Ionut Batu - BMW

Ionut Batu

Ionut Batu si-a inceput cariera de pe cand era in facultate ca account manager si reprezentant de vanzari in cadrul Vodafone Brasov. A abolvit Facultatea de inginerie din cadrul Universitatii Transilvania din Brasov. Primul job serios l-

a avut in anul 2007 ca Plant manager pentru ICCO EMT, urmand ca doi ani mai tarziu fie recrutat de MOTTO SRL unde a stat putin pente un an urmand sa se alature BMW Grup.

 

Articole din presa:

 

PROFIL IT - Ionut Batu, BMW Motorrad: Intr-un final, ne vom teleporta

Ionut Batu este country manager pentru Romania si Bulgaria al diviziei de motociclete BMW. El povesteste cititorilor wall-street.ro care sunt pasiunile in materie de gadget-uri si internet, dar mai ales cum vede viitorul tehnologiei si care vor fi limitele pana la care aceasta ar putea ajunge.

Cand vorbeste despre tehnologie, Ionut Batu asociaza evolutia acesteia cu ritmul de inovatie pe care il vede la motocicletele BMW din ultimii ani.
"Observ ca ritmul in IT e mult mai alert decat in cazul tehnologiei folosita pe motociclete. Cred ca intr-un final ne vom teleporta. Toata lumea isi doreste mijloace sau modalitati de deplasare cat mai rapide din dorinta de a avea mai mult timp pentru propriile persoane, pentru familie sau orice alta activitate", a declarat pentru wall-street.ro - directorul diviziei de motociclete BMW.
Pasiunea pentru gadget-uri este unul din motivele pentru care a investit peste 300 euro pentru a-si achizitiona un docking station cu sistem audio pentru a-l folosi la telefonul sau, o pereche de casti, dar si un acumulator pentru iPhone.
"Am aproape intotdeauna la indemana castile pentru telefon - este important ca mainile sa fie libere in permanenta pentru orice alte activitati, iar de curand mi-am achizitionat un acumulator extern pentru iPhone care asigura o incarcare rapida si pot sa il folosec aproximativ 3 zile".
La un gadget cel mai mult il atrage utilitatea sa: "Prin utilizarea unui astfel de dispozitiv incerc sa-mi usurez viata sau sa o fac mai frumoasa prin orice achizitionez. Cele mai importante caracteristici ale unui astfel de dispozitiv sunt utilitate, designul, dar si pretul", este de parere Batu.
Omul care "a schimbat lumea"
Bill Gates este managerul care, in opinia sefului BMW Motorrad, a schimbat lumea, aducand multe beneficii intregii omeniri: "Pe langa inovatie in domeniul tehnologiei, cofondatorul Microsoft a schimbat lumea, si mai mult decat atat a creat o fundatie de filantropie ceea ce este un lucru grozav", subliniaza Ionut Batu.
In ceea ce priveste brandul preferat, acesta spune ca cel mai bine pana acum s-a inteles cu japonezii de la Sony: "Folosesc produsele lor inca de la primul Play Station, a urmat celebra "combina audio", video, TV, sistemul audio si multe altele. Este brandul cu care nu am avut probleme de calitate niciodata".
Internetul, parte din viata managerului BMW
Internetul face parte din viata lui Ionut Batu care il foloseste in principal pentru a se informa, a citi stiri si a naviga pe site-urile de turism, fiind pasionat de drumetii si escapade in natura: "Accesez in principal site-urile de travelling si de aventura, dar citesc si presa ori stirile sportive. Imi place sa fiu la curent cu tot ce este nou pe mapamond".
In fiecare zi a saptamanii isi ocupa circa trei ore pentru a verifica informatii de acest gen, a face update-uri, a-si citi email-urile sau a face rezervari. "Cel mai des folosesc serviciile internetului de pe laptop, urmat de smartphone", mai spune Batu.
"Retelele de socializare folosite cu moderatie sunt extrem de utile"
Retelele de socializare folosite cu moderatie sunt extrem de utile, in opinia managerului roman.

"Personal am reusit sa reiau legatura cu foarte multi cunoscuti despre care nu mai stiam nimic. Mai mult decat atat, am creat pagina oficiala Facebook pentru BMW Motorrad Romania, o pagina dupa conceptul international si care te duce catre informatia dorita intr-un mod rapid si eficient", a subliniat el.
Are cont pe reteaua de socializare Facebook, creata din 2009, insa este activ pe aceasta de la inceputul acestui an si spune ca a inceput sa o acceseze din pura curiozitate: "Momentan am in jur de 470 persoane, pe toate le cunosc personal. De altfel, accept doar solicitarile de la cunoscuti. Cu tot cu partea de administrare a paginii de facebook BMW Motorrad, aloc maximum 30 minute/zi", spune pentru Wall-Street.ro, Ionut Batu - directorul diviziei de motociclete al BMW Romania si Bulgaria.
Pasionat de gaming, in special de FIFA
Managerul roman savureaza din plin fiecare moment in care se joaca, desi petrece, in medie 3-4 ore/saptamana cu astfel de activitati. Acesta prefera consola PlayStation 3, iar in prezent joaca Fifa 2012, Gran Turismo, Need for Speed sau Tennis Pro.
"PlayStation a fost prima mea consola pe care m-am jucat, undeva prin 1997, iar un an mai tarziu am avut prima consola de acest tip, pe vremea cand pachetele veneau cu doua gamepad-uri....cu fir", povesteste, pentru Wall-Street.ro, Ionut Batu.
El este pasionat de jocurile sportive si cel mai mult ii place Fifa 2012: "Are o grafica senzationala, jucatorii semana mai bine ca niciodata cu cei din realitate, miscarile, suturile sunt mult imbunatatite si ai la dispozitie un numar mai mare de jucatori si echipe. Cele mai importante sunt, insa, atmosfera si spiritul de competitivitate pe care jocul le creaza", descrie managerul diviziei de motociclete BMW jocul preferat.
Ionut Batu (27 ani) ocupa de la inceputul anului 2011 functia de country manager Romania si Bulgaria in cadrul BMW Motorrad, iar anterior a lucrat pentru Vodafone Romania, dealerul de motociclete multibrand Motto dar si pentru ICCO EMT unde a ocupat functia de director al fabricii de componente auto pentru Toyota de la Intorsura Buzaului.

Wall-street – 2012

 

 

Si managerii se joaca: Cine se intrece la Fifa sau NFS

Dupa opt-zece ore de lucru sau o saptamana plina de evenimente, multi dintre oamenii de business aleg sa "deconecteze" cu ajutorul jocurilor pe calculator. wall-street.ro a discutat cu cinci manageri despre pasiunea lor pentru jocurile in mediul virtual.
Batu, BMW Motorrad: Savurez fiecare clipa din "gameplay"

Ionut Batu, country manager pentru Romania si Bulgaria al diviziei de motociclete BMW, spune ca savureaza din plin fiecare moment in care se joaca, desi petrece, in medie 3-4 ore/saptamana cu astfel de activitati. Managerul prefera consola PlayStation 3, iar in prezent joaca Fifa 2012, Gran Turismo, Need for Speed sau Tennis Pro.

"PlayStation a fost prima mea consola pe care m-am jucat, undeva prin 1997, iar un an mai tarziu am avut prima consola de acest tip, pe vremea cand pachetele veneau cu doua gamepad-uri....cu fir", povesteste, pentru Wall-Street.ro, Ionut Batu.

El este pasionat de jocurile sportive si cel mai mult ii place Fifa 2012: "Are o grafica senzationala, jucatorii semana mai bine ca niciodata cu cei din realitate, miscarile, suturile sunt mult imbunatatite si ai la dispozitie un numar mai mare de jucatori si echipe. Cele mai importante sunt, insa, atmosfera si spiritul de competitivitate pe care jocul le creaza", descrie managerul diviziei de motociclete BMW jocul preferat.

Ionut Batu spune ca organizeaza sesiuni de gaming cu prietenii, insa cel mai mult petrece jucandu-se online, "cu necunoscuti care impartasesc aceeasi pasiune". "De cele mai multe ori ma joc in weekend. Este in mod cert un mod de relaxare, o eliberare dupa o saptamana intensa de munca", spune acesta.

Exista o mare asemanare intre jocul preferat si business-ul pe care il desfasoara: "FIFA 2012 vine cu «Manager Mode», un mod de strategie si management al echipei de fotbal. Ai optiuni de la modernizari ale stadionului, dezvoltarea echipei tehnice, pretul biletelor, dezvoltarea retelei de magazine ale echipei, pana la cumpararea de jucatori, stabilirea de bugete, obiective trasate de conducerea clubului si multe altele", sustine Ionut Batu.

Pana acum a investit maximum 250 lei pentru un joc si spune ca prefera retailul. "Am avut de-a lungul anilor cateva probleme cu jocurile achizitionate si cea mai scurta cale este sa te intorci in magazinul de unde ai achizitionat. In plus, sunt mai ieftine la noi", povesteste Batu.

HC-91 este jocul care i-a marcat copilaria: „Eram foarte mic, dar imi voi aminti intotdeauna jocul de ateletism de pe HC-91, unde trebuia sa apesi in disperare pe butoane ca sa alergi mai repede, sa sari mai sus sau sa arunci sulita cat mai departe. Am jucat cativa ani la rand", isi aminteste country managerul BMW Motorrad Romania.

Wall-street – 2012

 

 

100 TINERI MANAGERI DE TOP - Ionuţ Batu, BMW Group România

Ionuţ Batu a preluat postul de conducere al motocicletelor BMW în luna ianuarie a anului trecut. Înainte a mai lucrat în cadrul Vodafone şi la alte companii din industria telecom, dar şi în cea de producţie de componente auto.

"Printre deciziile importante ale anului trecut a fost aducerea pe piaţa locală a unui produs financiar propriu. Piaţa de finanţare nu impusese încă soluţii de finanţare şi au fost multe obstacole de depăşit", a spus Ionuţ Batu, manager BMW Motorrad România şi Bulgaria. În primul an de când lucrează pentru BMW Group România, motocicletele BMW Motorrad au urcat pe primul loc în segmentul de peste 500 cmc, cu o cotă de piaţă de 35% atât în România, cât şi în Bulgaria.

"Am încheiat anul 2011 cu o creştere de 14% care s-a reflectat şi în cifra de afaceri. A fost cea mai bună performanţă pentru BMW Motorrad în ultimii cinci ani. Pentru 2012 aşteptăm în continuare o uşoară creştere", a spus Batu. Echipa responsabilă de activitatea BMW Motorrad este formată din cinci persoane, dar în total se lucrează cu mai bine de 40. Ionuţ Batu are pe mână un buget de peste două milioane de euro pentru România şi Bulgaria, în creştere cu aproximativ 30% faţă de anul anterior. "În următorii trei ani pentru BMW Motorrad este extrem de importantă consolidarea poziţiei de lider de piaţă, creşterea imaginii şi notorietăţii brandului, dar şi o creştere a vânzărilor", a spus Batu. Cum se vede peste zece ani? "Vreau să continuu dezvoltarea profesională alături de BMW." În ceea ce priveşte antreprenoriatul, Ionuţ Batu recunoaşte că "mi-au trecut repede pornirile de antreprenor, dată fiind natura joburilor de până acum şi timpul limitat pentru activităţi private. Visez într-o bună zi să am un Boutique Hotel într-o ţară exotică".

100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

Businessmagazin – 2012

 

 

First-Ever BMW Motorrad Days in Romania

As 2013 marks the 90th anniversary for BMW Motorrad, it was only natural that a host of new, iconic events should take place around the world, and one of these is the first-ever Motorrad Days to be organized in Romania.

A relatively new, emerging market, Romania hosted this cool event in an even cooler place: one of the best enduro circuits in the whole Europe, the Breghina motocross track in Zarnesti, at the very heart of the country, near major city Brasov.

The track is owned by multiple Dakar Romanian rider Marcel Butuza and was voted the best off-road race track in Europe back in 2009. BMW Motorrad brought a large fleet of GS bikes and the test rides were fully-booked, with around 140 riders getting a hands-on experience with the machinery, Ionut Batu of BMW Group Romania (supplying the fleet) told.

The attendance for this inaugural event exceeded 1000, great prospects are envisioned for the brand in the Romanian market. Other major attractions were Chris Pfeiffer and his amazing stunting art, former Red Bull Romaniacs hard enduro winner in the Expert Single class Ioan Tara (BMW G450X), World Skydiving Champion Alexandru Nicolau, both from Romania.

Contests and live music were of course on the menu, and it looks like the success of the 2013 BMW Motorrad Days in Romania will brings even more Bavarian goodness in the future editions.

Autoevolution.com - 2013

 

 

R Nine T vine in Romania. Vrei si tu un exemplar?


Achizitia unei motociclete intra la capitolul "obiective" pentru 2014? Merita sa treci pe lista si modelul R NineT, ce va ajunge in Romania in luna martie si se anunta a fi o competitie serioasa pentru marci precum Harley sau Triumph.

"Pana in acest moment avem trei precomenzi pentru R NineT, model care prezinta cel mai mare interes pentru o motocicleta nou lansata din ultimele doua luni. Credem ca va fi un succes, mai ales ca niciun client nu a vazut inca motocicleta pana acum decat in fotografii. Si este doar inceputul," ne-a declarat Ionut Batu, Country Manager BMW Motorrad, Romania & Bulgaria.

R NineT este o motocicleta creata pentru a marca 90 de ani de BMW Motorrad. Este un elogiu motorului tip boxer si transmisiei pe cardan, elemente care se identifica armonios cu istoria motociletelor marcii, istorie care a inceput cu 5 ani inainte de prima masina BMW.
Aceasta motocicleta este rezultatul unei cooperari intre departamentul de dezvoltare BMW Motorrad si celebrul designer de motociclete Roland Sands, originar din SUA.

Stilul purist, autentic si elegant, se imbina perfect cu calitatile dinamice si performantele motocicletei.

Motorul boxer racit cu aer si ulei care echipeaza aceasta motocicleta livreaza 110CP la 7500rpm si un cuplu de 119Nm la 6000rpm, impreuna propulseaza motocicleta de la 0 la 100km-h intr-un timp demn de o motocicleta supersport - 3.3 secunde.
Bordul simplu, classic, consta intr-un vitezometru si un turometru si accentueaza stilul redus la esenta al motocicletei. Un display multifunctional este integrat in bord, furnizand pilotului informatii utile, precum consumul instant, consumul mediu, autonomie, treapta de viteza in care se afla motocicleta sau temperatura exterioara.

BMW R Nine T este echipat cu furca inversata si cu suspensia BMW Motorrad Paralever in spate care asigura in egala masura confort si imagine deosebita.

In plus NineT iti ofera multe optiuni pentru individualizare.

Spre exemplu, exista subcadrul spate detasabil, astfel incat motocicleta poate fi redusa la un singur loc.
Desi BMW R NineT ofera atat de multe oportunitati de modificare, ramane o motocicleta BMW din punct de vedere tehnic. Sistemul ABS oferit in echiparea standard asigura cel mai inalt nivel de siguranta pentru NineT.

Motocicleta va fi disponibila in Romania din Martie 2014, pretul acesteia fiind de 14,600 euro. Se anunta o competitie serioasa pentru marci precum Harley sau Triumph.

Business24.ro – 2014

Peste 1000 de participanti la Deschiderea Sezonului BMW Motorrad

Pentru a demara sezonul in stil mare, BMW Motorrad a dat o petrecere o petrecere pentru toti motoclistii pe circuitul de motocros de la Zarnesti. Peste 1000 de motociclisti au raspuns invitatiei importatorului si au avut ocazia de a testa mai multe modele BMW si Husqvarna.
Startul oficial al evenimentului a fost dat de o demonstratie spectaculoasa a doi atleti Red Bull. Saritura lui Alexandru Nicolau, campion de parasutism, care a aterizat in centrul zonei de demonstratii, a fost urmata un show de stuntriding marca Chris Pfeiffer.
Un alt capitol important al evenimentului a fost programul de teste cu gama GS pe un traseu enduro si a mai multor motociclete Husqvarna, chiar pe circuitul de motocros.
Peste 100 de participanti au putut descoperi noul R1200GS si noul program BMW Rider Training pentru off-road. Acesta va debuta in Romania in acest an si se va desfasura sub coordonarea lui Ioan Tara, trainer oficial al programului si pilot cu experiența bogata, campion de enduro si detinatorul unui titlu Red Bull Romaniacs in clasa Expert Single.
Spre seara, organizatorii au organizat o serie de concursuri de indemnare. Toti participantii au fost rasplatiti cu premii din parte Ursus, Scavi&Ray si bineinteles BMW Motorrad.
90 de ani BMW Motorrad a insemnat si acordarea a 90 de premii in urma unei tombole cu sustinerea partenerilor Ursus si Scavi&Ray. Marele premiu a mers la Halmaghi Ioan care se va bucura pret de 10 zile de un BMW R1200GS, nou-nout.
Lista celorlalți 89 de câștigători va fi comunicată pe pagina oficială de Facebook BMW Motorad România:www.facebook.com/BMW.Motorrad.Romania
„Dorim ca evenimentul din acest an sa fie o piatra de temelie. Avand in vedere ca noua ne place traditia, vrem ca si acesta sa devina parte din ea. Anul acesta sarbatorim 90 de ani. Trebuie sa multumesc partenerilor nostri si gazdelor de la circuit, ei au contribuit la o deschidere senzationala de sezon", a explicat Ionut Batu, manager BMW Motorrad Romania si Bulgaria.
La eveniment au mai participat Automobile Bavaria, atat in calitatede dealer BMW cat si in calitate de importator Husqvarna, importatorul Polaris si sponsorii Ursus si Scavi&Ray.


Motorhead.ro -2013