Anca Babaneata - Gothaer Asigurări Reasigurări

Anca Babaneata

Anca Babaneata este CEO al Gothaer Asigurări Reasigurări, ocupand acest post din 2011. Are o experienta in domeniu de peste 10 ani. Anca Babaneata si-a inceput cariera in anul 1999 la companii precum Omniasig Vienna In-

surance Group si la VIG Re, Praga in calitate de underwriting manager. In anul 2009, Anca Babaneata s-a alaturat companiei Platinum Asigurari Reasigurari, devenita in prezent Gothaer Asigurări Reasigurări, ca director de asigurari, urmand ca un an mai tarziu sa fie aleasa director general adjunct.

 

Articole din presa:

 

Povestea celui mai tânăr CEO din industria asigurărilor

Anca Băbăneaţă este CEO al Gothaer Asigurări Reasigurări, fiind responsabilă de conducerea executivă a companiei din 2011. Are o experienţă de peste zece ani în domeniu, fiind cel mai tânăr CEO din industria asigurărilor.
Anca Băbăneaţă şi-a început activitatea în 1999, căpătând experienţă atât pe plan local, în companii precum Omniasig Vienna In-surance Group, cât şi pe plan internaţional, alături de VIG Re, Praga, în calitate de underwriting manager.
Anca Băbăneaţă s-a alăturat companiei Platinum Asigurări Reasigurări în 2009 (devenită ulterior Gothaer Asigurări Reasigurări), cu poziţia de director asigurări, devenind, un an mai târziu, director general adjunct al companiei.
De-a lungul carierei, Anca Băbăneaţă a căutat să îşi completeze pregătirea prin certificări în asigurări şi management, oferite de instituţii locale şi internaţionale, precum The University of Saint Gallen, Elveţia, The Open University UK şi reasigurători ca SCOR, Munich Re şi Gen Re.
Anca Băbăneaţă are o viziune pe termen lung în cadrul companiei pe care o conduce: "Vreau să văd că ceea ce construiesc acum dă rezultatele pe care mi le doresc. Mă văd ducând mai departe compania, ridicând ştacheta continuu; îmi doresc toate acestea mai întâi pentru mine, iar apoi pentru fetele mele, pentru care îmi doresc să fiu un model".

BusinessMagazine - 2014

 

 

Gothaer Asigurări Reasigurări anunţă o creştere de peste 90% a volumului de prime subscrise în prima jumătate a anului

Gothaer Asigurări Reasigurări anunţă pentru primul semestru al anului 2013 afaceri locale în creştere de peste 90% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cumulând un volum total al primelor brute subscrise de peste 27 milioane de lei pentru primele şase luni ale anului.
Gothaer Asigurări Reasigurări a urcat patru locuri în clasamentul de asigurări generale la finele primului trimestru din 2013, conform datelor publicate de insuranceprofile.ro.
„Continuăm să ne dezvoltăm afacerile în zona de retail, precum şi pe segmentul companiilor mici şi mijlocii, cu un plan de afaceri construit pe strategii bine definite pentru a ajunge la un volum de prime consolidat şi sustenabil. Focusul nostru rămâne în continuare pe client şi în jurul lui ne concentrăm atât strategia de creştere, cât şi menţinerea şi îmbunătăţirea permanentă a serviciilor acordate" declară Anca Băbăneaţă, CEO Gothaer Asigurări Reasigurări.
În topul asigurărilor Auto Casco din România, Gothaer se află printre primii 10 asiguratori în trimestrul I al anului 2013, cu o cotă de piaţă de 1.07%, ajungând în primul semestru la un volum de prime de peste 9 milioane lei.
Compania a înregistrat creşteri semnificative şi pe partea de asigurări tip property, principala linie de business a campaniei, cu 291% faţă de S1 2012, cumulând un volum de prime brute subscrise de peste 12 milioane de lei.
În ceea ce priveşte categoria asigurărilor agricole, Gothaer ocupă locul 3 în clasamentul de profil, cu o rată îmbunătăţită a cotei de piaţă de la 6,58% în primul trimestru din 2012, la 11,66% în 2013.

BusinessMagazine - 2013

 

 

Subscrierile Gothaer Asigurări au crescut cu peste 75%, la 14,8 milioane de euro

Gothaer Asigurări a subscris în 2013 prime de 14,8 milioane de euro, în creştere cu peste 75%, pe fondul dublării numărului de clienţi, la 52.000, şi avansului cu 140% a numărului de poliţe, la 98.000, a anunţat luni asigurătorul.

"În 2013, Gothaer Asigurări Reasigurări a înregistrat o creştere de peste 75% a primelor subscrise, de la 8,5 milioane de euro la 14,8 milioane de euro, un număr dublu de clienţi, de la aproximativ 25.000 la peste 52.000, şi o creştere de 140% a numărului de poliţe din portofoliu, la 98.000", se arată într-un comunicat al asigurătorului remis MEDIAFAX.
Anul trecut, Gothaer a angajat peste 140 de salariaţi, de la 60 în iunie 2012.
"Pentru noi, 2013 a fost dedicat lansării şi poziţionării Gothaer Asigurări Reasigurări pe piaţa românească de profil. A fost, cu siguranţă, un an de creştere către stabilitate, ceea ce a implicat un număr mare de transformări interne, atât la nivelul portofoliilor, al angajaţilor şi structurilor organizatorice, cât şi pe alte planuri", a declarat directorul general al companiei, Anca Băbăneaţă, în comunicat.
În 2013, cea mai importantă linie de business din portofoliul Gothaer a fost cea de cladiri şi bunuri, cu o cotă de 42%. urmată de CASCO - 30% din portofoliu.
Peste 75% din subscrierile Gothaer în 2013 au fost generate prin intermediul brokerilor, restul reprezentând contribuţia agenţilor şi a canalelor directe de distribuţie.
"În ciuda volumului crescut de daune cu care ne-am confruntat în 2013 faţă de anii anteriori, am reuşit să plătim 80% dintre daunele înregistrate pe CASCO, în 10 zile de la ultimul document primit", a spus Băbăneaţă.
Rezultatele anului 2013 vor ajuta compania să se dezvolte şi să îşi extindă business-ul în piaţa locală de profil.
Mai mult decât atât, grupul german Gothaer a anunţat februarie intenţia de a prelua restul de 17,7% din acţiuni, deţinute în mod egal de Constantin Toma şi Efraim Naimer.
Gothaer a intrat pe piaţa din România în octombrie 2012, prin preluarea a 67% din capitalul social al Platinum Asigurări.
Acţiunile au fost vândute de Constantin Toma, fost director general al Omniasig şi preşedinte CA, şi Efraim Naimer, membru CA.
Ulterior, pachetul de acţiuni deţinut de Toma şi Naimer a scăzut de la 33% la 17,7%, în urma majorării capitlului Gothaer Asigurări Reasigurări.
Prin acest pas, grupul îşi reiterează decizia de a investi în operaţiunile din România pe termen lung.
Din momentul intrării în companie, investiţiile grupului în subsidiara din România au depăşit 12 milioane de euro.
La 31 decembrie 2013, Gothaer Asigurări raportează o rată de lichiditate de peste 250% şi o rată de solvabilitate de peste 170%.
În acest an, Gothaer va lansa o serie de produse noi dedicate pieţei de retail şi, mai mult decât atat, un produs dedicat întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri).
"Cel mai important obiectiv pentru noi este să menţinem trendul spre creştere profitabilă pentru companie şi ştim că acest lucru înseamnă, mai mult decât orice, să ne păstrăm orientarea către clienţi. Suntem optimişti în ceea ce priveşte 2014, dar rămânem în acelaşi timp realişti şi ştim că 2016 reprezintă, cel mai probabil, anul în care Gothaer Asigurări va intra pe profit", a afirmat Băbăneaţă.
Înfiinţat în 1820, grupul Gothaer are peste 3,5 milioane de clienţi şi a raportat prime de 4,17 miliarde de euro la nivelul anului 2012.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Gothaer: A subscrie RCA in Romania e similar cu a vinde 1$ pe 99 de centi

Grupul german de asigurari Gothaer exclude reluarea activitatii de subscriere pe asigurari RCA, in conditiile in care asiguratorii locali care subscriu asigurari auto obligatorii inregistreaza anual pierderi din vanzarea acestor polite, ale carora tarife extrem de reduse nu acopera riscurile asumate.
Western Union si BRD! Iti pot aduce premii in excursii si bani pentru tranzactiile facute
Gothaer a intrat pe piata de asigurari de asigurari din Romania, dupa ce Gothaer Finanzholding AG, entitatea care administreaza activitatile financiare ale grupului, a preluat pachetul majoritar de actiuni al Platinum Asigurari Reasigurari (67%), restul de actiuni fiind detinute in mod egal de Constantin Toma si Efraim Naimer. Recent, in urma majorarilor de capital, Gothaer Finanzholding a ajuns la 84,6% din capitalul Gothaer Asigurari.
"La Romania ne-a placut foarte mult piata pe care am cosiderat-o potrivita ideilor noastre, atat din punct de vedere al dimensiunii pietei ca volum al populatiei cat si al infrastructurii. Insa, ceea ce ne-a atras cel mai mult a fost compania pe care am gasit-o in cele din urma, desi pentru achizitii ne-am uitat mai intai la liderii pietei romanesti de asigurari. Din ceea ce am observat, acestia din urma aveau un punct slab comun: RCA, iar strategia pe care o urmau in acel moment pe acest segment de piata nu era compatibila cu ideile Gothaer de a face business", a declarat directorul financiar al Gothaer Insurance Group, Jurgen Meisch (foto), la o conferinta de presa sustinuta in orasul german Köln in fata unui grup de jurnalisti romani si polonezi.
Ca urmare, afirma Jurgen Meisch, "am decis sa ne reorientam catre o companie mult mai mica. Dar pentru ca Gothaer Romania sa devina un succes, doi factori sunt importanti: mediul intern, atat in ceea ce priveste echipa cat si ideile implementate s.a.m.d. si mediul extern al companiei, definit prin contextul macroeconomic. Mizam foarte mult pe ideea ca in cele din urma Romania va redeveni o piata aflata in expasiune, nu doar din prisma pietei de asigurari, ci si din perspectiva intregii economii romanesti, care va adera in viitorul apropiat si la Zona Euro; ceea ce va genera o intoarcere masiva a capitalului strain - a investitiilor straine directe. Odata ce acestea se vor intampla si piata asigurarilor va avea de castigat".
Exemplul polonez esuat....
Business-ul Gothaer Romania este structurat in 65% corporate si 35% retail. "Cum ne axam mai mult pe segmentul de asigurari corporate depindem foarte mult de dezvoltarea mediului macroeconomic. Acum ne concentram pe investitii in extinderea retelei de distributie, dar intr-un ritm relaxat, odata ce nu avem RCA in portofoliu si ca urmare nici volume mari de subscrieri. Altfel am avea nevoie de o vasta retea de distributie care ar inghiti numai bani. Incercam sa ne extidem inteligent si sa urmarim in acelasi timp tendinta si ritmul de dezvoltare al pietei".
In opinia sa, va urma o perioada foarte dificila pentru piata de asigurari auto din Romania, "asa cum se intampla peste tot atunci cand prima companie care subscrie preponderent pe RCA intra in faliment. De obicei si piata se schimba din acel moment".
Jurgen Meisch a oferit drept exemplu, Gothaer Polonia care provine dintr-o astfel de companie. Fondata in 1990 a fost ulterior vanduta coreenilor de la Daewoo. Acestia au facut "greseala clasica in asigurarile de raspundere civila auto (RCA): subscrieri, subscrieri, subscrieri... au uitat de rezerve, au uitat de daune". Atunci cand si-au dat seama ca au ramas fara cash si rezerve iar daunele bateau la usa au decis sa subscrie in continuare si mai mult si mai ieftin. Acest lucru se numeste in lumea financiara «efectul bulgarelui de zapada».
"De obicei aceste companii nu falimenteaza lent, ci «explodeaza» la un moment dat. Atunci intervine si supraveghetorul, care aduce noi actionari ce recapitalizeaza compania. Vechii actionari raman cu pierderi, iar populatia cu daunele neachitate, deoarece nu sunt bani. Asa s-a intamplat si Daewoo in Polonia acum zece care a devenit intre timp Gothaer. Am vazut exemple similare in Republica Ceha, in Slovacia, Ungaria si vom vedea si in Romania. Nu pot spune ca acest lucru se va intampla cu siguranta, dar piata se indreapta in aceasta directie".

In final, Jurgen Meisch a afirmat ca desi subscrierea de RCA genereaza o crestere mai mare in piata, aceasta trebuie sa fie insa si profitabila. "Am vazut greselile altora pe segmentul RCA atat pe piata romaneasca, cat si in Polonia, si nu vrem sa le repetam. Atle grupuri internationale au anuntat majorari de capital in Romania pentru a asigura rezervele necesare, sume care intr-un final reprezinta pierderi. Suma de bani pe care austriecii de exemplu, au pierdut-o in Romania este enorma. Atunci de ce as investi capital in RCA, daca nu este decat un sac fara fund? Nu are sens".
In opinia sa, "piata trebuie sa ajunga la un nivel de maturitate in care compania de asigurari trebuie sa aiba posibilitatea de a face profit, iar la tarifele curente din piata acest lucru nu este posibil. Sa faci business in asigurari de raspundere civila auto in asemenea conditii nu este o idee prea inteligenta. Este similar cu a vinde o bancnota de un dolar pe 99 de centi", a conchis Jurgen Meisch.
Subscrierile Gothaer au urcat cu peste 90% la sase luni
Gothaer Asigurari Reasigurari, companie detinuta de asiguratorul german cu acelasi nume, a anuntat pentru primul semestru din acest an afaceri in crestere de peste 90% fata de aceeasi perioada din 2012, la un volum total de prime brute subscrise de peste 27 mil. de lei.
"Continuam sa ne dezvoltam afacerile in zona de retail, precum si pe segmentul companiilor mici si mijlocii, cu un plan de afaceri construit pentru a ajunge la un volum de prime consolidat si sustenabil. Focusul nostru ramane in continuare pe client si in jurul lui ne concentram atat strategia de crestere, cat si mentinerea si imbunatatirea permanenta a serviciilor acordate", declara Anca Babaneata, CEO, Gothaer Asigurari Reasigurari.
Compania sustine ca a urcat patru pozitii in clasamentul de asigurari generale la finele primului trimestru din 2013, conform datelor publicate de insuranceprofile.ro. De asemenea, in topul asigurarilor auto CASCO din Romania, Gothaer mentioneaza ca se afla printre primii zece asiguratori in perioada mentinata, cu o cota de piata de 1,07% si un volum de prime de peste 9 milioane lei.
Compania a inregistrat cresteri si pe partea de asigurari tip property, principala linie de business a campaniei, cu 291% fata de S1 2012, cumuland un volum de prime brute subscrise de peste 12 milioane de lei. In ceea ce priveste categoria asigurarilor agricole, Gothaer spune ca ocupa locul 3 in clasamentul de profil, cu o cota de piata de la 6,58% in T1 2012, la 11,66% in 2013.
Gothaer Asigurari a subscris anul trecut prime brute in valoare totala de 24,5 milioane de lei, pe segmentul asigurarilor generale, in crestere cu 44% comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, la un numar de aproximativ 42 de mii de contracte de asigurari, potrivit datelor UNSAR.

wall-street - 2013

 

 

Platinum: Asigurarea de locuinte - Cea mai cautata polita in prima luna de la lansarea companiei

Platinum Asigurari Resigurari, companie recent lansata pe piata autohtona, a anuntat ca in luna martie asigurarea de locuinte a inregistrat ca polite semnate, cereri de aplicare si informatii peste 50% din portofoliul companiei.
Interesul pentru produsul Platinum a fost generat de un mix de beneficii si de reducerile de pana la 45% si integrarea unei asigurari de raspundere civila oferite la polita de asigurare a locuintei.

„Am promovat in luna martie o promotie la asigurarea de locuinte, promotie care combina reduceri de 30% la incheierea politei, de 5% la plata integrala a acesteia si de inca 10% pentru facilitatea de a aduce inca un client. Pe langa aceste reduceri am mai adaugat beneficii incluse gratuit cum este asigurarea bunurilor din locuinta de pana la 3.000 de euro si asigurare de raspundere civila a intregii familii in valoare de pana la 1.000 de euro", a spus Efraim Naimer, directorul general al companiei.

Beneficiul oferit de acoperirea de raspundere civila inclusa gratuit in polita vine din faptul ca aceasta este atasata intregii familii si nu este limitata la spatiul din jurul imobilului. Acest beneficiu acopera intreaga familie pe tot teritoriul Romaniei ceea ce inseamna ca daca un membru al familiei provoaca daune la cumparaturi, sau la un loc de joaca sau in orice loc public, aceste daune sunt acoperite in cadrul asigurarii locuintei.

"In acest an mai dificil din punct de vedere financiar am cautat cele mai bune solutii ca sa oferim cat mai multe beneficii la un cost accesibil. La nivel local am eficientizat si optimizat costurile pentru politele oferite prin parteneriate strategice cu constatatori locali care se pot deplasa la locuinta asigurata intr-un timp scurt de la primirea avizarii daunei, cel tarziu in urmatoarea zi lucratoare", a adaugat Anca Babaneata, director general adjunct al Platinum.

Platinum Asigurari incheie polite de asigurare a locuintelor pe tot teritoriul Romaniei contractarea acestor polite facandu-se telefonic.

Polita de asigurare, impreuna cu chestionarul de asigurare deja pre-completat electronic in baza unei discutii telefonice de doar 10 minute cu clientul, se transmit prin intermediul unui serviciu de curierat rapid si se livreaza la adresa clientului sau la o adresa de corespondenta (la serviciu) in maxim 2 zile lucratoare. Plata politei de asigurare se poate efectua, fara a se plati comision, la orice sediu BRD , online direct pe site-ul companiei de asigurari sau prin ordin de plata la orice banca.

Platinum Romania este o companie de asigurari generale cu capital privat, infiintata in septembrie 2009, prin achizitia Clal Romania. Actionar principal cu aproape 100% este compania Vienna Intrenational Holding, unul dintre actionari fiind si Efraim Naimer, manager cu o vasta experienta atat pe piata asigurarilor din Romania, cat si pe piata asigurarilor din Europa Centrala si de Est.

Totodata, compania este unul din principalii membri fondatori ai PAID, Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale, participand cu 15% la capitalul social al PAID, cota maxima de participare permisa de lege.

Principalele produse ale companiei sunt asigurarile de locuinte, asigurarile de proprietati, asigurarile de raspundere civila fata de terti - cum ar fi raspunderea civila generala, raspunderea D&O (raspunderea managerilor si administratorilor societatilor comerciale), raspunderile profesionale, raspunderea prestatorului de servicii (completed operations liability).

Recent Platinum a obtinut licenta de practicare si a altor clase de asigurari cum ar fi asigurarile de aviatie, asigurarile maritime, credite si garantii (performance bonds), dar si asigurari de sanatate si asigurari medicale pentru calatorii in strainatate.

Compania are in plan continuarea diversificarii produselor, construind acoperiri in asigurare dedicate diferitelor segmente comerciale, pornind de la cerintele si nevoile individuale ale clientilor.

wall-street - 2010

 

 

INTERVIU Anca Băbăneață (Gothaer): Ne așteptăm să încheiem anul pe minimum 15 milioane euro ca volum al primelor brute subscrise

Compania Gothaer Asigurări Reasigurări estimează o creștere a volumului de prime brute subscrise la cel puțin 15 milioane euro în 2013, aproape dublu față de anul anterior. Într-un interviu acordat AGERPRES, directorul general al companiei, Anca Băbăneață, vorbește despre dezvoltarea companiei și principalele linii de business, precum și despre lansarea unor noi produse în a doua parte a acestui an, printre care un produs dedicat IMM-urilor.
AGERPRES: Compania Gothaer Asigurări Reasigurări a anunțat o creștere de peste 90% a volumului total al primelor brute subscrise în primele șase luni din 2013, la 27 milioane lei. Ce estimări aveți pentru întregul an?
Anca Băbăneață: Gothaer Asigurări Reasigurări este o companie care acum începe să se dezvolte într-un ritm mai accelerat. Este o diferență foarte mare, ca ritm de creștere, față de companiile mature, care sunt în piață de ani de zile. Ne așteptăm să încheiem anul pe minimum 15 milioane euro ca volum al primelor brute subscrise. În 2012 am încheiat la 37,9 milioane lei. Forța de vânzări a crescut, la începutul anului 2012 aveam 50 de angajați, acum suntem 188. Ne dorim pe termen mediu să ajungem unul din jucătorii cheie din piață, datorită investițiilor pe care le face compania în dezvoltare.

agerpres - 2013

 

 

Anca BABANEATA, GOTHAER: Extinderea teritoriala este luata in calcul in functie de potentialul local

upa un an de activitate cu rezultate bune pe piata din Romania, GOTHAER Asigurari Reasigurari continua strategiile stabilite pe termen lung, mizand in continuare pe relatia cu brokerii de asigurare. "Peste 75% din subscrierile GOTHAER Asigurari Reasigurari in 2013 au fost generate prin intermediul brokerilor, restul reprezentand contributia agentilor si a canalelor directe de distributie. Relatia noastra cu intermediarii in asigurari este extrem de importanta, acestia fiind partenerii pe sprijinul si profesionalismul carora ne bazam cel mai mult in dezvoltarea unui portofoliu la fel de sanatos ca cel de care ne bucuram in acest moment", a declarat Anca BABANEATA, CEO, GOTHAER Asigurari Reasigurari.

"Mai mult decat atat, experienta si consultanta lor ne ajuta sa ne imbunatatim permanent produsele si sa le adaptam la nevoile actuale ale asiguratilor. Si cred ca facem echipa buna in fata clientilor. Suntem mereu deschisi la sugestii venite din partea lor si, cu siguranta, vanzarea prin brokeri este unul dintre canalele in care vom investi in continuare", a adaugat Anca BABANEATA.

In ciuda crizei financiare, piata de brokeraj in asigurari din Romania a ramas pe un trend ascendent, indicand, astfel, succesul acestei metode de distributie. Conform datelor publicate de ASF, veniturile obtinute de companiile de intermediere in asigurari au insumat 207,61 milioane lei, in primele trei luni din 2014, nivel mai mare cu 5,93% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Mai mult, raportand primele intermediate de brokeri la primele brute subscrise de asiguratori, rezulta ca, in primul trimestru din 2014, brokerii au intermediat 54,57% din volumul total al subscrierilor, ceea ce reprezinta o crestere cu 9,18 puncte procentuale fata de gradul de intermediere inregistrat in perioada similara a anului 2013.

GOTHAER Asigurari Reasigurari nu se limiteaza, insa, doar la distributia prin brokeri. Compania are in vedere dezvoltarea continua a retelei proprii de vanzare si o posibila extindere teritoriala.

"Ne dorim in continuare o extindere a retelei proprii de vanzari, acesta fiind motivul pentru care investim atat cat este nevoie pentru a coopta in echipa noastra unii dintre cei mai buni specialisti in asigurari din intreaga tara, dorind sa dezvoltam si acest canal de distributie. Extinderea teritoriala este luata in calcul in functie de potentialul local, de o prezenta care aduce valoare relatiei cu clientul. Momentan analizam oportunitati si vom decide in functie de performantele anticipate", a declarat Anca BABANEATA.

xprimm.md - 2014

 

 

Anca BABANEATA, CEO, GOTHAER: Trebuie sa ne adaptam si sa venim in intampinarea clientului cu produsele potrivite, altfel piata de asigurari nu va creste in 2014

"Eu cred in oportunitatea pietei de asigurari de a creste si de a se dezvolta, dar nu cred ca acest lucru se va intampla in anul 2014. Chiar daca unele clase de asigurari vor inregistra o crestere, per total, la nivel de piata, estimez o stagnare", a declarat Anca BABANEATA, CEO, GOTHAER Asigurari Reasigurari.

"GOTHAER e o prezenta noua pe piata din Romania, si este o companie care a aratat, in urma unor decizii calculate, ca are curaj intrand pe o piata intr-un moment in care nimeni nu se astepta sa mai intre vreun asigurator de talie europeana. GOTHAER crede si vrea sa arate ca pe o piata cum este cea romaneasca se poate creste si construi profitabil", a continuat Anca BABANEATA.

Potrivit CEO-ului GOTHAER, clasele de asigurari auto - in special linia CASCO, care au fost in anii anterior crizei motorul pietei de asigurare, in prezent nu sunt suficient exploatate de asiguratori: "Vorbind despre segmentul auto, nu suntem singura tara care are probleme cu invechirea flotelor. Daca o medie de sapte ani ni se pare mult, in cazul Poloniei cifra se indreapta spre 14 ani, dar aici gradul de cuprindere in asigurare este mult mai mare. De ce? Pentru ca in Polonia, asiguratorii au produse de asigurare adaptate pentru vehicule mai vechi. Putem sa privim cum portofoliul nostru de asigurati se diminueaza pe fondul terminarii contractelor de leasing, sau putem sa ne adaptam si sa venim in intampinarea clientului cu produsele potrivite".

casco-ieftin.ro - 2013

 

 

Efraim Naimer vrea sa ajunga la afaceri de 6 milioane de euro cu Platinum Asigurariv

Efraim Naimer, unul dintre oamenii-cheie din sectorul asigurarilor in ultimii zece ani, si-a planificat pentru acest an prime brute subscrise de 5-6 mil. euro la cea mai recenta achizitie a sa, Clal Asigurari, care si-a schimbat numele in Platinum Asigurari. El detine aceasta companie in parteneriat cu Camelia Toma, sotia directorului general al Omniasig Constantin Toma, prin intermediul societatii Vienna International Holding, care detine si peste 60% din actiunile administratorului de fonduri SIRA.
Naimer a achizitionat societatea de asigurari in martie anul trecut cu 500.000 de euro, dupa ce grupul israelian Clal a decis sa se retraga de pe piata locala dupa doar doi ani, in conditiile in care nu mai dispunea de fonduri pentru realizarea investitiilor necesare dezvoltarii companiei. In ultimii zece ani Naimer a fost aproape permanent prezent in piata asigurarilor, fiind unul dintre cei care au infiintat fondul israelian de investitii TBI, care a detinut asiguratorii Agras, Omniasig si Omniasig Life, ulterior vanduti catre alti investitori. "Achizitia Clal a reprezentat o oportunitate de a reintra pe piata asigurarilor. Situatia de acum, cu pierderi in sectorul auto, nu poate continua la infinit, cred ca in 2011 vom vedea o imbunatatire", afirma Naimer, care ocupa pozitia de CEO al Platinum Asigurari.
Dupa retragerea israelienilor de la Clal de pe piata locala, toate unitatile teritoriale ale asiguratorului, aproximativ 40 la numar, au fost desfiintate, iar mare parte din angajati au fost disponibilizati. De asemenea, societatea a renuntat la autorizatia de vanzare a politelor de tip RCA (raspundere civila auto obligatorie), una dintre cele mai importante linii de business ale multor asiguratori. In 2009 Clal a inregistrat subscrieri de 11 mil. lei (2,6 mil. euro) si o pierdere de 9 mil. lei (2,1 mil. euro), potrivit rezultatelor preliminare ale companiei. Asiguratorul se asteapta sa intre pe profit in 2010.
Societatea a renuntat la asigurarile auto si intentioneaza sa se concentreze pe polite de locuinta, raspundere civila, asigurari pentru manageri, maritime sau de sanatate, clientii vizati fiind persoanele fizice si IMM. Compania are 30 de angajati si va vinde prin intermediul brokerilor, al agentilor (are 35 in prezent) si online.
"O retea teritoriala extinsa se justifica doar daca esti prezent in piata asigurarilor auto", explica Anca Babaneata, director general adjunct al Platinum. Asiguratorul va investi cateva sute de mii de euro intr-o campanie de promovare a noului nume.

ZiarulFinanciar - 2010

 

 

Avans de 75% al subscrierilor pentru Gothaer Asigurari in 2013

Societatea Gothaer Asigurari, detinuta de nemtii de la Gothaer Versicherungen, a inregistrat o crestere de peste 75% a primelor brute subscrise in 2013, de la 8,5 milioane euro la 14,8 milioane euro, un numar dublu de clienti, de la aproximativ 25.000 la peste 52.000, si o crestere de 140% a numarului de polite din portofoliu, la 98.000.

Grupul Gothaer a intrat pe piata de asigurari din Romania la sfarsitul anului 2012, prin preluarea Platinum Asigurari Reasigurari, companie care a devenit, in urma unui proces de rebranding la inceputul anului 2013, Gothaer Asigurari Reasigurari. In vederea dezvoltarii activitatii, Gothaer a infiintat peste 140 de noi locuri de munca, fata de 60 cat detinea in iunie 2012, potrivit societatii.

"Pentru noi, 2013 a fost dedicat lansarii si pozitionarii Gothaer pe piata romaneasca de profil. A fost, cu siguranta, un an de crestere catre stabilitate, ceea ce a implicat un numar mare de transformari interne, atat la nivelul portofoliilor, al angajatilor si structurilor organizatorice, cat si pe alte planuri.", afirma Anca Babaneata (foto), CEO Gothaer Asigurari Reasigurari.

In 2013, cea mai importanta linie de business din portofoliul Gothaer Asigurari a fost cea de Property & Engineering, cu o cota de 42%. CASCO, a doua linie de business, a reprezentat 30% din portofoliu. Peste 75% din subscrierile Gothaer Asigurari Reasigurari in 2013 au fost generate prin intermediul brokerilor, restul reprezentand contributia agentilor si a canalelor directe de distributie.

"In ciuda volumului crescut de daune cu care ne-am confruntat in 2013 fata de anii anteriori, am reusit sa platim 80% dintre daunele inregistrate pe CASCO, in 10 zile de la ultimul document primit, lucru care ne bucura in mod deosebit", adauga Anca Babaneata.

dicaf.com - 2014