Ionut Gheorghe - Dacia & Renault

Ionut Gheorghe

Ionut Gheorghe este noul director de marketin din cadrul Dacia si Renault pe pietele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru si Malta. Ionut Gheorghe s-a alaturat echipei Renault Romania in anul 2006, avand o experienta de 19 in

domeniile de marketing si comunicare, experienta dobandita in interiorul companiei cad si in alte societati. Ionut Gheorghe a condus in trecut operatiunile de marketing ale celor de la Infiniti din Elvetia.

 

Articole din presa:

 

Schimbări la vârful marketingului de la Dacia şi Renault. Ionuţ Gheorghe este noul director de marketing în România, Mihai Bordeanu preia conducerea filialelor din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta

Ionuţ Gheorghe va conduce, din luna aprile, activităţile de marketing ale mărcilor Dacia şi Renault în România. El preia responsabilităţile deţinute anterior de Mihai Bordeanu, care, de la 1 martie, este director de marketing al Grupului Renault pentru mărcile Dacia şi Renault, pe pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta.
Ionuţ Gheorghe s-a alăturat echipei Renault România în anul 2006. El are o experienţă de 19 ani în domeniile de marketing şi comunicare, experienţă dobândită atât în interiorul companiei, cât şi în alte societăţi. Ionuţ Gheorghe face parte dintre managerii Renault România cu un parcurs internaţional. El a revenit în România după ce a condus, din Elveţia, operaţiunile de marketing ale mărcii Infiniti în segmentul crossover pentru perimetrul geografic care cuprinde Europa, Africa şi Orientul Mijlociu (EMEA).
„După 8 ani dedicaţi mărcilor Nissan şi Infiniti, revenirea în România îmi oferă provocarea de a conduce marketing-ul a două mărci puternice ale Alianţei Renault Nissan. Sunt convins că voi face o echipă bună cu liderul pieţei auto din România şi împreună vom continua să menţinem traiectoria de succes a ultimilor ani", a declarat Ionuţ Gheorghe.
Ionuţ Gheorghe (38 ani) a absolvit Academia de Studii Economice Bucureşti şi are un master în Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA - David Ogilvy). A debutat în industria auto la importatorul AutoItalia în România (Fiat, Fiat LCV, Alfa Romeo, Maserati, Ssang Yong, Honda Bikes) ca Group Marketing – Communication&PR Manager. După patru ani petrecuţi aici, s-a alăturat echipei importatorului Kia în România, ca responsabil de marketing şi comunicare. În 2006 şi-a început activitatea în cadrul Renault Commercial Roumanie. El a ocupat, pe rând, funcţiile de brand manager Nissan, respectiv de brand director Nissan. Din 2012 a preluat responsabilităţile de marketing pentru segmentul crossover al mărcii Infiniti pentru perimetrul Europa, Africa şi Orientul Mijlociu. De la 1 aprilie 2014 va ocupa funcţia de director de marketing Dacia şi Renault în România.
Mihai Bordeanu (39 ani) este absolvent al Facultăţii de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi are o experienţă de 16 ani în marketing. Şi-a început cariera în domeniu la Reckitt Benckiser, în departamentul de marketing. Ulterior a lucrat la agenţia de publicitate Lowe Lintas, ca account executive, iar mai apoi, la Danone, ca brand manager, senior brand manager şi marketing manager. În 2006 s-a alăturat echipei importatorului Toyota în România, unde a ocupat mai multe funcţii: director de marketing, director comercial şi director al mărcii Lexus pentru divizia Balcani. În 2010 a preluat funcţia de director de marketing în cadrul Renault Commercial Roumanie pentru mărcile Dacia şi Renault.

BusinessMagazine - 2014

 

 

Dacia aduce pe marketing un fost executiv de la Infiniti

Ionuţ Gheorghe, 38 de ani, va prelua din aprilie conducerea activităţilor de marketing ale mărcilor Dacia şi Renault în România, acesta preluând funcţia de director de marketing deţinută anterior de Mihai Bordeanu. Ionuţ Gheorghe lucrează în cadrul grupului Renault din 2006 şi are o experienţă de 19 ani în domeniile de marketing şi comunicare. El a revenit în România după ce a condus, din Elveţia, operaţiunile de marketing ale mărcii Infiniti în segmentul crossover pentru perimetrul geografic care cuprinde Europa, Africa şi Orientul Mijlociu (EMEA). Mihai Bordeanu a fost promovat de la 1 martie pe poziţia de director de marketing al grupului Renault pentru mărcile Dacia şi Renault pentru pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Dacia-Renault anunţă oficial noul director de marketing pe România

Ionuţ Gheorghe, 38 de ani, va prelua de la 1 aprilie funcţia de director de marketing pentru mărcile Dacia şi Renault în cadrul grupului Renault Commercial Roumanie. Astfel, el îl înlocuieşte pe Mihai Bordeanu, cel care a ocupat această poziţie în ultimii aproape patru ani.
La începutul acestei luni, Ziarul Financiar a publicat un articol în care anunţa promovarea lui Mihai Bordeanu ca director de marketing pen­tru Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta, în cadrul Renault UK, de la 1 martie. Informaţia fusese deja publicată în presa din Marea Britanie şi a fost confirmată şi de Group Renault România, însă reprezentanţii companiei nu au precizat la acel moment şi data de la care Ionuţ Gheorghe îşi va începe mandatul.
Ionuţ Gheorghe are o experienţă de 19 ani în domenii precum marketing şi comunicare şi a lucrat de-a lungul timpului pentru companii precum AutoItalia, importator al mărcilor Fiat, Fiat LCV, Alfa Romeo, Maserati sau Ssang Yong în România şi în cadrul importatorului Kia pentru piaţa locală. El este absolvent al Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE) şi a absolvit şi un program de master în relaţii publice şi comunicare în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti (SNSPA).
Ionuţ Gheorghe lucrează în cadrul grupului Renault România de aproximativ opt ani, companie unde a ocupat, pe rând, poziţii precum cea de brand manager, respectiv de brand director pentru marca Nissan.
Odată cu preluarea funcţiei de director de marketing pentru Dacia şi Re­nault, Ionuţ Gheorghe revine în cadrul Renault Commercial Roumanie, la doi ani de la promovarea sa în poziţia de director de marketing pentru segmentul crossover al mărcii Infiniti (brandul premium al Nissan) pentru EMEA - pieţele emergente din Euro­pa, Rusia, Orientul Mijlociu şi Africa.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Vanzarile Nissan in Romania au crescut cu 46%

Nissan Romania a incheiat anul fiscal 2010 (1 aprilie 2010 – 31 martie 2010) cu un volum de vanzari de 1.678 unitati, in crestere cu 46% fata de anul fiscal precedent.
Cele mai bune companii recruteaza pe eJobs. Aplica acum!
Cota generala de piata Nissan in Romania a crescut de la 0,9% la 1,5%. Raportat la piata autovehiculelor de import, cota de piata a progresat de la 1,2% la 2,1%.
In gama Nissan, modelele crossover au obtinut cele mai mari performante la vanzari.
Noul Qashqai s-a comercializat in 776 exemplare, consolidandu-si pozitia in segmentul C hatchback, unde detine o cota de piata de 5,5% pentru anul fiscal 2010, cresterea fiind de 93,5%.
Juke, fratele mai mic al lui Qashqai, a reusit sa obtina o cota de piata de 1,1% in segmentul B cu 216 unitati vandute, desi s-a lansat in noiembrie 2010, in ultima parte a anului fiscal.
Noul Nissan Navara, modelul 4x4 pick-up care a beneficiat de un facelift in 2010, si-a asigurat o cota de piata de 28,6% in segmentul sau, fiind vandute 224 unitati.
"Evolutia marcii Nissan in Romania este rezultatul unui nou model de business aplicat incepind cu 2010 si care a vizat cresterea competitivitatii marcii prin innoirea gamei de modele, implementarea unei noi strategii de pret si a unei noi abordari in managementul retelei de dealeri, toate cu obiectivul cresterii gradului de satisfactie al clientilor nostri", declara Ionut Gheorghe, brand director Nissan.
Rezultatele Nissan in Romania urmeaza linia performantelor Nissan in Europa, unde marca a incheiat anul fiscal 2010 cu o cota de piata de 3,4%, cu 0,6% mai mare decat cea a anului 2009.
In total, pe piata europeana s-au comercializat 607.000 unitati, cu 98.000 mai multe decat in 2009. Qashqai a fost un model cheie, cu aproximativ 250.000 de exemplare vandute, cresterea fata de 2009 fiind de 19%. Juke intareste influenta Nissan pe segmentul crossover, inregistrand deja vanzari de peste 51.000 de unitati.
Luand in considerare si Murano, Nissan acopera in prezent mai mult de un sfert din totalul vanzarilor din segmentul crossover in Europa.

wall-street - 2011

 

 

Caii putere ai Europei se strang in Est

Miliardarul de origine indiana Lakshmi N. Mittal a avut o inspiratie fantastica atunci cand a inceput sa cumpere combinate siderurgice falimentare din fostul bloc comunist. Tabla produsa de combinatele "regelui mondial al otelului" si-a gasit imediat clienti atunci cand marii producatori auto au inceput sa deschida capacitati de productie in regiune.
Analistii pietei otelului spun ca, din contra, unul dintre argumentele forte ale lui Mittal in favoarea achizitiei de combinate siderurgice in Est a fost tocmai faptul ca marile concerne auto urmau sa deschida capacitati de productie in regiune. Cert este ca, in acest moment, combinatele miliardarului anglo-indian sunt principalul furnizor de tabla pentru fabricile "greilor" auto din Europa Centrala si de Est. Insa Mittal nu este singurul care probabil se felicita pentru pasul facut. Sute de producatori de piese si componente auto au dat navala in ultimii ani in regiune, deschizand fabrici si infiintand mii de locuri de munca. Dar de unde acest interes? O buna infrastructura oferita de anumite tari estice, dublata de o forta de munca ieftina sunt primele argumente care atrag atentia oricarui producator auto. "Costul cu manopera este astazi de pana la sase ori mai mic decat in Europa de Vest sau pe pietele asiatice, precum Coreea de Sud sau Japonia", spune Mihai Ivanescu, director general la M Car Trading, importatorul autoturismelor Mitsubishi in Romania.
"Unul dintre motivele cresterii accentuate a pietelor estice a fost oferta de masini mai ieftine produse pe plan local. Costurile de productie din zona sunt cu cel putin 40% mai mici."
Mihai Ivanescu, director general M Car Trading
In acest moment, aproape toate marile concerne auto au facut investitii strategice in Est. Principalele destinatii sunt Slovacia, Cehia si Polonia, dar am mai putea nominaliza fara a gresi si Turcia. Incep sa se afirme insa, tot mai puternic, si alte state precum Ungaria si Romania. Cele mai multe capacitati de productie au fost instalate in Slovacia. Volkswagen, PSA Peugeot Citröen, Renault si Kia au aici fabrici a caror capacitate de productie insumeaza 1,1 milioane de vehicule anual. Din 2008, capacitatea va creste la 1,3 milioane de unitati pe an, dupa ce Kia isi va extinde unitatea de la Zilina.
Noua facilitate reprezinta o investitie de 1,1 miliarde de euro, iar potentialul sau va fi de 300.000 de unitati anual. Primele vehicule vor iesi de pe linia de fabricatie spre finalul anului 2006. "Decizia Kia de a dezvolta facilitati de productie in Europa are la baza exceptionalele rezultate de vanzari obtinute in anii trecuti, dar si previziunile optimiste privind evolutia cotei de piata in Europa", spune Ionut Gheorghe, director de marketing la Kia Autorom. Anul trecut, Kia a vandut pe piata europeana 270.000 de unitati, iar in acest an se prognozeaza un volum de 430.000, reprezentand o crestere de 59%. "Fabrica din Slovacia si planul agresiv de introducere pe piata a 13 noi modele pana in 2010 reprezinta premise importante pentru mentinerea statutului de marca auto cu cel mai dinamic ritm de crestere la nivel global", continua Gheorghe.
"Fabrica din Slovacia reprezinta una dintre premisele pentru mentinerea statutului de marca auto cu cel mai dinamic ritm de crestere la nivel global."
Ionut Gheorghe, director de marketing Kia Autorom
In Ungaria, grupul Volkswagen produce modelul Audi TT roadster si coupé si mai construieste alte 1,5 milioane de motoare anual. Dar primul producator care a intrat pe piata maghiara este Suzuki, cu o capacitate instalata in orasul Esztergom de 150.000 de masini. De altfel, strategia multora dintre constructorii asiatici a fost sa considere estul european drept un cap de pod pentru cucerirea continentului. Practic, daca ar fi sa luam in considerare si unitatile Daewoo din Romania si Polonia, asiaticii au "infipt" fanioane in mai toata regiunea. Totusi, deocamdata se produce cu mult sub capacitatile instalate. Mai mult, in Slovacia, anul trecut, productia a suferit un recul de 21%.
Analistii spun ca este conjunctural, in contextul in care Polonia a crescut cu 84%, iar Romania cu 28%. Daca la nivelul Uniunii Europene productia auto a crescut cu 2%, aceasta a fost datorata numai cresterilor din noile state admise. In Europa celor 15, productia s-a mentinut in 2004, la nivelul anului precedent, pe cand in cazul noilor membri UE aprecierea a fost de 23%. Daca mai adaugam avansul de 12% din centrul si estul Europei, tabloul este si mai complet.

wall-street - 2005

 

 

Cum poti deveni importator auto

Orice roman care a intrat vreodata intr-un show-room a trait cu siguranta un sentiment de invidie. Majoritatea au gandit ca o asemenea afacere nu poate fi decat profitabila si extrem de placuta. Ei bine nu este chiar asa, meseria de importator sau dealer auto este pe cat de frumoasa pe atat de dificila.
In primul rand, ca sa devii importator al unei marci de masini in Romania trebuie sa primesti acceptul producatorului. Pare simplu. Trimiti o scrisoare de intentie si apoi astepti un eventual raspuns pozitiv. Realitatea este mult mai complexa si, pentru a avea un tablou cat mai exact, am discutat cu cel mai nou importator din piata, Dan Chitaru, director general al Kia Auto Rom si cu Ionut Gheorghe, Communication & PR Manager al aceleiasi firme.
Singura modalitate de a intra pe o piata, cea romaneasca in speta, este aceea ca producatorul sa te agreeze ca importator unic in zona respectiva. Criteriile impuse de fiecare marca sunt diferite si stricte. Selectie, activitati de tipul corporate identity, promovare, cam tot ce inseamna reprezentarea pe o piata, sunt lucruri indelung cantarite in momentul acordarii unei licente. Daca exista si alti competitori, situatia poate fi chiar mai dificila, pot interveni diverse grade de reprezentare. Daca nu esti acceptat ca importator unic poti primi numai o anumita parte din afacere. Cert este ca producatorul este singurul care decide cine si cat primeste. In cazul Kia, au existat mai multe companii interesate, dar producatorul a ales Kia Rom Auto pentru cumulul de atuuri avute in fata concurentei.
Procesul de punere pe piata a unui nou produs este indelungat. De la primul contact cu fabricantul pot trece chiar si 6 luni sau un an pana la demararea activitatii de desfacere. Business planul prezentat de importator producatorului trebuie sa fie foarte elaborat si ancorat in nrealitatile pietei. Aceata este un punct extrem de important in negociere. Trebuie specificat fiecare pas, fiecare investitie.
Ajutorul acordat de producator reprezenatantului sau este de obicei redus. El este alocat in special in zona promovarii sau a preturilor de achizitie. Un pret bun, care sa poata garanta multi cumparatori trebuie negociat la sange si trebuie neaparat corelat cu oferta concurentei. Conteaza nu numai produsul ci si pretul masinilor asemanatoare.
Un alt lucru important este peronalul angajat. Din nefericire, in Romania nu exista suficienti oameni bine pregatiti pentru a sustine o astfel de activitate, iar angajarile sunt destul de greu de facut. Cei de la Kia Auto Rom spera insa ca oamenii aflati in acest moment in firma sunt capabili sa-si indeplineasca fara probleme sarcinile.
Timingul este extrem de important
"Intrarea unui nou importator pe o piata poate fi facuta fie in momentul aparitiei marcii respective in acea tara, fie sa inlocuiesti o alta companie care, din diverse motive, nu a mai primit o prelungire de contract din partea producatorului."
Ionut Gheorghe, communication & PR manager Kia Rom Auto
Puterea financiara are un rol important
"Investitia facuta de noi pana acum sunt in special la nivelul dealerului pentru Bucuresti. Mit Motors, firma care comercializeaza modele Kia si Mitsubishi are un complex auto la Baneasa in care am investit aproximativ 3 milioane de euro. O invetitie importanta urmeaza a fi facuta in suportul acordat altor dealeri, in promovare si stocuri. Oricum, estimam o cifra de afaceri de aproximativ 20 milioane de euro numai in 2005."

wall-street - 2005

 

 

Cine este Ionuţ Gheorghe, noul director de marketing pentru mărcile Dacia şi Renault în România

Ionuţ Gheorghe, fost director de marketing pentru Infiniti, va ocupa din aprilie aceeaşi poziţie pentru mărcile Dacia şi Renault în România, în locul lui Mihai Bordeanu, care la 1 martie a preluat marketingul celor două branduri pe pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta.
Gheorghe s-a alăturat echipei Renault România în anul 2006 şi are o experienţă de 19 ani în marketing şi comunicare.
El a revenit în România după ce a condus, din Elveţia, operaţiunile de marketing ale mărcii Infiniti în segmentul crossover pentru perimetrul geografic care cuprinde Europa, Africa şi Orientul Mijlociu.
În vârstă de 38 de ani, noul director de marketing al celor două mărci în România a absolvit Academia de Studii Economice Bucureşti şi are un master în Comunicare şi Relaţii Publice.

Mediafax - 2014