Camelia Bazac - Forza Rossa

Camelia Bazac

Camelia Bazac a urmat Universitatea de Medicina si Farmacie, dar a ales sa intre pe piata auto locala, cand a preluat conducerea marcii Maseratti in cadrul importatorului Autoitalia. In anul 2005, Camelia Bazac a ales sa plece de la

Maseratti pentru a se ocupa de venirea Ferrari in Romania. Asa dar, compania Forza Rossa, care este controlata de Ion si Camelia Bazac, a devenit unul dintre principalii jucatori de pe piata automobilelor de lux din Romania.

 

Articole din presa:

 

Cele mai puternice femei din România: Camelia Bazac, Forza Rossa

Cu toate că a urmat cursurile universităţii de medicină şi farmacie, Camelia Bazac a luat decizia în 2002 de a intra pe piaţa auto locală prin preluarea conducerii mărcii Maserati în cadrul importatorului AutoItalia
În 2005 a părăsit Maserati pentru a începe un nou proiect, prin care viza demararea activităţii de import a Ferrari pe piaţa locală. Forza Rossa, compania controlată de Ion Bazac şi Camelia Bazac, a devenit rapid unul dintre principalii jucători de pe piaţa automobilelor de lux, cu atât mai mult cu cât nu fac parte dintr-un grup mai mare, cum este cazul mărcilor Porsche şi Bentley comercializate de Porsche Inter Auto sau Maserati de AutoItalia. Primul showroom Ferrari a fost inaugurat în urmă cu patru ani, obiectivul pentru 2008 fiind la acea vreme vânzarea a 15 automobile. în iarna lui 2009 businessul Ferrari s-a extins cu cel mai mare Ferrari Store din estul Europei, amplasat pe Calea Victoriei, aproape de Piaţa Naţiunilor Unite, unde a mai fost deschisă şi cafeneaua Forza Rossa, dedicată fanilor Ferrari. Campania de expansiune a businessului a continuat anul trecut cu deschiderea unui Ferrari Store în Monte Carlo, dar şi prin preluarea oficială a importurilor mărcii Lotus, comercializată de Forza Rossa nu doar în România, ci şi la nivel regional. Mai mult, Forza Rossa a demarat comercializarea de automobile Lotus şi Ferrari inclusiv în Republica Moldova, unde însă este o piaţă dedicată mai mult pentru automobilele sport second-hand.

BusinessMagazine - 2013

 

 

100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Camelia Bazac, Forza Rossa

Cu toate că a urmat cursurile universităţii de medicină şi farmacie, Camelia Bazac a luat decizia în 2002 de a intra pe piaţa auto locală prin preluarea conducerii mărcii Maserati, în cadrul importatorului AutoItalia.
În 2005 a părasit Maserati pentru a începe un nou proiect, prin care viza demararea activităţii de import a Ferrari pe piaţa locală. Forza Rossa, compania controlată de Ion Bazac şi Camelia Bazac, a devenit rapid unul dintre principalii jucători de pe piaţa automobilelor de lux, cu atât mai mult cu cât nu fac parte dintr-un grup mai mare, cum este cazul mărcilor Porsche şi Bentley comercializate de Porsche Inter Auto sau Maserati de AutoItalia.
Primul showroom Ferrari a fost inaugurat în urmă cu patru ani, targetul pentru 2008 fiind la acea vreme vânzarea a 15 automobile. În iarna lui 2009 businessul Ferrari s-a extins cu cel mai mare Ferrari Store din estul Europei, amplasat pe Calea Victoriei, aproape de Piaţa Naţiunilor Unite, unde a mai fost deschisă şi cafeneaua Forza Rossa, dedicată fanilor Ferrari.
Campania de expansiune a businessului a continuat anul trecut cu deschiderea unui Ferrari Store în Monte Carlo, dar şi prin preluarea oficială a importurilor mărcii Lotus, comercializată de Forza Rossa nu doar în România, ci şi la nivel regional. Mai mult, Forza Rossa a demarat comercializarea de automobile Lotus şi Ferrari inclusiv în Republica Moldova, unde însă este o piaţă dedicată mai mult pentru automobilele sport second-hand. Anul acesta Forza Rossa se pregăteşte să lanseze un nou brand exclusivist pe piaţa locală, cel mai probabil Aston Martin, ultima marcă de lux nereprezentată oficial în România. La nivelul anului trecut, atât pe fondul vânzărilor de Ferrari, cât şi Lotus, Forza Rossa a realizat o cifră de afaceri cumulată pe toate diviziile de 9 milioane de euro, în creştere de la 5,4 milioane de euro în 2010.

BusinessMagazine - 2012

 

 

Doamna Ferrari: Nu te poti duce cu o punga de bani in showroom ca sa-ti alegi un bolid

"Clientul Ferrari detine un statut inainte de a-si lua o masina de la noi", spune Camelia Bazac, manager general Forza Rossa, intr-un interviu dat ziaruluiGandul. "Nu te poti duce cu o punga de bani in showroom ca sa-ti alegi un bolid cu care sa te remarce lumea pe sosele si nici nu cumperi o masina ca s-o dai premiu la un concurs unde participantii trebuie sa-ti cumpere mai intai produsele".
Desi vanzarile de masini noi pe piata autohtona au scazut cu peste 50%, iar dealerii tuturor marcilor isi bat capul cu strategii de a atrage orice fel de cumparator, Forza Rossa a refuzat potentiali clienti. Problema nu a fost lipsa banilor, pentru ca erau clienti porniti sa plateasca pe loc bolidul, dar comportamentul, modul ostentativ in care isi afisau banii si dorinta lor de a conduce Ferrari pentru a fi remarcati au fost motive suficient de puternice pentru a fi refuzati. Anul acesta, in jur de 20 de romani dispusi sa "sparga" peste 150.000 de euro pe o masina de lux au iesit cu mana goala din showroom.

ZiarulFinanciar - 2009

 

 

Cine este Camelia Bazac, femeia care a pus Ferrari pe şoselele din România

Cu toate că a urmat cursurile universităţii de medicină şi farmacie, Camelia Bazac a luat decizia în 2002 de a intra pe piaţa auto locală prin preluarea conducerii mărcii Maserati în cadrul importatorului AutoItalia.
În 2005 a părăsit Maserati pentru a începe un nou proiect, prin care viza demararea activităţii de import a Ferrari pe piaţa locală. Forza Rossa, compania controlată de Ion Bazac şi Camelia Bazac, a devenit rapid unul dintre principalii jucători de pe piaţa automobilelor de lux, cu atât mai mult cu cât nu fac parte dintr-un grup mai mare, cum este cazul mărcilor Porsche şi Bentley comercializate de Porsche Inter Auto sau Maserati de AutoItalia.

ZiarulFinanciar - 2013

 

 

Capricii După Afaceri: Camelia Bazac

Camelia Bazac, alături de Ion Bazac, a adus în 2007 pe piaţa locală Ferrari, una dintre cele mai celebre mărci auto din lume, iar în 2011 a completat portofoliul cu Lotus, unul dintre cele mai de succes branduri auto din motorsport.

Care au fost cele mai mari provocări în lansarea businessului?
Pentru Ferrari cea mai mare provocare a fost chiar aducerea mărcii în România. A fost pentru mine cel mai mare challenge profesional. În cazul lansării efective, cred că provocarea a fost de a termina la timp, în doar şase luni, construcţia centrului Ferrari Forza Rossa din Otopeni. Pentru Lotus, cea mai mare provocare a fost să facem cunoscut brandul în România, cu toată istoria şi moştenirea lui.
Care a fost cel mai bun an şi de ce?
Anul 2008 a fost cel mai bun. Toată lumea era optimistă, piaţa era în plină ascensiune, comenzile depăşeau doi ani timp de livrare. Contrar aşteptărilor însă, perioada de criză economică a fost una în care interesul pentru maşinile Ferrari nu a scăzut, ba din contră, a crescut. Maşinile au fost văzute ca o investiţie, care îşi păstrează valoarea în timp sau care se devalorizează mai puţin decât alte mărci sau valorile de pe bursă. În plus, este un obiect de colecţie, un bolid de curse sau o maşină de zi cu zi, toate sub acelaşi acoperiş.
Ce aţi face diferit acum dacă aţi lansa un brand de lux?
Un start puţin mai rezervat, cu dezvoltare şi investiţii în etape, în funcţie de variaţiile economiei. În acelaşi timp, aş continua să investesc cât mai mult în personalul nostru, în echipele de vânzări, marketing şi service pentru că ei ne reprezintă atât în relaţia cu clientul, cât şi ca imagine de brand.
Ce înseamnă lux pentru dumneavoastră?
Eu asociez luxul în primul rând cu bunul gust. Nu partea materială, opulentă, aşa cum mulţi ar fi tentaţi să considere. Pentru mine luxul înseamnă exclusivitate, simplitate, fineţe, rafinament şi calitate extraordinară, indiferent că vorbim de un obiect vestimentar, de o bijuterie sau de un ceas, de o maşină, o casă sau chiar de o vacanţă.
Ce locuri sau lucruri din România asociaţi cu ideea de lux?
Sunt multe lucruri deosebite în România. Spre exemplu drumurile superbe de munte din jurul Braşovului sau Transfăgărăşanul pe care le văd ideale pentru o plimbare în Ferrari.
Ce personalitate reprezentativă pentru lumea luxului apreciaţi şi de ce?
Karl Lagerfeld pentru creativitate, multilateralitate, longevitate artistică şi capacitatea de a se reinventa în permanenţă. Dacă ar fi să rămân în domeniul meu profesional, Enzo Ferrari, pentru că a construit un vis.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Bazac şi-a făcut firmă în Cipru şi a cumpărat participaţia Cefin la Ferrari

efin Holding, grup deţinut de familiile Albarosa şi Orecchia, s-a retras complet din acţionariatul Forza Rossa, importatorul Ferrari pe piaţa locală, prin vânzarea pachetului de acţiuni de 13,63% către familia Bazac, acţionarul majoritar al importatorului.

"Forza Rossa Holding a preluat acţiunile deţinute de Cefin", a declarat Ion Bazac, preşedintele Forza Rossa.
Bazac, fost ministru al sănătăţii din partea PSD în guvernul Boc, a explicat că tranzacţia a fost derulată prin intermediul companiei Forza Rossa Holding, înregistrată în Cipru, şi înfiinţată anul acesta pentru a "reprezenta grupul financiar al companiei".
Iniţial în momentul deschiderii dealerului Ferrari, Ion Bazac deţinea 47,5% din acţiuni, la fel ca şi Cefin Holding, importatorul Cefin, iar Camelia Bazac deţinea 5%.
Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită. În prezent capitalul social al Forza Rossa este deţinut în proporţie de 30,77% de Ion Bazac, 20,38% de Camelia Bazac, în timp ce Forza Rossa Holding cu sediul în Cipru deţine 48,85%.
Anul trecut Forza Rossa a înregistrat afaceri de 6,5 mil. euro şi un profit de 380.000 de euro, iar pentru anul acesta are ca ţintă un business de 10 mil. euro. În acelaşi timp, anul trecut grupul Cefin a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri în 2009 de aproape 60%, la
90 mil. euro şi a derulat un program de restructurare care a redus numărul de angajaţi şi costurile operaţionale cu 30%, respectiv 40%.
Vânzările Ferrari sunt singurele din segmentul de lux care au înregistrat o creştere constantă, din momentul lansării în 2007 şi până în 2010, în timp ce alte mărci au înregistrat scăderi chiar şi de peste 80% pe fondul situaţiei economice dificile. Aceasta este cea de-a doua tranzacţie în care a fost implicată familia Bazac, după ce la începutul acestui an Ion şi Camelia Bazac au preluat acţiunile deţinute de grupul italian Vigroup în cadrul companiilor Forza Rossa Downtown Invest şi Forza Rossa Store, care deţine magazinul din Bucureşti, cel mai mare Ferrari Store din Europa de Sud-Est.
Potrivit declaraţiilor lui Ion Bazac, datorită situaţiei economice actuale Cefin România a decis să se concentreze integral pe comercializarea vehiculelor utilitare Iveco. În acelaşi timp, Sefano Albarosa, directorul executiv al Cefin, a fost revocat din funcţia de administrator al Forza Rossa.
În acest an importatorul Ferrari va livra pe piaţa locală 26 de modele ale constructorului italian, toate fiind deja vândute către clienţi.
Forza Rossa, care a deschis un Ferrari Store în Bucureşti în luna decembrie a anului trecut, va mai deschide luna aceasta un astfel de magazin în Monte Carlo, în urma unei investiţii de 3,5 mil. euro şi care va fi urmat de un nou dealer Ferrari pe piaţa franceză.
Probleme în imobiliare
Compania Cefin Real Estate Alpha, înregistrată în Luxemburg, deţinută în proporţie de 75% de Heitman şi 25% de Cefin Holding, potrivit informaţiilor Cefin, care dezvolta proiectul imobiliar din zona Băneasa Cortina Residence, este în procedură de faliment, având datorii de 33 mil. euro către bănci.

ZiarulFinanciar - 2010

 

 

Camelia Bazac: Jumatate dintre cei care isi cumpara Ferrari vin cu banii jos

Camelia Bazac, directorul general al Forza Rossa, spune ca vanzarile marcii Ferrari, care comercializeaza masini cu preturi intre 200.000 si 350.000 de euro, nu au inregistrat o scadere pe fondul crizei financiare, fiind deja vanduta cota importatorului si pe anul urmator.
La aproape un an si jumatate de la deschiderea oficiala a primului showroom Ferrari din Romania si totodata din Europa de Sud-Est, vanzarile marcii italiene, una dintre cele mai cunoscute din lume, nu par afectate de criza financiara, cotele alocate pietei locale fiind deja vandute aproape integral si pentru 2010.
"Impactul crizei financiare asupra vanzarilor Ferrari a fost minim. Anul acesta vom livra 25 de masini. O mica dificultate s-a inregistrat la nivelul posibilitatilor de finantare. Vom continua inclusiv deschiderea unui Ferrari Store pe Calea Victoriei, spre sfarsitul acestui an", a spus Camelia Bazac, directorul general al companiei, sotia actualului ministru al sanatatii Ion Bazac.
Ion Bazac a parasit functia de presedinte al companiei, la care detine 47,5% din actiuni, la sfarsitul anului trecut, cand a preluat portofoliul de la sanatate. Pozitia de presedinte al Forza Rossa este detinuta acum de Stefano Albarosa, directorul executiv al grupului italian Cefin, care detine si el 47,5% din actiunile importatorului. Camelia Bazac detine 5% din Forza Rossa.
Pentru colectionari
In cazul Ferrari, se poate spune chiar ca situatia economica actuala a avut un efect pozitiv asupra vanzarilor, in contextul in care clientela care alege sa achizitioneze un astfel de automobil este mai mica.
Automobilele Ferrari sunt in general achizitionate in special de colectionari, datorita valorii lor care creste in timp datorita productiei scazute.
Cel mai faimos colectionar Ferrari din mediul de business este Ion Tiriac, care detine un model Testarossa din 1991 si un 400 GT din 1976, dar si un California nou. Michael Schumacher, de sapte ori campion mondial la Formula 1 si care dupa ce s-a retras din activitatea competitionala contribuie la proiectarea noilor modele Ferrari precum F430 Scuderia, California si noul 458 Italia, va veni la Bucuresti in cadrul unui eveniment organizat de Forza Rossa, importatorul Ferrari pe piata locala.
Schumacher ar fi astfel cel de-al doilea pilot de Formula 1 care ar vizita Romania, dupa David Coulthard, pilotul echipei F1 Red Bull.
"Ne-am gandit sa-l aducem in Romania pe Michael Schumacher. Nu vrem sa oferim mai multe detalii acum, dar sper sa avem un eveniment la care sa-l avem ca invitat", a spus Camelia Bazac.
De asemenea, au mai fost si clienti mai prudenti, care au amanat achizitia unui model actual si asteapta o noua generatie.
Forza Rossa colaboreaza pentru finantarile prin leasing cu Afin Leasing, parte a Grupului Cefin, care detine aproape jumatate din actiunile importatorului Ferrari.
"Proportia dintre cei care cumpara cash si cei care cumpara in leasing s-a mentinut la acelasi nivel, de 50-50. In plus, tot mai multi clienti vad un Ferrari ca o investitie, mai ales daca achizitioneaza un model dintr-o serie limitata, al carui pret creste in timp", a spus Camelia Bazac.
In afara de importul de masini noi, Forza Rossa va demara si o activitate legata de modelele de colectie Ferrari, atat la nivel de import, cat si de service.
"Am importat nu numai masini noi, ci si un Ferrari de colectie - una singura pana acum. Tot la capitolul masini de colectie se incadreaza si F430 Scuderia Spider care se va asambla in 499 de unitati, din care am obtinut o majorare a cotei de la unu la trei masini".
Modelul de colectie este un Ferrari 330 GT din 1967, care a fost adus la comanda. Pretul masinii a fost de 68.000 de euro, la care se adauga investitiile in reconditionarea acesteia.
Ferrari dispune de un departament specializat pentru masinile de colectie, unde exista scheme tehnice pentru toate piesele acestora, pentru ca acestea sa poata fi refacute.
"Si in Romania avem in plan, printre alte proiecte, sa dezvoltam un departament specializat pentru oldtimere, deoarece avem clienti care detin colectii de modele Ferrari", a subliniat Bazac.
Depasesc cota alocata
Anul trecut Forza Rossa a livrat pe piata locala 15 modele Ferrari, dupa ce initial primise o cota de sapte masini.
"Anul acesta am primit o cota de 25 de masini, pentru ca s-a vazut potentialul pietei. Tot 25 de masini vom avea si in 2010. In momentul in care am deschis showroomul, aveam in derulare 48 de comenzi, iar in prezent sunt aproximativ 40", a subliniat Bazac.
Pana in luna iulie inclusiv Forza Rossa a livrat pe piata locala 16 modele, dintre care sase coupe-cabriolete California, doua 612 Scaglietii, al caror pret se apropie de 300.000 de euro , dar si un 599 GTB Fiorano HGTE in editie limitata, al carui pret este de aproximativ 320.000 de euro.
Spre comparatie, Lamborghini nu a livrat oficial nicio masina in acest an, iar Bentley cinci modele.
Dintre clientii Ferrari, nu toti sunt din Bucuresti. Spre exemplu, modelul 599 Fiorano HGTE, in valoare de 320.000 de euro, a fost livrat la Pitesti.
"Din cele 16 livrate in prima parte a acestui an, sase au fost livrate in tara. Iar din cele noua ramase, sase raman in Capitala", a subliniat Camelia Bazac.
Pentru acest an Camelia Bazac estimeaza afaceri de aproximativ 8 milioane de euro, dintre care un milion de euro va proveni din activitatea de service.
"Anul viitor ne asteptam la afaceri de peste 8 milioane de euro, in contextul in care se vor adauga si afacerile generate de Ferrari Store, in afara de cele ale showroomului Forza Rossa", a spus Bazac.

ZiarulFinanciar - 2009

 

 

Bazac, Forza Rossa: Vom vinde Ferrari si in Franta, Lotus in Republica Moldova si Muntenegru

Forza Rossa, importatorul Ferrari si Lotus pe piata romaneasca, intentioneaza sa vanda Ferrari si in Franta, iar pentru Lotus va deschide anul acesta showroom-uri in Republica Moldova si in Muntenegru.
Cauti o vila pe malul lacului Snagov?
"Ferrari este mai profitabil decat Lotus. Vom vinde Ferrari si in Franta. In Republica Moldova vrem sa vindem autoturisme Ferrari la mana a doua", a declarat Ion Bazac, presedintele Forza Rossa, la evenimentul de lansare al modelului Lotus Exige S.
Vanzarile Lotus in Romania au fost anul trecut mai slabe decat se asteptau reprezentantii companiei. In 2011, estimarile erau de doua masini pe luna, insa Forza Rossa a livrat doar o masina pe luna.
"Anul trecut, am vandut cate o masina Lotus pe luna in Romania, ne-am fi dorit sa vindem mai multe dar asta este situatia in prezent. Lotus este un brand care va creste foarte tare. Ne vom extinde anul acesta in Republica Moldova si in Muntenegru. Showroom-ul de la Chisinau este aproape gata, iar in Muntenegru vom deschide spre finalul anului", a mai spus Bazac.
Forza Rossa a prezentat la Bucuresti modelul Lotus Exige S de 350 CP, care va fi produs in 300 de exemplare. Pe strazile din Romania vor ajunge insa cel mult doua unitati, potrivit lui Bazac.
Lotus Exige S are un motor V6 amplasat central spate, supraalimentat de 3,5 litri 350 CP. Transmisia este manuala cu 6 rapoarte. Pretul modelului este de 73.000 euro cu TVA.
Greutatea de 1,2 tone ofera masinii un sprint pana la 100 km/h in 4 secunde si o viteza de 274 km/h. Raportul greutate-putere este de 3,3.
Lotus va aduce pe piata anul acesta si modelul Esprit. Lotus are la vanzare in Romania modelele Elise, Exige, Evora, Evora S al caror pret variaza intre 47.100 de euro si 94.200 euro cu TVA.
Forza Rossa este unic importator Ferrari pe piata romaneasca, Bulgaria si Republica Moldova. Incepand cu 2011, firma este reprezentant exclusiv al marcii britanice Lotus in Romania, Serbia, Muntenegru si Republica Moldova.
Forza Rossa este detinuta de sotii Camelia si Ion Bazac (fost ministru al Sanatatii) prin Forza Rossa Holding. Forza Rossa a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de noua milioane euro, in crestere cu 10% fata de 2009.

wall-street - 2012

 

 

Un italian isi face loc in afacerile importatorului Ferrari in Romania, alaturi de sotii Bazac

Compania Forza Rossa, unicul importator al Ferrari in Romania, are un al treilea administrator, Leo Taroni, cetatean italian, in afara sotilor Ion si Camelia Bazac, potrivit unei decizii luate in cadrul Adunarii Generale a Asociatilor din 5 iulie si publicate in Monitorul Oficial.
Editiile speciale CR-V sunt aici. Profita de oferta acum!
De asemenea, compania si-a majorat capitalul social cu 500 lei, pana la 1.164.500 lei, fiind emise 50 de parti noi sociale, in valoare de 10 lei fiecare, de catre noul asociat Leo Taroni, care detine 0,04% din capitalul social. Restul capitalului social al Forza Rossa SRL este impartit intre Forza Rossa Holding Limited (48,83% din capital), Ion Bazac, cu 30,76%, si sotia acestuia, Camelia Bazac, care are 20,37% din capitalul social, informeaza NewsIn.
Ion Bazac a fost ministru al sanatatii din partea PSD in Guvernul Boc I din decembrie 2008 si pana la ietirea social-democratilor de la guvernare, in octombrie 2009.
Altfel, compania a anuntat lansarea pentru fanii intrecerilor de masini a simulatorului online de curse Ferrari Virtual Race, ce este disponibil pe site-ul Ferraristore.ro si care poate fi descarcat de catre orice utilizator de computer conectat la Internet.
Forza Rossa SRL estimeaza pentru acest an afaceri in crestere cu 23%, la peste 8 milioane euro, dupa ce in 2009 a realizat o cifra de afaceri de 6,5 milioane euro.
Forza Rossa a devenit reprezentatul general Ferrari in Romania in aprilie 2007 si a inaugurat primul show-room dedicat exclusiv celebrului brand in mai 2008. Pana in prezent, compania a vandut aproape 70 de masini Ferrari, iar alte 21 cereri sunt pe lista de asteptare. Forza Rossa activeaza si pe pietele din Bulgaria si Republica Moldova. Iar in curand, compania isi va extinde activitatea si in Monaco, odata cu deschiderea unui nou Ferrari Store.

wall-street - 2010

 

 

Ferrari parcheaza in Romania

Forza Rossa SRL, partenerul oficial Ferrari in Romania, are un plan de afaceri detaliat pentru urmatorii trei ani, iar in prima etapa care se va incheia la finele acestui an, va investi 2-3 milioane euro intr-un showroom si service pe DN1
Editiile speciale CR-V sunt aici. Oferta Limitata. Nu rata!
"Din aprilie suntem partener oficial Ferrari, am fost alesi in urma unei competitii pe criterii obiective, competitie care a debutat in primele luni ale anului 2005. Au fost facute evaluari si in urma unei propuneri de plan de afaceri si de investitii, am fost alesi noi", a declarat pentru NewsIn, directorul general al Forza Rossa, Camelia Bazac.
Ferrari a dezmintit, in urma cu o saptamana, intr-un comunicat, declaratiile facute de presedintele Autoitalia, Herbert Stein, care sustinea ca importatorul va aduce Ferrari in Romania si va deschide anul acesta un service, iar in 2008 un showroom pentru marca italiana. Comunicatul preciza ca partenerul oficial desemnat de Ferrari este Forza Rossa SRL.
Directorul Forza Rossa a spus ca societatea are un plan de afaceri pentru urmatorii trei ani. in prima etapa, in noiembrie anul acesta, pe DN 1 va fi deschisa o reprezentanta cu showroom si service cu o investitie de 2-3 milioane euro. Despre urmatoarele doua etape Bazac nu a oferit detalii concrete, insa a precizat ca "planul de afaceri prevede de la an la an o crestere clara a activitatii". La sfarsitul anului vor fi zece angajati la Forza Rossa, numar pe care compania il considera suficient, tinand cont de numarul de masini din piata. O parte dintre ei vor fi persoane care au lucrat mai multi ani la Ferrari.
Directorul Forza Rossa a spus ca in urmatorii trei ani nu se va deschide vreun showroom Ferrari in provincie, insa, romanii care se duceau la service in Austria sau Germania cu masinile vor putea acum sa le duca la verificari sau reparatii in tara.
Bazac a spus ca in prezent in Romania sunt 28 de masini Ferrari cu numere romanesti, si alte 10 - 15 care sunt utilizate la noi, dar au numere de inmatriculare straine. Forza Rossa vrea sa ofere service si pentru tarile vecine care nu au reprezentante Ferrari, cum ar fi Bulgaria, Ucraina sau Republica Moldova.
Directorul Forza Rossa a spus ca e greu de dat inca o tinta anuala de vanzari Ferrari pentru ca "numarul de unitati de Ferrari e foarte limitat, productia nu creste, insa cererea e tot mai mare. Deja in anumite tari s-a ajuns la liste de asteptare de trei - patru ani, dar acum e prea devreme sa furnizam un numar".
Ferrari S.p.A.a vandut anul trecut 5.650 de masini, iar pentru acest an, tinta de vanzari este de 6.000 de unitati pe plan mondial. Compania produce tre modele; F430, 612 Scaglietti si 599 GTB Fiorano.

wall-street - 2007

 

 

INTERVIU: Camelia Bazac, "doamna Ferrari"

Camelia Bazac, directorul general al Forza Rossa, importatorul oficial al Ferrari în România, ne-a acordat un interviu în care vorbeşte despre investiţiile companiei, obiectivele şi rezultatele înregistrate până acum şi nu în ultimul rând, despre ce înseamnă din punct de vedere financiar să te afli la volanul unui căluţ cabrat. Capital online: Contextul scăderii numărului de maşini comercializate atât pe plan mondial, cât şi în România aduce cu sine întrebări care Camelia Bazac, directorul general al Forza Rossa, importatorul oficial al Ferrari în România, ne-a acordat un interviu în care vorbeşte despre investiţiile companiei, obiectivele şi rezultatele înregistrate până acum şi nu în ultimul rând, despre ce înseamnă din punct de vedere financiar să te afli la volanul unui căluţ cabrat.
Capital online: Contextul scăderii numărului de maşini comercializate atât pe plan mondial, cât şi în România aduce cu sine întrebări care vizează în primul rând rezultatele estimate pentru acest an. Cum vedeţi activitatea Ferrari în 2009?
Camelia Bazac: În primul rând, pot spune că Forza Rossa încă nu simte criza. Drept dovadă, pentru anul în curs ne aşteptăm la o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, ţinând cont de faptul că anul acesta vom livra în mod sigur 25 de maşini. De asemenea, estimăm dublarea faţă de 2008 a veniturilor obţinute din activităţile de service şi a celor aduse de Ferrari Shop.
Potenţial de creştere există, pentru că 80% din clienţii Ferrari sunt fideli si îşi upgradează maşinile la un interval de trei sau patru ani.
Totuşi, nu ne gândim la o cotă de piaţă în România pe segmentul maşinilor de lux pentru că vânzările noastre depind în totalitate de cota alocată.
Anul trecut, service-ul şi micuţul magazin pe care îl avem în showroom au generat venituri de circa 500.000 de euro.
Tot în 2008 am înregistrat o cifra de afaceri în valoare de 4 milioane de euro şi 4,2 milioane de euro venituri din exploatare. Vânzările au ajuns la aproximativ 3,5 milioane de euro.
Forza Rossa a înregistrat 48 de comenzi anul trecut, dintre care a onorat 15. După şase luni de activitate Forza Rossa, fabrica de la Maranello a dublat cota alocată României, astfel încât am reuşit să onorăm cele 15 comenzi. Vom reporta comenzile neonorate în 2008 pentru anul acesta. În 2009 avem o cotă de 25 de unităţi şi este posibil ca în următorii trei sau patru ani cota să crească simţitor dacă cererea va fi susţinută.
Capital Online: Vă aşteptaţi şi la o creştere a activităţilor de service?
Camelia Bazac: În ceea ce priveste activitatea de service, ne aşteptăm ca aceasta să crească cu 5 - 10% în fiecare lună pentru acest an.
Ţin să precizez însă că aproximativ 95% din activitatea service-ului constă în reviziile periodice. Media costurilor pentru o revizie a ajuns anul trecut la aproximativ 1.000 de euro. Până acum am avut trei maşini accidentate, toate în2008, dintre care una ceva mai grav. Perioada de aşteptare pentru service este cuprinsă între 10 zile şi două săptămâni.
De asemenea, în această iarnă am primit 14 maşini ale proprietarilor care au beneficiat de sistemul baby sitting.
Acesta costa 340 de euro pe lună, pentru o perioadă de trei luni.
Capacitatea de păstrare a maşinilor peste iarnă este de 24 de locuri, pe o suprafaţă de 1.000 mp situată la subsol, într-un mediu controlat.
Capital Online: Cum aţi început acest an? Aţi efectuat livrări?
Camelia Bazac: Criza nu ne-a afectat din punct de vedere al activităţii comerciale. Din cele 25 de unităţi alocate prin cotă anul acestea, 9 unităţi sunt modelul Caliornia. În total, anul acesta am livrat deja 7 maşini, dintre care una este modelul Scuderia Spider, iar cealaltă modelul California. Tot pentru acest model, două maşini vor fi livrate chiar săptămâna viitoare şi una la sfârşitul lunii mai.
Deja am reuşit să depăşim Ungaria şi Cehia din punct de vedere al livrărilor pentru acest an. Am primit chiar şi două comenzi din afara României. Una este din Bulgaria şi cealaltă din Ucraina. Chiar dacă la inaugurarea parteneriatului dintre Forza Rossa şi Ferrari soţul meu (n.r. ministrul sănătăţii Ioan Bazac) spunea că nu ne vom extinde şi în ţările învecinate, nu putem neglija clienţii din statele unde nu xistă încă o reprezentanţă oficială.
Capital Online: Cine poate cumpăra un Ferrari de la Forza Rossa şi care este modalitatea de plată?
Camelia Bazac: Nu este suficient să ai banii necesari. Persoanele eligibile pentru cumpărarea unui Ferrari de la noi au o vârsta cuprinsă între 18 şi 70 de ani, cu o carieră de succes, avocaţi, oameni de media şi alţii, care pot constitui un exemplu în domeniul de activitate pe care o desfăşoară, dar şi în societate.
Dacă persoanele dornice să deţină un Ferrari nu sunt eligibile pentru a cumpăra un Ferrari nou, le recomandăm să achiziţioneze o maşină second hand. Anul trecut am vândut trei astfel de maşini, lista de aşteptare fiind de circa 18-20 de luni. Am vândut doar trei în 2008 pentru că în acea perioadă nu am recuperat niciuna prin sistemul buy back, însă în 2009 vom recupera două unităţi. Pe lângă acestea, în stoc mai avem altele două.
În ceea ce priveşte modalitatea de plată, estimăm că jumătate dintre maşinile cumpărate vor fi plătite în sistem leasing, iar restul cash.
Capital Online: Există nemulţumiri din cauza perioadei lungi de aşteptare?
Camelia Bazac: Până acum nu am avut clienţi nemulţumiţi, chiar dacă aceştia sunt în mre parte nerăbdători, mai ales spre sfârşitul perioadei de aşteptare.
De aceea, incepând din toamna anului trecut avem şi o maşină care poate fi închiriată pentru evenimente sau pe perioada week-end-urilor. Chiria este de 900 de euro pe zi. Cei care doresc să închirieze un Ferrari trebuie să aibă permis auto de cel puţin cinci ani şi să depună o garanţie în valoare de 3.000 de euro pentru cazurile nefericite în care maşina suferă avarii minore, cum ar fi zgărieturile. Dacă este vorba de un accident în trafic, masina este asigurată, iar costurile reparaţiei pot fi acoperite.
Capital Online: Serviciul de închiriere este adresat oricui, sau este adresat numai viitorilor clienţi aflaţi pe lista de aşteptare?
Camelia Bazac: Oricine poate închiria, dar trebuie să îndeplinească şi în acest caz un set de condiţii, pe lângă eligibilitatea financiară.
În mod normal, este necesară o programare cu două săptămâni înainte, dar dacă maşina este disponibilă, închirierea se poate face mult mai repede. De asemenea, am luat în calcul posibilitatea oferirii spre închiriere a unei a doua maşini, în cazul în care solicitările vor creşte.
Am închiriat această maşină pentru şase persoane anul trecut. Am început la cererea unui client aflat pe lista de aşteptare. Nu ne-am gândit până acum să folosim acest serviciu ca o modalitate de atragere a clienţilor, însă în mod evident poate trezi interesul anumitor persoane.
Capital Online: Modelul California a ajuns acum şi pe piaţa românească. Ce alte noutăţi aveţi pregătite pentru acest an în România?
Camelia Bazac: Anul aceta vom deschide un magazin Ferrari Sport, cu o suprafaţă de 500 mp, situat pe Calea Victoriei. Inaugurareaeste programată pentru începutul toamnei, întrucât lucrările sunt finalizate în proporţie de 70%.
Investiţiile pentru acest magazin se ridică până în prezent la circa trei milioane de euro. Nu vreau sa ma aventurez într-o estimare a investitiilor totale pentru a nu face ca în cazul showroom-ului, cand am estimat o investiţie de circa trei milioane de euro şi am ajuns la peste 5,5.
Proiectul a început anul trecut în luna august. Aici vor fi comercializate accesoriile Ferrari şi va fi unul din cele mai mari magzine de acest gen din Europa.
Capital Online: Odată cu inaugurarea showroom-ului Ferrari în cursul anului trecut a devenit cunoscut publicului larg şi Clubul Ferrari din România. Cum a evoluat acest proiect şi ce costuri implică adeziunea?
Camelia Bazac: Clubul Ferrari are personalitate juridică, iar taxa anuală este de 1.000 de euro pentru fiecare menbru. Sunt înscrişi deja 33 de membri. Doi dintre aceştia sunt înscrişi încă din 2007, 15 sunt cei care şi-au cumpărat maşinile anul trecut, şapte care au cumpărat anul acesta, iar restul sunt persoane ce se află pe lista de aşteptare pentru cumpărarea unei maşini.

Capital.ro

 

 

Camelia Bazac, femeia din spatele brandului Ferrari

Camelia Bazac, directorul general Forza Rossa, este pasionata de calatorii, literatura si automobile. Desi nu are foarte mult timp pentru ele, nu se plange, intrucat satisfactiile profesionale sunt foarte mari. Anul 2013 vine cu surprize pentru pasionatii de Ferrari, influentate, desigur, de previziunile economice si evolutia afacerilor in Europa.

Uneori incearca sa combine activitatea profesionala cu cea personala, recunoaste Camelia Bazac, oferind ca exemplu raliul turistic din Franta, unde s-a implicat atat ca organizator cat si ca participant.

Despre o poveste de succes nascuta dintr-un vis, planuri de dezvoltare, dar si despre modul in care prefera sa isi petreaca timpul liber si sa isi cheltuiasca banii, vorbeste Camelia Bazac, intr-un interviu acordat Business24.

Segmentul auto este unul dominat de barbati. Ce inseamna sa fii femeia din spatele brandului Ferrari in Romania?

Camelia Bazac: Inseamna acelasi lucru ca si cum ar fi condusa de un barbat: multa responsabilitate, multa rigoare si atentie in gestiune, relatia cu clientii si cu angajatii sa se petreaca impecabil. Segmentul auto este doar vazut ca unul dominat de barbati, insa eu as vrea sa va contrazic, caci avem si doamne printre clientii nostri si unele excelente soferite si pasionate de masini.

De unde a pornit ideea de a aduce Ferrari in Romania?

Camelia Bazac: Dincolo de comercializarea propriu zisa a automobilelor, de la bun inceput ne-am propus sa 'importam' in Romania si spiritul de invingator al marcii. Ferrari aduce in Romania o viziune noua, moderna, ce lasa traditiile la locul lor si ii face pe oamenii sa inteleaga ca luxul, performanta si calitatea au pretul lor.

Este cunoscut faptul ca orice mare poveste de succes a pornit de la un vis. La fel a fost si in cazul lui Enzo Ferrari. Rolul Ferrari este sa-i faca pe romani sa viseze, sa-si implineasca visele, sa creada cu adevarat in ei insisi si in reusita lor.

In aprilie 2012 presa scria veti lansa un nou brand exclusivist pe piata locala. Care este acesta? In ce stadiu se afla aceste planuri?

Camelia Bazac: Avem mai multe proiecte care fac parte din campul nostru de reflectie si care sunt in diverse stadii de avansare, dar pe care le vom anunta la momentul potrivit. Oricum, in ultimele luni am fost foarte ocupati, mai ales cu activitatile din afara tarii, unde in luna Mai am deschis primul magazin oficial Lotus Originals din lume, la Monaco.

Ce planuri de business aveti pentru 2013?

Camelia Bazac: Asa cum spuneam, avem mai multe proiecte, dar totul va depinde si de previziunile economice si de evolutia afacerilor mai ales in Europa.

Suntem convinsi ca in piata din Romania sunt inca multe oportunitati care merita luate in considerare dar mai multi factori contribuie la succesul investitiilor. Printre acestia ar fi si imaginea Romaniei in Europa care astazi din pacate nu este tocmai cea mai buna.

Va mai ramane timp si pentru planurile personale?

Camelia Bazac: Recunosc ca foarte putin, dar nu ma plang, cat timp satisfactiile profesionale sunt foarte mari.

Ce inseamna pentru dumneavoastra timpul liber?

Camelia Bazac: Sa pot sa-mi dedic timp pasiunilor pentru beletristica sau pentru familia mea.

Ce pasiuni aveti?

Camelia Bazac: Imi plac foarte mult calatoriile, literatura si automobilele. Pasiunea pentru automobile si condus ramane una din activitatile pe care le fac cu placere in timpul liber si asta chiar si in Romania, unde am gasit cateva drumuri superbe.

Cateodata incerc sa combin activitatea profesionala cu cea personala. Spre exemplu, am organizat pentru clienti in acest an un raliu turistic in Franta la care am participat si eu atat ca organizator cat si participant.

Si, pentru ca suntem la editia "Cum sa-i cheltuiesti", cum prefera Camelia Bazac sa isi cheltuiasca banii?

Camelia Bazac: Cu noua colectie de la Ferrari Store, care aduce foarte multe noutati si niste produse superbe.

Business24 - 2012

 

 

Camelia, sotia ministrului Bazac, sta in Lotus

Camelia Bazac, sotia fostului ministru al Sanatatii Ion Bazac, s-a bucurat ieri ca un copil la deschiderea showroomului de la Bucuresti. Avea si de ce, pentru ca, fiind fan inrait al modelului Lotus Evora, ea a decis pe loc sa isi cumpere unul.
Camelia Bazac a pus ochii pe o superba bijuterie a marcii britanice Lotus imediat dupa sosirea ei in showroom. "De-abia a adus-o, dar m-am urcat in ea si am dat vreo doua ture pe langa sediu", ne-a declarat, plina de entuziasm, Camelia Bazac. Printre altele, Evora este masina preferata a soferitei care se caracterizeaza ca o conducatoare auto pasionata. "Conduc cu viteza, cel mai mult am mers cu 260 kilometri la ora pe circuit, era un Ferrari Spider 16 M. Am adorat acest model din primul moment", ne-a mai povestit Camelia. Spre deosebire de sotul sau, placerea ei si impatimirea pentru viteza nu o va costa mult. Pretul unui model fara dotari speciale ajunge la 50.000 de euro cu toate taxele. Bijuteria pe patru roti are 276 de cai putere si un motor de 3,5 litri. Cu toate ca este un bolid in toata regula, consumul este redus, mai exact 8,6 litri la suta de kilometri, iar viteza maxima este de 261 de km/h.

cancan.ro - 2011

 

 

Soţia lui Bazac s-a întâlnit cu fostul şef al DGIPI

Scandalul în care sunt implicaţi fostul şef al DGIPI, omul de afaceri Puiu Popoviciu, fostul şef al unei Divizii din DGA, Petre Pitcovici, dar şi consulul romån la Milano, Tiberiu Dinu, a luat proporţii, acesta din urmă fiind chemat „la raport" în ţară. În acest context, Direcţia Generală Afaceri Consulare a informat ieri că Dinu va fi citat în proces, ca martor. Pe de altă parte, potrivit unor surse, fostul şef al DGIPI ar fi avut o întålnire cu soţia ministrului Bazac, în care au discutat despre listingurile de telefoane cerute de Dinu.
Senatorul PD-L Radu Alexandru cere anchetarea Direcţiei
Fostul şef al DGIPI, Cornel Şerban, s-a întâlnit la începutul anului cu soţia ministrului Sănătăţii, Camelia Bazac, potrivit unor surse judiciare citate de hotnews.ro. Ulterior, după întâlnire, fostul şef al DGIPI l-a asigurat pe consulul României la Milano, Tiberiu Dinu, că întrevederea a avut loc, după cum reiese din interceptările telefonice de la dosar.
Întâlnirea a avut loc pe fondul negocierilor pentru furnizarea unor listinguri telefonice în schimbul instalării la şefia DGIPI a lui Şerban. Iar faptul că cei doi s-au văzut este susţinut şi de găsirea cărţii de vizită a Cameliei Bazac în casa lui Cornel Şerban, atunci când procurorii au făcut percheziţia locuinţei. Motivul pentru care listingurile au fost cerute a fost acela că ministrul Sănătaţii ar fi primit de pe numerele cu pricina un sms de ameninţare.
Şi cum soţia acestuia este sora soţiei consulului de la Milano, acţiunea s-a pus rapid în mişcare chiar dacă s-au eludat căile legale prin care se putea descoperi cine este persoana care ameninţă.
La scurt timp după serviciile prestate familiilor Bazac şi Dinu, Şerban a fost numit în funcţia de şef al DGIPI, fiind astfel înaintat de pe poziţia de adjunct pe care o ocupase până atunci. Din interceptări reiese că Tiberiu Dinu ar fi urmat să vorbească în favoarea numirii noului şef DGIPI şi cu un anumit Plăpcianu. Pe de altă parte, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis, ieri, să amâne recursul procurorilor la hotărârea Curţii de Apel Bucureşti prin care Popoviciu, Pitcovici şi Şerban au rămas liberi, pentru ca avocaţii să-şi poată pregăti apărarea.
În contextul acestui scandal, senatorul PD-L Radu Alexandru a cerut, ieri, înfiinţarea unei Comisii de anchetă a activităţii DGIPI.
Iar pe baza concluziilor acestui raport, urmează ca factorii abilitaţi să decidă asupra utilităţii existenţei sau nu a DGIPI şi, în eventualitatea unui răspuns afirmativ, a măsurilor de restructurare care se impun pentru ca serviciul să ajungă să funcţioneze numai în spiritul şi litera legii.

Curentul - 2009