin 15% a preţurilor de la raft, în condiţiile în care infrastructura locală e deficitară, iar portul din Constanţa este neatrăgător pentru marii jucători internaţionali, a declarat Dragoş Geleţu, director general al KLG România, în cadrul ZF Transport & Logistics Summit 2014.
"Între 10-15% poate chiar 20% din preţul de pe raft e plătit de noi toţi în România datorită ineficienţei în logistică. Plătim cu minim 15% mai mult pe raft pentru că suntem ineficienţi în logistică", a declarat Geleţu.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Geleţu, KLG: Creşterea în 2012 a venit numai din clienţi noi, dar în continuare avem planuri de investiţii de aproape 10 mil. euro

Începutul de an a fost greoi din cauza condiţiilor meteo, Paştele nu a mai adus creşterea de anii trecuţi, iar vara a adus criza politică şi devalorizarea leului. Cu toate acestea, KLG România are în plan construirea a două noi depozite în România, dar şi achiziţia a 100 de camioane pentru transportul de marfă în Europa de Vest.
Dragoş Geleţu, directorul general şi acţionar al KLG Europe România, spune că anul 2012 a fost unul care a "încălcat" toate aşteptările din toamna anului trecut. În timp ce spre finalul lui 2011 jucătorul de pe piaţa de logistică se aştepta la un 2012 care să continue creşterea din 2011 inclusiv da­torită alegerilor, Campionatului Euro­pean de Fotbal sau Olimpiadei de Vară de la Londra, anul acesta a adus o înrăutăţire a pieţei.
"Din aprilie anul trecut şi până la finalul anului 2011 am avut un trend crescător, fără hopuri. Era greu să ne imaginăm atunci un 2012 care să meargă mai prost ca 2011. Dar a început 2012 cu o iarnă foarte grea. Jumătate de ianuarie şi februarie am avut săptămâni în care pentru câteva zile nu aveam cum să ajungem la birou. Am avut oameni care au dormit în depozit, nu am putut livra marfă. Începutul de an a fost dezastru. Abia spre a doua jumătate a anului au fost companii care şi-au acoperit pierderile din primele luni. Paştele nu a mai adus creşteri de volume cum ne-am fi aşteptat, poate şi din cauza impactului puternic al iernii. Iar la nivel de vară, a început criza politică. Orice am spune, aceasta a afectat economia. Lumea a aşteptat pentru că nu ştia ce decizie să ia", explică Dragoş Geleţu.
Cum a afectat businessul KLG România evoluţia economică din 2012? Creşterea cifrei de afaceri a încetinit în acest an de la 30% în 2011 la aproximativ 10% în primele trei trimestre. Astfel, dacă anul trecut compania de logistică a urcat de la 15,5 mil. euro la 20 de milioane de euro, în acest an cel mai probabil afacerile vor ajunge la 22 mil. euro, creşterea fiind sub cea de 20% estimată iniţial.
"Ca şi cifră de afaceri iniţial estimam o creştere de cel puţin 20% faţă de anul trecut după ce şi în 2011 am crescut cu peste 30%. Având în vedere contextul economic acutal, acum avem o creştere de aproximativ 10% faţă de anul trecut, dar rata de profit a scăzut. Pe de altă parte, noi am continuat să realizăm investiţii", a spus Geleţu. Printre acestea se numără con­struirea unui nou depozit de 10.000 mp lângă cel de pe A1 Bucureşti-Piteşti, în valoare de aproximativ cinci milioane de euro, a unuia de cel puţin 5.000 mp în zona liberă a Portului Constanţa, investiţie estimată la trei-patru milioane de euro, dar şi achiziţia a 100 de camioane noi pentru transportul internaţional.
"În total se vor investi 7-8 milioane de euro în achiziţia de camioane după care 5 milioane în prima fază a extinderii proiectului, iar în total va costa până în 10 mil. euro. Acum suma de zece milioane de euro este cu atât mai mare cu cât băncile nu mai sunt la fel de dispuse să acorde finanţare atât de uşor cum o făceau în trecut", a subliniat Dragoş Geleţu.
În ceea ce priveşte Portul Constanţa şeful KLG spune că "s-a sesizat o deschi­dere mult mai mare din partea auto­rităţilor. Acolo vom investi în zona liberă într-un nou depozit cu o suprafaţă de minim 5.000 mp, prin închirierea unui teren de unu sau două hectare pentru a ne per­mite extinderea în următorii ani. În ceea ce priveşte valoarea investiţiei, aceasta va fi între trei şi patru milioane de euro", a spus şeful KLG, subliniind că unul dintre factorii decizionali a fost şi finalizarea autostrăzii Bucureşti - Constanţa.
În acelaşi timp, de la începutul anului două companii de transport de pe piaţa locală au intrat în insolvenţă, prima fiind edy Internaţional Spedition, cel mai mare jucător de pe piaţa locală cu o flotă de 1.100 de camioane, alături de celelalte trei companii din grupul edy, inclusiv edy Logistics, acestea fiind în curs de reorganizare, dar şi Transchim, unul dintre cei mai vechi transportatori din România, înfiinţat în 1980. Tot mai multe companii de logistică şi transport s-au confruntat cu probleme din cauza clienţilor care întârzie până la patru luni plata facturilor. Şi mai mult, sunt clienţi care intră în insolvenţă pentru a se proteja de creditori.
"Am avut şi noi cazuri în care clienţii nu au plătit. Principala noastră problemă o reprezintă colectarea banilor. Sunt mulţi bani pe teren, întârzieri mari, cash flow mai tot timpul la limită dacă nu chiar negativ. Şi nu doar cei mici reprezintă problema deoarece chiar şi cei mari întârzie plata", a declarat Dragoş Geleţu.
Pentru transportul rutier compania de logistică a înfiinţat o nouă divizie - KLG Trucking. "Avem deja 20 de camioane cumpărate, vom cumpăra în perioada imediat apropiată încă 20, iar în primăvara anului viitor vrem să ajungem la 100 de camioane. Cu acestea vom lucra în afară. Avem deja comenzi din afară şi vom face distribuţie europeană, în special între Olanda şi Franţa, zona Benelux, Marea Britanie, Spania, Scandinavia. Nu vom concura cu cei de la KLG Olanda deoarece şi ei vor fi printre clienţii noştri", a spus Dragoş Geleţu.
Cele 100 de camioane vor fi înma­triculate în România şi vor fi direct în proprietatea KLG România, şi nu vor fi închiriate în regim de leasing, soluţie preferată de majoritatea firmelor de transport. Primele 20 de camioane care au fost achiziţionate sunt marca DAF, iar următoarele 20 ar putea fi Mercedes-Benz, potrivit oficialilor companiei, care au subliniat că o decizie finală nu a fost luată încă. "Camioanele sunt achiziţionate cu cash, iar în primele 20 de camioane am investit peste un milion de euro, acestea fiind achiziţionate cu tot cu remorcă. KLG stă foarte bine din punct de vedere financiar şi din acest motiv am ales să achiziţionăm cash şi să nu plătim dobânzi", a spus Geleţu. El a subliniat că s-a dorit extinderea cu fonduri proprii fără împrumuturi pentru o mai bună stabilitate financiară şi o extin­dere "organică", cu paşi mărunţi.
În condiţiile în care unii dintre clienţii KLG şi-au redus suprafaţa ocu­pată în depozit chiar şi cu 70% faţă de 2012, compania s-a extins pe partea de distribuţie, atrăgând astfel şi clienţi mai mici.
"Noi am crescut foarte mult pe partea de distribuţie. Am construit reţeaua de distribuţie pentru colete şi paleţi, avem sistemul de 24 de ore în România. Facem ce fac şi curierii, numai că noi facem cargo. Am crescut distribuţia cu cel puţin 25-30% anul acesta şi acesta este targetul în continuare pe partea de distribuţie, dar analizăm şi alte zone. Capacitatea de depozitare a noastră este ocupată integral. Neavând extracapacitate aici, ne-am concentrat pe distribuţie", a spus Dragoş Geleţu. KLG România are în prezent peste 800 de clienţi stabili.
"Până acum câţiva ani parte din creş­te­rea multor companii a fost in­clu­siv din "new business", cât şi din clienţii actuali. În ultima vreme însă, creşterea a fost numai din new business. Nu am avut în nicio situaţie o creştere a volu­melor din partea clienţilor actuali. Nu ne aşteptam la aşa ceva. Şi nu numai că nu au crescut, dar au scăzut şi a trebuit să recuperăm prin distribuţie, prin clienţi mai mici", a adăugat Geleţu.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Compania olandeza de servicii logistice KLG investeste 12 MIL. euro in Romania

Compania olandeza de servicii logistice KLG Europe Logistics (Kuijken Logistics Group) are in plan investitii de 10-12 milioane de euro in Romania pana in 2016, in extinderea capacitatii de depozitare cu inca 20.000 mp.
"Avem in plan investitii de 10-12 milioane de euro in viitorul apropiat. Am inceput constructia unui depozit de 10.000 mp langa Bucuresti, o investitie de 5,6 milioane de euro, iar in primavara anului viitor vrem sa investim inca 5,6 milioane euro in alti 10.000 mp. In Turda am achizitionat cateva hectare de teren", a declarat Dragos Geletu, directorul general al KLG.
De la intrarea pe piata romaneasca in 2006, olandezii au investit in Romania aproximativ 20 de milioane de euro.
Potrivit lui Dragos Geletu, KLG este deschisa la posibile achizitii de jucatori din piata romaneasca de servicii logistice.
KLG Europe Logistics Romania isi extinde hub-ul central de langa Bucuresti (pe autostrada A1, Bolintin-Deal) cu inca 10.000 metri patrati, suprafata totala de depozitare urmand sa ajunga la 50.000 mp.
Noul terminal Cross-Dok va permite cresterea cu o cincime a capacitatii de depozitare si tranzit in Romania si a fluxului de marfuri tranzitate de companie. Constructia terminalului va fi finalizata in toamna acestui an.
Compania cu centrul in Bucuresti detine alte sase centre pentru distributie in tara, la Bacau, Brasov, Constanta, Craiova, Cluj-Napoca si Timisoara, care insumeaza o capacitate totala de depozitare de aproape 40.000 mp.
Printre clientii companiei se numara Domo Retail, LG, Panasonic, 3M, Timken, Akzo Nobel, Adidas, Wrigley, Orange, Den Braven, Red Bull, Natuzzi, Recas, Koyo, Brenntag, Dohler, Riso Scotti, IPSO, Pigna, Ericsson, Coty.
KLG Europe Romania, cu afaceri de 21 de milioane de euro in 2012, se asteapta anul acesta la o crestere a veniturilor, mizand pe cresterea portofoliului de clienti, extinderea capacitatii de depozitare, cresterea valorii adaugate a serviciilor oferite si a complexitatii solutiilor logistice.
"Din punct de vedere geografic, Romania are toate sansele pentru a deveni unul dintre cele mai importante noduri logistice ale Uniunii Europene, in principal datorita celor doua porti navale spre si dinspre Europa - Marea Neagra si Dunarea", a declarat Kees Kuijken, CEO KLG Europe.
Compania olandeza KLG a patruns pe piata romaneasca a serviciilor de logistica in 2006, ca partener al retelei de distributie de electronice, electrocasnice si produse de IT&C "DOMO". KLG mai desfasoara activitate pe piata britanica de logistica si pe cea olandeza.
KLG Europe, un grup olandez infiintat in 1918 si cu afaceri de 105 milioane de euro in urma cu doi ani, este prezent in Romania din 2006.
Filiala din Romania asigura servicii logistice pentru 350 de clienti din diferite sectoare de activitate, pentru companii precum Honeywell Fiction Materials, Prista Oil, Saint-Gobain Glass Romania sau Coty.

wall-street - 2014