Ion Lazăr - International Lazăr Company

Ion Lazar

Ion Lazar si-a inceput cariera ca tinichigiu auto si facea comert cu orice gasea precum fructe, legume, piese auto. Pana in anul 1994, cand a reusit sa stranga 100.000 de marci germane (aproximativ 60.000 de dolari, la cursul

aferent anului 1995). Astel Ion Lazar a deschis un magazin de piese auto in Bascov. Urmand ca in urmatorii doi ani sa deschida magazine si in Bucuresti, Valcea si Sibiu. Un al doilea pas important pentru Ion Lazar a fost in anul 2002 cand a semnat un parteneriat cu compania Dacia-Renault pentru transport de piese auto.

 

Articole din presa:

 

Şeful companiei din România care a dat afară aproape 100 de angajaţi şi le-a făcut public numele pe internet a avut parte de o surpriză

Un singur şofer a fost concediat în 2014 de conducerea companiei de transporturi International Lazăr Company, cu sediul la Piteşti, contractul de muncă încetând din cauza prejudiciilor create, o cifră semnficativ mai mică faţă de cele înregistrate în anii precedenţi.
Angajaţii companiei au devenit în acest an mult mai precauţi în a sustrage din bunurile societăţii sau în a săvârşi alte abateri, după ce în ultimii patru ani 94 de angajaţi au fost concediaţi pentru furt de motorină, lipsa mărfurilor transportate, accidente grave, conduită iresponsabilă în trafic sau acte grave de indisciplină.
Numele celor 94 de angajaţi concediaţi pentru indisciplină în perioada 2011-2014 a fost făcut public pentru ca aceştia să fie cunoscuţi de către toate companiile de transporturi din România.
Omul de afaceri Ion Lazăr controlează în prezent cel mai mare transportator de pe piaţa locală, business de peste 90 milioane de euro, câteva sute de angajaţi şi peste 1.000 de camioane.
Rutele transportatorului International Lazăr Company, compania care transportă autovehiculele Dacia produse la Mioveni, ajung pe lângă Maroc şi in Turcia, Iran sau Moscova, iar în portofoliu intra pe plan local cei trei producători de anvelope Michelin, Pirelli şi Continental şi companii precum P&G, Saint Gobain şi distribuitorul de bunuri de larg consum Elgeka Ferfelis.

BusinessMagazine - 2014

 

Omul care a detronat edy Spedition. A ajuns la afaceri de 90 milioane de euro cu 1.000 de camioane

De la doar câteva sute de metri de capătul autostrăzii Bucureşti-Piteşti, omul de afaceri Ion Lazăr controlează în prezent cel mai mare transportator de pe piaţa locală, business de peste 90 milioane de euro, câteva sute de angajaţi şi peste 1.000 de camioane.
Dacă ne uităm la numărul de vehicule de transport avem cele mai multe din ţară. Dacă adunăm camioanele de la Lazăr Internaţional, peste 400 de camioane, cu cele 22-23 de la Lazăr Junior, mai adaugăm 30-40 de camioane de la BAT, împreună cu cele 500 de ansamble de la celelalte companii unde suntem acţionari majoritari, la care se adaugă 80 de la Hoedlmayer-Lazăr, divizia de transport pentru transport de automobile (unde anul acesta vom ajunge la 100), depăşim 1.000 de unităţi", detaliază şeful grupului Internaţional Lazăr structura flotei sale, cea mai mare de pe piaţă în acest moment. Expansiunea şi diversificarea portofoliului reprezintă strategia de creştere a grupului condus de Ion Lazăr, grup fondat în urmă cu 20 de ani în Piteşti şi care s-a dezvoltat „în acelaşi ritm cu Dacia".
„Cu Dacia, la nivel de grup, avem cam 15-20% din cifra de afaceri. Pentru ei noi facem distribuţia de piese de schimb la nivel naţional pentru dealeri, dar şi exporturi şi importuri de componente„, a spus Lazăr. Spre exemplu, pentru Dacia există transport feroviar de tablă de la Kosice din Slovacia, de unde se importă tabla produsă de cei de la US Steel, iar din depozitul Lazăr din Piteşti este încărcată pe camion şi pleacă la Dacia.
Grupul Lazăr este alcătuit din şapte companii unde Ion Lazăr este acţionar, grup care a rulat anul trecut afaceri de aproximativ 94 milioane de euro, dintre care aproape jumătate reprezintă businessul Internaţional Lazăr Company, firma de transport a omului de afaceri.
„Noi facem acum şi transport şi logistică, vrem acum să facem transport intermodal, atât rutier, cât şi feroviar. Vrem să investim într-un astfel de terminal. Noi am investit în extinderea căii ferate până în depozitul de la BAT Bascov. Terenurile din această zonă au fost achiziţionate din 2002 tocmai pentru a face conexiunea pe calea ferată„, a spus Ion Lazăr.
În 2008 Ion Lazăr a construit în Bascov, lângă Piteşti, primul depozit de logistică, activitate conexă celei de transport, depozit care în prezent este transformat în fabrică de cablaje de cei de la Leoni. „Din august 2010 până la 1 aprilie 2011 a fost mai mult liber după plecarea Pirelli şi după aceea l-am închiriat celor de la Leoni pe patru ani.
Le-am mai construit 19.000 mp şi avem acum 27.000 mp închiriaţi până în 2019. Acolo se fac acum cablaje auto. În depozit au făcut fabrică şi, mai mult, acum mai vor dezvoltare. Închiriind acest depozit, am investit într-un altul nou, dar şi cu legătură feroviară, deoarece am avut un client ce dorea transport pe calea ferată„, a spus Lazăr.
Strategia grupului în acest moment este de a „reacţiona rapid şi în funcţie de oportunităţi„. Motiv pentru care Ion Lazăr caută de fiecare dată oportunităţi de a cumpăra la preţuri cât mai bune inclusiv utilaje şi camioane, astfel încât presiunea financiară asupra companiei să fie cât mai mică.
Din acest motiv, compania a preluat camioane inclusiv din cele reposedate din flota edy Spedition sau din utilitarele utilizate de Mercadia, compania controlată de Dinu Patriciu ce deţinea lanţul de magazine Mic.ro.
„Din flota edy am luat 101 Volvo de la BCR Leasing şi 33 de Mercedes-Benz de la Mercedes-Benz Financial Services, care au fost reposedate, dar şi maşini de distribuţie din lotul lui Dinu Patriciu„, povesteşte Ion Lazăr. Decizia de a achiziţiona utilaje reposedate de firmele de leasing a fost luată din motive de costuri, acestea având preţuri mai mici sau mult mai mici comparativ cu cele achiziţionate de la un dealer specializat.
„Eu sunt mai precaut şi econom în ceea ce priveşte banii în această perioadă. Noi ne-am învăţat lecţia în 2008, când am cumpărat camioane de 10 milioane de euro. Am luat 100 de cupluri în toamna lui 2008 şi ne-a fost foarte greu să le plătim la acea vreme şi nu am dat niciuna înapoi. În 1998 am făcut prima oară leasing, cu 30% avans şi am cumpărat şase camioane DAF de la grupul E van Wijk. De atunci şi până acum am contractat leasinguri de cel puţin 48 milioane de euro, iar acum mai avem capital nefacturat de numai 3,5 milioane euro„, spune Ion Lazăr.
Tocmai din acest motiv, grupul a investit într-un service ce permite recondiţionarea camioanelor, iar pe măsură ce vehiculele sunt readuse în stare bună de funcţionare, sunt vândute sau reiau activitatea de transport.
„Am căutat în perioada aceasta tulbure să căutăm toate breşele de câştig şi acum ne ocupăm inclusiv de recondiţionarea camioanelor second-hand. Noi le cumpărăm, le refacem şi le vindem. Pe lângă camioanele din leasing am mai cumpărat 100-200 de maşini de la firme de leasing de la recuperări. Acum am cumpărat din Slovenia 114 containere pentru transport intermodal şi 31 de semiremorci pentru containere„, a adăugat Ion Lazăr. Cu toate acestea, atât pentru „eficienţă, cât şi pentru imagine„, Internaţional Lazăr are în plan şi achiziţia de noi camioane de ultimă generaţie.
„Vom cumpăra camioane noi Euro 6 în acest an. Avem deja un camion Mercedes-Benz, a mai venit unul de la Renault Trucks, mai vin două DAF-uri şi un Volvo. Acum avem 30-40 de camioane care nu au şoferi şi comercializăm şi maşini second-hand.„ Vârsta medie a parcului Internaţional Lazăr este de patru-cinci ani, iar pe măsură ce camioanele cresc în vârstă, sunt vândute şi înlocuite de unele mai noi.
În prezent, 80% din transporturile realizate de Internaţional Lazăr Company sunt internaţionale, iar restul de 20% reprezintă activitatea de transport în ţară. Printre destinaţiile din afară se numără şi ţări din afara Uniunii Europene precum Rusia sau Maroc şi chiar Iran, unde sunt transportate componente pentru automobilele Logan. „Nouă ne plac provocările şi am fost printre primii care au călcat în Africa. La Tanger eu am fost înainte ca Renault să bată ţăruşul. Am văzut şi autostrada, terminalul de containere. Transportam frecvent şi către Iran, dar după embargo am lipsit o perioadă. Acum s-ar putea să se reia. În Rusia nu suntem competitivi deoarece ei au motorina mai ieftină şi întotdeauna ies cu 500-600 de euro mai ieftin. În Maroc mergem frecvent, acum vom semna un contract pentru 2014-2015 pentru cele două uzine„, spune şeful grupului Lazăr.
Unul dintre visele lui Ion Lazăr este să se construiască autostrada de la Piteşti la Sibiu, care să înlocuiască traseul actual cu o bandă pe sens de pe Valea Oltului, unul dintre cele mai periculoase din ţară. „Autostrada Piteşti-Sibiu este un subiect sensibil pentru mine. În toate discuţiile mi-am exprimat părerea. De autostrada asta se vorbeşte de când eram eu adolescent. Este o mare eroare pentru guvern să nu ia în calcul acest tronson ca unul prioritar. Noi am economisi 40 km dacă această autostradă ar exista şi ar ieşi direct dincolo de munţi, la Tălmaciu. În plus, este vorba de timp. Dacia este cel mai mare exportator, dar, pentru a produce maşina, ei au nevoie şi de componente„, a spus omul de afaceri.
În ceea ce priveşte viitorul Internaţional Lazăr, Ion Lazăr spune că a luat o decizie bună atunci când a decis să nu vândă acţiuni către fondurile de investiţii şi el va rămâne în continuare cel care va controla grupul.
„Din 2006 am fost curtat de fonduri de investiţii. Ultima a fost o firmă din Cehia, au venit îmbrăcaţi la costum să ne explice nouă cum stau lucrurile, dar le-am spus un preţ suficient de mare pentru a mă asigura că nu vor cumpăra. Dacă faceam şi eu cum au făcut edy şi Dumagas, eram şi eu tot ca ei. Eu am susţinere, copii care sunt mari şi angajaţii„, a spus Lazăr. Ion Lazăr se referă la faptul că la Dumagas Mihai Dugăeşescu, fondatorul companiei, a rămas acţionar, dar nu mai face parte din conducerea activă a grupului, iar la edy Spedition, companie care în prezent este în insolvenţă şi cu un sfert din flota de 1.000 de camioane din 2008, conducerea a fost preluată de o echipă specială.
O nouă ramură de extindere a lui Lazăr o reprezintă agricultura, prin compania Lazăr Natural Fruits. „Eu prima dată m-am remarcat vânzând prune în piaţă când aveam 16 ani şi vreau să investesc din nou în produse naturale. Noi acolo nu am avut terenurile la colectiv înainte de '89 şi totul este natural, de la fructe la ciupercile din pădure. Acum îi susţinem pe oameni să nu folosească îngrăşăminte chimice, ci numai îngrăşământ natural. Inclusiv crengile copacilor tăiaţi noi le tocăm şi le transformăm în îngră-şământ pentru pomii fructiferi.„
În prezent, prin noua firmă Ion Lazăr are peste 200 de hectare de pădure şi 10 hectare de terenuri agricole. Pentru început compania a demarat exploatarea forestieră de salcâm, iar următoarea ţintă o reprezintă cultivarea de fructe.
„Vrem fructe ecologice, de la prune, cireşe, vişine, dar şi ciuperci de pădure. Momentan am construit platforma în care am investit aproximativ 1 milion de euro, iar în viitor încercăm să atragem fonduri europene şi să facem o fabrică de sortare, refrigerare şi prelucrare a fructelor. Acum avem 25 de angajaţi şi vom ajunge spre 100.„

BusinessMagazine - 2014

 

Ion Lazăr - cum a ajuns un tinichigiu auto la un business de peste 80 de milioane de euro pe an

Povestea lui Ion Lazăr începe înainte de 1989, când era tinichigiu auto şi făcea ceea ce el numeşte „comerţ" - cu fructe, legume, animale, piese auto, „cu tot ce se găsea".
A atins astfel un prag financiar care i-a marcat existenţa în 1994, când a numărat pentru prima dată 100.000 de mărci germane (aproximativ 60.000 de dolari, la cursul aferent anului 1995), cu care intenţiona să cumpere piese din Germania. Volumul mare de piese achiziţionate şi nevoia de a le vinde cât mai repede au dus la deschiderea primului magazin de piese auto în Bascov, lângă Piteşti, unde omul de afaceri îşi are şi acum sediul. Cu profitul obţinut atunci a continuat dezvoltarea şi în 1995 a deschis magazine de piese auto la Bucureşti, la Vâlcea şi la Sibiu. Extinderea i-a adus şi nevoia de a transporta piesele şi aşa a cumpărat şi primul camion, după care, renunţând între timp la afacerea cu piese, s-a concentrat pe transport - ajungând la o flotă de 35 de camioane în 2001. În 2002 a devenit francizor pentru România al Höedlmayr Austria - unul din cei mai mari transportatori de vehicule din Austria. Cel de-al doilea pas important făcut de companie a fost contractul pentru transportul de maşini venit ca urmare a dezvoltării unui parteneriat de transport de piese auto între Dacia-Renault şi International Lazăr Company în 2002. Contractul fericit cu Dacia a generat un salt în afaceri, asigurând o creştere de la 3,5 milioane de euro în 2002 la de peste trei ori mai mult în 2003. În 2011 compania a atins nivelul încasărilor din 2008, iar anul acesta va înregistra un plus de 5-6 procente, potrivit estimărilor CEO-ului.

BusinessMagazine - 2013

 

Un transportator despre autostrazi: Trebuiau sa traverseze muntii, nu sa se faca la campie

Lucrarile la un pod pe Valea Oltului blocheaza principala ruta de export a Romaniei timp de aproximativ 45 de zile, timp in care transportatorii sunt fortati sa gaseasca rute alternative sau sa traverseze numai noaptea si in weekend portiunea afectata, fapt ce atrage costuri suplimentare.
Demararea lucrărilor de reparaţie la viaductul de la Cârlugu Mic de pe Valea Oltului, pe segmentul dintre Căciulata şi Brezoi şi impunerea unei restricţii temporare de circulaţie pentru camioanele de mare tonaj atrage întârzieri ale livrărilor şi creşterea costurilor potrivit companiilor de transport. Mai mult, în condiţiile în care la mijlocul lunii august Dacia va relua producţia, aflată în prezent în revizia anuală şi livrarea maşinilor către pieţele externe va fi afectată în condiţiile în care jumătate din automobilele exportate sunt transportate pe cale rutieră.
"Ne afectează foarte mult lucrările de la podul de la Călimăneşti. Vom fi forţaţi să găsim rute alternative care vor aduce costuri mai mari şi este posibil să înregistrăm inclusiv pierderi datorită acestora. Pentru Dacia deja lucrăm la găsirea unei soluţii în contextul în care uzina va porni producţia la mijlocul lunii august. Este vizibil că la acest pod lucrează puţini oameni şi nu ne aşteptăm sigur lucrările nu vor fi terminate la timp", a spus Ion Lazăr, care controlează firmele de transport International Lazăr Company şi Hoedlmayr-Lazăr România, una din companiile care transportă şi pentru Dacia maşini la export.
Din data de 29 iulie şi până pe 15 septembrie atunci când sunt programate a fi terminate lucrările la viaduct, camioanele cu o masă totală mai mare sau egală cu 7,5 tone au accesul interzis pe Valea Oltului, de luni până vineri în intervalul orar 12.00 - 20.00. Restricţia este impusă pe sectorul cuprins între limita municipiului Râmnicu Vâlcea şi Veştem în judeţul Sibiu, potrivit centrului Infotrafic.
Autovehiculele destinate exclusiv transportului de persoane şi cele cu regim de circulaţie prioritară sunt exceptate. Pe acest tronson se circulă alternativ pe un singur sens, accesul fiind realizat prin intermediul unui semafor.
Pe fondul acestor lucrări, sâmbătă 29 iulie, un drum între Bucureşti şi Sibiu putea dura chiar şi peste nouă ore, în condiţiile în care înainte de impunerea restricţiilor pentru camioane au dus la formarea de coloane lungi de peste 20 de kilometri.
Reparaţiile la viatuctul de pe Valea Oltului scot şi mai mult în evidenţă necesitatea construirii unei autostrăzi între Piteşti şi Sibiu, care în continuare rămâne singurul tronson de pe Coridorul IV din România pentru care nu s-a organizat nicio licitaţie. Mai mult, acum acest trafic trebuie preluat de DN1A, drum care este cu o singură bandă pe sens şi care trece prin multe localităţi, fapt ce afectează viteza camioanelor şi poate duce şi la creşterea numărului de accidente.
"În România se construiesc haotic autostrăzile. Trebuia întâi să se înceapă tronsonul dintre Piteşti şi Sibiu, după care Sibiu-Nădlac, fapt valabil şi pentru Comarnic-Braşov. Autostrăzile se construiesc întâi pe rutele cele mai complicate şi periculoase, nu la câmpie. România rămâne în continuare ţara promisiunilor şi a lucrărilor amânate", a subliniat Lazăr.
Ion Lazăr a subliniat că cel mai probabil se va utiliza ca rută de transport Craiova-Timişoara, dar în condiţiile în care sunt şi în judeţul Mehedinţi lucrări la infrastructură care automat vor duce la întârzieri şi mai mari.
În primele cinci luni ale acestui an Dacia a exportat aproape 122.000 de autovehicule, potrivit oficialilor companiei, din care 48% sau peste 59.100 au fost transportate pe alte pieţe pe calea ferată, în timp ce 52% sau mai bine de 62.600 de autovehicule au fost transportate pe cale rutieră, cu ajutorul camioanelor. În acest caz, aproape toate camioanele au tranzitat Valea Oltului pentru a ajunge pe pieţele din Europa Centrală şi de Vest.
În ceea ce priveşte transportul naval, momentan nu există cifre pentru acest an, însă anul trecut au fost transportate peste 93.600 de autovehicule către destinaţii internaţionale cu vaporul, adică 30% din totalul maşinilor asamblate la Mioveni.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România a cerut la începutul acestei săptămâni urgentarea lucrărilor de reparaţii pe DN7 în condiţiile în care folosirea rutelor ocolitoare determină automat costuri de operare mai mari.
Lucrările la autostrăzile de pe Coridorul IV între Nădlac şi Sibiu vor începe în această toamnă şi vor fi finalizate între 2013 şi 2016 potrivit declaraţiilor lui Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Astfel vor începe lucrările la tronsoanele Nădlac-Arad (38,9 km), Timişoara Lugoj (35,6 km), un tronson de 28 km din autostrada Lugoj-Deva şi Orăştie Sibiu (82 km). Termenul de finalizare este anul 2013, mai puţin un tronson de 80 km dintre Lugoj şi Deva care va fi operaţional în 2016. Lungimea totală este de 183 km. În cadrul conferinţei Mediafax Talks About Transport&Logistics Pistru a declarat că singurul sector de autostradă fără finanţare este Piteşti-Râmnicu-Vâlcea-Sibiu, costurile pentru construcţie fiind de aproximativ 3 mld. euro, pentru care este necesar un un parteneriat public-privat.
Pentru a ocoli Valea Oltului camioanele pot folosi rutele ocolitoare precum DN1A - Bucureşti- Cheia - Braşov, DN1 Braşov - Făgăraş - Veştem - Sibiu, sau pe ruta Bucureşti - Piteşti - Craiova - Timişoara - Arad pentru ieşirea din ţară. Valea Oltului face parte din Coridorul IV European, care începe în Germania, la Nuernberg, se continuă pe ruta Praga, Viena, Bratislava, Budapesta, intră în România pe la Nădlac şi se continuă spre Istanbul prin Constanţa, aceasta fiind şi principala rută de export a României.
Printre companiile afectate de lucrări se numără şi Automobile Dacia, care la finele lunii august va reîncepe producţia după revenirea din vacanţa de vară. La Dacia se vor exporta zilnic peste 1.300 de maşini, majoritatea către Europa de Vest, multe dintre acestea fiind transportate pe Valea Oltului.

ZiarulFinanciar - 2011

 

Proprietarul celui mai mare transportator local vrea să facă bani şi din cultivarea fructelor bio

Omul de afaceri Ion Lazăr, care controlează cel mai mare transportator de pe piaţa locală, vrea să investească în culturi de fructe ecologice, planurile incluzând şi o fabrică de prelucrare a acestora.
„Vrem fructe ecologice, de la prune, cireşe, vişine, dar şi ciuperci de pădure. Momentan am construit platforma în care am investit aproximativ 1 milion de euro, iar în viitor încercăm să atragem fonduri europene şi să facem o fabrică de sortare, refrigerare şi prelucrare a fructelor. Acum avem 25 de angajaţi şi vom ajunge spre 100", a spus Lazăr.
Afacerile din acest domeniu se derulează prin firma Lazăr Natural Fruits, care deţine deja peste 200 de hectare de pădure şi 10 hectare de terenuri agricole. Pentru început compania a demarat exploatarea forestieră de salcâm, iar următoarea ţintă o reprezintă cultivarea de fructe.
"Eu prima dată m-am remarcat vânzând prune în piaţă când aveam 16 ani şi vreau să investesc din nou în produse naturale. Noi acolo nu am avut terenurile la colectiv înainte de '89 şi totul este natural, de la fructe la ciupercile din pădure. Acum îi susţinem pe oameni să nu folosească îngrăşăminte chimice, ci numai îngrăşământ natural. Inclusiv crengile copacilor tăiaţi noi le tocăm şi le transformăm în îngră-şământ pentru pomii fructiferi„, explică omul de afaceri.
Grupul Lazăr este alcătuit din şapte companii unde Ion Lazăr este acţionar, grup care a rulat anul trecut afaceri de aproximativ 94 milioane de euro, dintre care aproape jumătate reprezintă businessul Internaţional Lazăr Company, firma de transport a omului de afaceri.

ZiarulFinanciar - 2014

 

'Transportatorul' de milioane de euro

Cu toate ca nu are nici ASE-ul si nici un MBA, Ion Lazar a reusit sa devina unul din cei mai potenti oameni de afaceri din judetul Arges, avand un simt foarte dezvoltat de intreprinzator.
La nici 20 de ani era unul din cei mai cunoscuti negustori din Piata Unirii din Bucuresti. In prezent numele lui colinda toata Europa prin cele 135 de unitati de transport care au inscriptionate "International Lazar Company"- cea mai importanta firma din portofoliul lui Ion Lazar.
Compania reprezinta un nume de referinta in transportul intern si international de marfuri. Firma s-a extins in decursul timpului, ajungand la o flota de 135 de camioane.
A prins gustul comertului inca din adolescenta. Nici nu terminase bine scoala ca a inceput sa faca comert cu fructe de toamna. "Faceam cate 60.000 de lei pe sezon", isi aminteste Ion Lazar. Cu banii adunati din comert a reusit sa faca scoala de soferi in armata. Spiritul intreprinzator l-a ajutat atunci cand a reusit sa-si construiasca masina pentru transportul de fructe si legume dintr-o caroserie de ARO si piese de IMS.
Dupa Revolutia din 1989 s-a orientat catre importul de masini vechi din Ungaria pe care le repara si le vindea in tara. Dupa importul de masini din Ungaria, Ion Lazar a trecut la importul de piese auto din Germania. A ajuns sa cumpere caroserii de Roman, atinse de rugina. A fost o afacere foarte profitabila. Primul adaos comercial a fost de 2.300 la suta.
850.000 de marci-profit net in primul an de business
In primul an de business cu piese auto a reusit sa faca un profit net de 850.000 de marci. Ion Lazar a simtit potentialul afacerii si a deschis magazine in Bucuresti si Valcea.
Ideea de a infiinta firma de transport "International Lazar Company" i-a venit cand a cumparat primul camion pentru transportul de piese auto.
In 1994, cand si-a facut firma era si patron si sofer si mecanic. Habar nu avea de cifra de afaceri, profit brut sau profit net. Singura masura pe care o avea in afaceri era ca: "trebuia sa iau cu o mana, sa dau cu alta si sa-mi ramana si mie".
Ion Lazar conduce un grup de firme cu aproape 1.000 de angajati cu activitati de transport international, de productie si comert.
A cumparat si trei intreprinderi falimentare de la stat, iar acum merg bine si nu au nici o datorie la stat. BAT Bascov, Mecanpetrol Gaiesti si Agromec Topoloveni sunt cele trei companii pe care le-a achizitionat Ion Lazar.
Sediul general al companiei International Lazar este la Bascov unde se desfasoara pe o suprafata de 35.000 de metri patrati, cu spatii pentru repararea camioanelor, toata aceasta investitie depasind cinci milioane de euro.
In 2001 Ion Lazar a intrat in colaborare cu firma austriaca Hoedlmayr. A pus bazele unui joint venture cu grupul austriac si in martie 2002 a luat fiinta Hoedlmayr-Lazar. Compania, joint-venture intre grupul austriac Hoedlmayr International - furnizor global de servicii de logistica pentru vehicule - si International Lazar Company - furnizor de servicii de transport international, a reusit sa devina lider de piata in acest segment si sa adauge portofoliului sau clienti de referinta.
Primul contract de export a fost semnat in 2002 cu Carpati Motor - Honda si ARO, data care a marcat de asemenea debutul activitatii de transport cu flota proprie. Au urmat din ce in ce mai multe contracte, printre clientii Hoedlmayr-Lazar Romania numarandu-se astazi peste 20 de marci nationale si internationale.
In prezent, centrul logistic de la Bascov, sediul central al grupului, ofera pe o suprafata de 60.000 de metri patrati spatii de incarcare/descarcare, antrepozit vamal de tip A, servicii vamale, servicii de productie, transformare de furgoane, omologare de vehicule. Centrul logistic mai cuprinde si o hala moderna de PDS (servicii de prelivrare, precum si service camioane. Investitia grupului Hoedlmayr-Lazar Romania in baza de la Bascov se ridica la aproximativ 5,5 milioane de euro.
Capacitatea de transport oferita de grupul Hoedlmayr-Lazar este de 45 de camioane pentru traficul international, si 13 camioane pentru traficul national. La sfarsitul anului trecut s-au mai achizitionat aproximativ 10 camioane noi. Toate camioanele sunt echipate cu sistem de supraveghere prin satelit, centrul logistic dispunand de sisteme GPS pentru urmarirea generala a masinilor transportate. Compania a investit peste 100.000 de euro in sistemul IT (Navision, Car Lox), prin intermediul caruia pot fi urmarite toate operatiunile de livrare.
Detinand o cota de piata de 32 la suta, grupul Hoedlmayr-Lazar Romania este astazi lider pe piata nationala de transport si logistica a autovehiculelor.
Ion Lazar isi cheltuie o mica parte din averea sa pe masinile Mercedes, care sunt pasiunea sa. In prezent detine doua exemplare, un S-klasse pe care il conduce iarna,si un SL pe care il foloseste in sezonul cald cand poate sa-l si decapoteze. Cele doua masini costa aproximativ 200.000 de euro.

wall-street - 2005

 

"Şoferii-problemă" le fac din nou probleme fraţilor Lazăr

La finele anului trecut, pe site-ul firmei de transport rutier Internaţional Lazăr Company apărea o listă, cu 93 de nume, a şoferilor despre care patronatul firmei afirmă că ar fi fost daţi afară pentru furturi de motorină şi din mărfuri, conduită iresponsabilă în trafic sau alte acte grave de indisciplină. Faptul a fost relatat, la vremea respectivă, şi de ziarul nostru, dar şi de revista de specialitate "Business Magazin". Scopul demersului celor de la Internaţional Lazăr Company era şi este evident: după publicarea listei respective şi prin preluarea ştirii în presă, şoferilor incriminaţi acolo le va fi extrem de greu să-şi mai găsească de lucru. Fie că se fac vinovaţi de cele de care-i acuză firma Lazăr, fie că nu.
Ce spune "Anti-patronul"?
După preluarea ştirii respective şi de către ziarul nostru, reacţiile foştilor şoferi ai firmei fraţilor Ion, Cornel şi Benone Lazăr nu au întârziat prea mult să apară. "De aia nu au făcut patronii români averi colosale, că au fost furaţi de salariaţi. Lazăr să înveţe să îşi plătească salariaţii la timp şi decent şi să înveţe că averea aia colosală şi zgârcenia extremă nu îi prelungeşte viaţa şi nu îi aduce nemurirea... Au făcut averi care în alte ţări civilizate... se făceau în două-trei generaţii. La noi se fac în câţiva ani averi pentru trei-patru generaţii. Mereu se vaită patronii români că nu au profit suficient să dea... un salariu decent celor care lucrează pentru ei, dar, culmea, au bani de bolizi scumpi şi vacanţe exotice prin toate colţurile lumii. Acum, noua găselniţă... este angajarea patru ore şi muncă toata ziua... şi imposibilitatea de a-ţi merge vechimea", a scris, pe pagina de internet a ziarului nostru, un fost şofer la firma fraţilor Lazăr, sub pseudonimul "Anti-patronul".
"El fură mai mult decât şoferii"
Un alt, pare-se, fost şofer la Internaţional Lazăr Company îşi acuză patronul de lucruri destul de grave. "Dacă el este atât de cinstit, de ce nu recunoaşte că fură mai mult decât şoferii de care îşi bate joc, îi scoate lipsă la motorină... că are numai jafuri (de camioane, probabil – n.r.) care nu se încadrează în consumurile date de el. Vrea economie de motorină şi te obligă să mergi pe naţionale în Europa (pentru a nu plăti rovinieta pentru autostrăzi – n.r.)", e de părere cititorul nostru care semnează Sorin Panek.
Din câte se pare, duelul fraţilor Lazăr cu şoferii e abia la început. Probabil, multe lucruri spumoase vor ieşi la iveală în viitorul nu prea îndepărtat.

ziarulargesul.ro - 2014

 

Ion Lazar din Pitesti mentine tinta de vanzari la 80 de milioane de euro

Ion Lazar, care controleaza grupul cu activitati de transport International Lazar Company, spune ca reducerea comenzilor din primele patru luni va constitui un decalaj dificil de recuperat, dar grupul pe care il controleaza va ajunge la o cifra de afaceri consolidata de 80 de milioane de euro, la fel ca in 2008.
"Va fi o conservare a rezultatelor. Am scazut pe unele businessuri, cum ar fi logistica, dar pe grup ajungem la 80 de milioane de euro", a spus Lazar.

Proprietarul International Lazar Company, una dintre cele mai mari companii locale de transport, detine si o companie de servicii logistice, dar si producatorul de utilaje petroliere Mecanpetrol Gaesti, fosta statiune de mecanizare si agricultura Agromec Topoloveni si compania Bat Bascov din sectorul extractiei de titei si al forajului.
Afacerea principala este insa compania de transport, fondata in 1994 si care opereaza o flota de circa 350 de camioane. Lazar spune ca in semestrul doi flota ar putea sa creasca prin achizitia de noi camioane DAF. "Anul acesta nu avem planuri mari pentru dezvoltare. Va trebui sa achizitionam cateva zeci de camioane, tot DAF, dar nu am previzionat inca un buget. Vom avea nevoie de ele in a doua parte a anului, pentru ca atunci demaram proiectele cu noii clienti", a spus Lazar.
Cea mai mare parte a transporturilor efectuate de International Lazar, circa 75% din volumul total, sunt realizate pe rute externe.
Lazar a limitat si dezvoltarile logistice, astfel ca in 2009 va fi construit un singur obiectiv, in Pitesti, cu o suprafata de 900 de metri patrati. Lazar Logistics administreaza un depozit de 9.000 de metri patrati in Bascov, langa Pitesti, si are in plan constructia a inca doua centre logistice, unul in Bucuresti si unul in Pitesti. Omul de afaceri pitestean este asociat cu operatorul logistic international Hoedlmayer, care opereaza un antrepozit vamal de 64.000 de metri patrati. Implicarea celor mai mari transportatori locali in sectorul logistic a devenit agresiva in ultimii ani, companii precum Edy Spedition, Dumagas sau Dunca dezvoltand propriile centre logistice.

ZiarulFinanciar - 2009

 

Ion Lazar vede o crestere a businessului la peste 70 mil. euro: „Ar trebui ca din primavara sa se vada o curba ascendenta in transporturi"

Ion Lazar, proprietarul companiei International Lazar, unul dintre primii cinci transportatori locali, estimeaza ca afacerile grupului pe care il detine vor urca in acest an cu pana la 10%, la 70-72 de milioane de euro.

In 2009 grupul Lazar si-a redus vanzarile de la aproximativ 85 de milioane de euro cu un an inainte la 65 de milioane de euro, intrucat jointventure-ul Hoedlmayer Lazar si compania Mecanpetrol au avut un volum de business mai mic.
"La Hoedlmayer Lazar este simplu: am avut comenzi bune de la Dacia pentru export, dar inapoi camioanele s-au intors si goale pentru ca nu au mai avut ce automobile sa aduca in tara. La Mecanpetrol s-au redus comenzile din sectorul constructiilor", a spus Ion Lazar.
Vanzarile de automobile pe piata locala s-au redus in 2009 cu 55%, la 130.000 de unitati, ceea ce a adus si o reducere a businessului transportatorilor angajati in operatiunile de aprovizionare.
Mecanpetrol Gaesti, companie din grupul Lazar, este specializata in constructii si reparatii de utilaj petrolier, productia de constructii metalice si piese de schimb, instalatii si accesorii pentru industria extractiva de petrol si gaze.
Potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii grupului, in 2009 businessul Hoedlmayer Lazar, specializata in transportul de autovehicule, s-a redus de la 25 la 18 milioane de euro in timp ce afacerile International Lazar, principala companie a grupului, au scazut cu mai putin de 20%, la 30 de milioane de euro.
Sperante pentru o crestere de pana la 10%
"Dupa cum au demarat activitatile in primele trei luni cred ca in acest an depasim rezultatul din 2009 si ne indreptam, la nivelul intregului grup, spre 70-72 de milioane de euro", a spus Lazar.
In cursul anului trecut sectorul transportului rutier la nivel national a fost afectat de o reducere a volumelor transportate si de o presiune asupra pretului, care s-a mentinut pana la inceputul lui 2010.
Potrivit Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri (UNTRR) si celor mai mari jucatori din piata presiunea pe pret a fost realizata prin introducerea in piata a unor tarife de dumping, nesustenabile pe termen lung, de catre jucatorii de marime mica care au cautat sa atraga comenzi pentru a isi putea sustine in continuare businessul. "Ar trebui acum sa se vada o curba ascendenta in piata transporturilor din primavara, pentru ca au disparut multe masini din piata", a spus Lazar. El s-a referit in principal la companiile de transport care au oprit activitatea si la autotractoarele care au reintrat in posesia firmelor de leasing pentru ca utilizatorii lor nu au mai putut plati ratele aferente.
Potrivit unei analize anterioare a ZF, in piata locala firmele de leasing au reposedat mai mult de 3.000 de autocamioane in 2009. O parte din acestea au fost revandute in Romania.
"Chiar si noi am cumparat anul trecut 10-15 autotractoare, dar multe dintre ele au fost vandute de firmele de leasing in Orientul Mijlociu. A trebuit sa le vanda undeva", a spus Lazar.
Grupul Lazar are o flota de aproximativ 600 de camioane din care 350 de cupluri tractoare revin companiei International Lazar, circa 100 de unitati companiei Hoedlmayer Lazar, iar restul sunt distribuite celorlalte companii.
Al treilea transportator din Europa
Compania Lazar International a fost desemnata anul trecut al treilea transportator din Europa, dupa Trade Team din Marea Britanie si Van Dievel din Belgia, intr-o competitie care a reunit 1.200 de companii de transport. Unul dintre cele mai importante proiecte derulate de compania din Pitesti cu Dacia a fost crearea unei noi rute, pentru Maroc, unde Lazar transporta componente Dacia pentru fabrica care asambleaza modele Logan.
"Am avut dificultati in Maroc. Pe langa grija suplimentara pentru camioane, pentru ca se mai urca imigranti pentru a traversa Gibraltarul, trebuie sa respectam si livrarea rapida. In maxim zece zile camionul ajunge din Romania in Maroc", a declarat Lazar.
El a adaugat ca pana in prezent s-a realizat un conctact si cu reprezentantii Ford, companie care produce deja modelul Ford Transit Connect la Craiova, dar nu s-a semnat inca niciun contract pentru transport precum cel care se afla in derulare, pana in 2013, cu Automobile Dacia. "Cu Dacia lucram foarte bine, dar apar si situatii neprevazute. De exemplu, luna trecuta a fost blocata Coasta de Azur, din cauza zapezilor. Tirurile erau incarcate cu cutii de viteze care trebuia sa ajunga la fabrica pentru Duster. Era o problema daca se oprea banda de asamblare. Am gasit solutii, am trimis acolo 3 SUV-uri cu soferi care au preluat transportul si am ales alte rute", a adaugat Lazar.
Rutele transportatorului ajung pe langa Maroc si in Turcia, Iran sau Moscova, iar in portofoliu intra pe plan local cei trei producatori de anvelope Michelin, Pirelli si Continental si companii precum P&G, Saint Gobain si distribuitorul de bunuri de larg consum Elgeka Ferfelis.
Pentru Pirelli Lazar realizeaza activitati logistice si de organizare a livrarilor, pentru Michelin transport intern si international, iar pentru Continental livreaza anvelope de la Timisoara in Polonia si la uzina Automobile Dacia.

ZiarulFinanciar - 2010

 

„Am primit ofertă de a vinde firma, dar mai bine că nu am făcut-o"

Ion Lazăr, omul de afaceri care a fondat firma de transport Internaţional Lazăr Company, unul dintre cei mai mari jucă­tori de pe piaţa transporturilor rutiere, a primit înainte de criză o ofertă de a vinde compania, dar a luat decizia de a o păstra. În acelaşi timp, fondurile de investiţii au intrat în acţionariatul companiilor concurente, precum edy Spedition şi Dumagas.
„Oferte pentru vânzarea businessului am primit în 2006-2007, când o companie din Cehia dorea să o cumpere cu peste 20 mil. euro, dar am cerut un preţ mult mai mare decât cel oferit, tocmai pentru ca tranzacţia să nu aibă loc. Nu am dorit să vând deoarece am simţit de atunci potenţialul pieţei", a declarat Lazăr, care a fondat compania în urmă cu 20 de ani, când a intrat în business.
Internaţional Lazăr Company, este ultimul mare transportator rutier local controlat de un român, după ce fondul de inves­­tiţii Bancroft a preluat integral compania Du­magas din Craiova de la familia Dugăeşescu, iar edy Spedition în urma intrării în insolvenţă şi-a redus flota de la peste 1.250 de camioane la 280 din 2013.

ZiarulFinanciar - 2014

 

Ion Lazăr

Avere: 30 milioane de euro Vârsta: 50 de ani Reşedinţa: Argeş Domenii: Transporturi, industrie petrolieră, logistică, imobiliare, sport
Chiar dacă în 2009 grupul Lazar a avut vânzări mai mici cu circa 30% faţă de anul anterior, Ion Lazăr pare optimist în ceea ce priveşte 2010. Vede chiar o creştere a afacerilor de circa 10%, de până la 70-72 milioane de euro. Anul trecut, afacerile International Lazar, principala companie a grupului, au scăzut cu circa 20%, la 30 de milioane de euro. Antreprenorul din Piteşti mizează în 2010 în primul rând pe parteneriatul cu Dacia sau, mai bine zis, pe exporturile constructorului auto român şi, de ce nu, pe contracte noi, mai ales că Ford a început producţia în România.
După un an 2009 destul de slab, se pare că livrările Automobile Dacia la externe au revenit, iar pe acest lucru mizează şi transportatorul. Lazăr mai deţine prin intermediul International Lazăr un pachet minoritar de acţiuni la Hoedlmayr Lazăr, un joint-venture între Hoedlmayr International şi International Lazar Company, realizat în 2002. Austriecii au semnat la începutul lunii iunie un contract cu Dacia pentru a transporta 56.000 de maşini în şapte ţări din Europa.

Forbes - 2010