Manuela Nestor - NNDKP

Manuela Nestor

Manuela Nestor este partener coodonator al casei de avocatura NNDKP din anul 1990. Ea a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitatii din Bucuresti. Manuela Nestor coordoneaza in acelasi timp departamentul de drept

bancar, finantari si piete de capital. Manuela Nestor a fost aleasa de revista Business Magazine ca fiind una din cele mai puternice femei din business.

 

Articole din presa:

 

Manuela Nestor: Cariera şi viaţa de familie s-au împletit până la a nu mai şti când e una şi când e alta

Manuela Nestor, partener coordonator al casei de avocatură NNDKP, este una din cele mai puternice 100 de femei din business. Citeşte povestea Manuelei Nestor în catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business", începând cu 9 aprilie.
BUSINESS Magazin: Ce branduri preferate - parfum, haine, accesorii - preferati?
Manuela Nestor: Am învăţat de la mama că suntem prea săraci pentru a purta lucruri ieftine. Aşadar, am ales întotdeauna (chiar şi atunci când nu puteam cumpăra mai mult de două costume şi două perechi de pantofi pe an) lucruri preţioase şi clasice, care nu se demodează şi care îşi menţin calitatea un timp îndelungat. În ceea ce priveşte parfumurile, am rămas credincioasă parfumului Opium de la Yves Saint-Laurent, ca primă alegere, First de la Van Cleef & Arpels, ca a doua alegere, şi Exquisite de la Annick Goutal ca a treia alegere. Hainele le aleg pentru a fi confortabile şi elegante, de calitate bună şi versatile, fără însă a fi extrem de scumpe: Saint John, Escada şi uneori Chanel sunt preferatele mele. La bijuterii aleg Chanel - sunt frumoase, elegante şi "moderne", indiferent de timpul care trece peste ele.
BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?
Manuela Nestor: Am avut şansa fantastică de a avea aceeaşi profesie şi de a lucra împreună cu soţul meu în cea mai mare parte a vieţii noastre profesionale. Prin urmare, am avut şi avem aceleaşi interese, program şi ritm. Practic, cariera şi viaţa de familie s-au împletit până la a nu mai şti când e una şi când e alta. Discuţiile şi disputele profesionale se prelungesc peste programul de lucru, ideile de perfecţionare a organizării firmei se dezbat în weekend, soluţiile se găsesc şi în concediu. Dar acesta a fost norocul meu pentru că, altfel, profesia de avocat de business este devoratoare de timp, de energie şi e nevoie de dedicaţie totală. Avocatura nu se poate practica într-un program regulat de lucru, poţi lucra 9-10-15 ore, sâmbăta, duminica, de sărbători. Interesele clienţilor şi valorile proiectelor sunt de aşa natură încât derularea şi terminarea cu succes a unui proiect prevalează oricărei activităţi extraprofesionale. Fără un soţ înţelegător şi iubitor de profesia pe care el însuşi o practică, viaţa de familie a unui avocat de business poate fi un coşmar.

BusinessMagazine - 2012

 

 

NNDKP include divizia de taxe în noua imagine a casei de avocatură

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a decis să pună un accent mai puternic pe divizia de taxe, pe care o include în noua imagine a casei de avocatură. Integrarea diviziei de taxe în ima­ginea firmei vine ca un răspuns la strategia marilor firme de consultanţă din Big 4 (KPMG, EY, PwC şi Deloitte), care pe lângă serviciile tradiţionale oferă de câţiva ani şi servicii juridice prin intermediul unor firme afiliate.

Drept urmare, pasul făcut de NNDKP este de a adăuga şi cuvântul „tax" într-un mini-rebranding al casei de avocatură, al cărei nume va fi urmat de sintagma „Legal & Tax" în toată corespondenţa oficială a societăţii, după o perioadă şase ani în care a oferit în paralel, prin entităţi diferite, servicii de consultanţă juridică şi de consultanţă fiscală. „Este vorba despre o modificare a identităţii vizuale, un mini-rebranding. Intenţia este să comunicăm într-o manieră explicită că acum avem şi capacitatea şi intenţia să ne adaptăm cererii tot mai insistente a clienţilor de a oferi servicii integrate. Sintagma «legal & tax» va exista pe toată corespondenţa cu caracter profesional", a declarat pentru ZF Ion Nestor, partener fondator al NNDKP, una dintre cele mai mari case de avocatură din România. NNDKP estimează că serviciile conjugate legal & tax pe care le promovează vor duce la creşterea volumului de activitate juridică şi fiscală cu circa 20% într-un an.

ZiarulFinanciar - 2014

 

 

Profitul NNDKP se va împărţi la 12 avocaţi: Nestor a mai făcut patru parteneri equity

Casa de avocatură NNDKP, coordonată de avocaţii Ion şi Manuela Nestor, a promovat patru avocaţi din poziţia de partener salariat în cea de partener equity, urmând astfel ca aceştia să participe la împărţirea profitului companiei. Cei patru avocaţi - Simona Neagu, Sorina Olaru (fostă Creţu), Ioana Niculeasa şi Emil Bivolaru - aveau de mai mulţi ani statut de parteneri în cadrul firmei, dar remuneraţia lor era fixă, nefiind influenţată de evoluţia profitului.
Trei dintre cei patru avocaţi - Simona Neagu, Sorina Olaru şi Emil Bivolaru - fac parte din practica de litigii a firmei, care a ajuns să contribuie în 2011 cu 38% din cifra de afaceri a firmei, faţă de 21% în 2008. Ioana Niculeasa coordonează practica de real estate a firmei. NNDKP are în prezent o structură de conducere formată din 12 parteneri equity şi patru parteneri salariaţi. NNDKP este una dintre cele mai mari firme de avocatură din România, cu încasări de 13,6 mil. euro în 2010.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

NNDKP incheie procesul de reasezare strategica a brand-ului

Casa de avocatura Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a incheiat procesul de reasezare strategica a brandului si de rafinare a identitatii vizuale, desfasurat cu sprijinul agentiei de branding Grapefruit.
Procesul s-a finalizat cu lansarea noului website si cu definitivarea elementelor de identitate.

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), una dintre cele mai mari firme de avocatura de pe piata, fondata in urma cu 20 de ani de sotii Ion si Manuela Nestor, a inregistrat in 2009 venituri consolidate de 16 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de 2008.

De asemenea, casa de avocatura Zamfirescu Racoti Predoiu a anuntat recent schimbarea identitatii vizuale.

Procesul de rebranding marcheaza schimbarea de imagine a casei de avocatura, obiectivul principal fiind repozitionarea brandului ZRP pe piata serviciilor de avocatura de business din Romania.

wall-street - 2010

 

 

Ce solutii de finantare au companiile aflate in dificultate

O societate aflata in dificultate este definita ca o intreprindere al carei potential de viabilitate manageriala si economica se afla intr-o dinamica descrescatoare, dar al carei titular executa sau este capabil sa execute obligatiile exigibile, aceasta societate neaflandu-se insa in stare de insolventa.
"Declinul unei companii are trei faze: scaderea performantei, definita ca pierdere de profitabilitate sau a cotei de piata, dificultate, atunci cand este vorba de plata datoriilor catre imprumutatori si creditorii comerciali, si criza, definita ca lipsa de lichiditati", a explicat Corina Dumitru (foto), asociat senior in cadrul firmei de avocatura Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDK), in cadrul evenimentului Lex Atelier.

Prima modalitate de finantare specifica debitorilor aflati in dificultate o reprezinta creditele bancare, beneficiul fiind asigurarea de lichiditati. Astfel, debitorul si creditorul au o strategie comuna de protejare a investitiilor anterioare, creditorul cunoscand activitatea debitorului si situatia sa financiara.

Tot din categoria creditelor bancare face parte si imprumutul convertibil, insa acesta a fost acordat de obicei de bancile de investitii, avand avantajul ca influenteaza pozitiv reputatia societatii aflata in dificultate.

A doua categorie o reprezinta finantarile nebancare, fie ca este vorba de fonduri de private equity sau de hedging, acestea putand fi acordate inainte de deschiderea procedurii de insolventa sau dupa deschiderea procedurii.

"Aceste credite au scopul de a asigura fondurile necesare pentru intelegerea cu alti creditori la dobanzi mai mari decat dobanzile bancare, urmarindu-se obtinerea proprietatii asupra activelor sau actiunilor societatii sau subrogarea in drepturile creditorilor", adauga avocatul NNDKP.

Cea de-a treia categorie este reprezentata de finantarea prin factoring, care constituie o metoda relativ rapida de asigurare a lichiditatilor necesare acoperirii cheltuielilor presante. Se poate opta pentru plata valorii facturilor minus discount-ul aferent la data cesiunii facturilor sau plata unui avans din valoare facturilor (80%) la momentul cesiunii facturilor, cu restul de pret urmand sa fie platit la data efectuarii platii de catre client.

"Atunci cand se opteaza pentru factoring ca metoda de finantare in reorganizare, clientul platitor trebuie sa fie o societate sau autoritate publica buna platitoare, care nu intampina dificultati economice, iar scadenta facturilor sa nu fie mai mare de 90 de zile", a spus Corina Dumitru.

In urma cu o saptama, casa de avocatura Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a organizat cea de-a doua editie de la Bucuresti a sesiunii de workshop-uri Lex Atelier, cu noua sesiuni de dezbateri.

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), una dintre cele mai mari firme de avocatura de pe piata, fondata in urma cu 20 de ani de sotii Ion si Manuela Nestor, a inregistrat in 2009 venituri consolidate de 16 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de 2008.

wall-street - 2010

 

 

Manuela Nestor, singurul avocat din Europa Centrala si de Sud-Est nominalizata la Euromoney – European Women in Business Law Awards 2011

Manuela Nestor, unul din partenerii cordonatori ai firmei Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), este singurul avocat din Europa Centrala si de Sud-Est nominalizata la premiile "European Women in Business Law", editia 2011. Manuela este nominalizata la categoria "Best in banking and finance", alaturi de partenerele din cadrul unor case de avocatura din "Magic Circle" precum Linklaters, Allen&Overy sau Clifford Chance.
Evenimentul, aflat la prima editie si organizat de grupul editorial international Euromoney, are drept scop recunoasterea profesionala a femeilor avocat care au contribuit major la dezvoltarea profesiei si au avut performante notabile in ariile de practica pe care le coordoneaza. De asemenea, initiativa Euromoney isi propune sa onoreze eforturile firmelor care impun standarde in crearea unui mediu de lucru ce promoveaza egalitatea de gen si diversitatea in avocatura de afaceri.
NNDKP este, in acelasi timp, singura firma din regiune nominalizata la categoria "Cea mai buna initiativa a unei firme nationale privind egalitatea de gen" ("Best gender diversity initiative by national firm"), unde sunt apreciate acele firme care promoveaza si sustin femeile avocat din domeniul avocaturii de afaceri.
"NNDKP acorda o mare importanta egalitatii de sanse, sprijinind drumul profesional al femeilor ca avocati de business. Aceste nominalizari confirma faptul ca diversitatea este o preocupare constanta pentru noi, lucru dovedit si de echipa mixta, unde, din 145 de avocati si consultanti, 82 sunt femei, dar si de structura de gen la nivelul parteneriatului (11 femei au functia de partener, din totalul de 17 parteneri). De asemenea, sustinerea egalitatii se reflecta si in implicarea colegelor noastre in negocierea si incheierea cu succes a unor tranzactii majore", apreciaza Manuela Nestor (foto), care coordoneaza in acelasi timp departamentul de drept bancar, finantari si piete de capital.
Recunoscuta in mediul de afaceri din Romania drept unul din cei mai reputati avocati de afaceri, Manuela Nestor a gestionat, in cei 35 de ani de activitate profesionala, proiecte semnificative de drept bancar, finantari, restructurari si operatiuni de vanzare de active, fuziuni si achizitii, unele de o complexitate fara precedent, care si-au pus amprenta in mod definitoriu asupra unor importante sectoare din economia romaneasca. Manuela Nestor, apreciata in egala masura de toate marile ghiduri juridice internationale pentru o „pregatire de inalta clasa" si „o capacitate remarcabila de a solutiona aspecte complexe" (The European Legal 500), a asistat in mod constant numeroase organizatii publice si private romanesti si internationale, printre care se regasesc nume sonore precum Banca Mondiala, Comisia Europeana, BERD, Erste Bank, Deutsche Bank AG, Bank of America Securities Asia, Merril Lynch, Ford Motor Company, OMV/Petrom, Weatherford, Trinity Industries, IBM, Honeywell Europe etc.
In domeniul avocaturii de afaceri exista o preocupare permanenta la nivel global in ceea ce priveste egalitatea de gen si diversitatea in profesie, iar Lex Mundi este una din cele mai active aliante internationale de profil care initiaza programe in sprijinul unor astfel de demersuri. NNDKP este membru Lex Mundi din 1999, devenind un model, din aceasta perspectiva, si pentru alte firme internationale membre Lex Mundi.

caiereonline.ro - 2011

 

 

Nestor a mai făcut patru parteneri equity, care participă la împărţirea profitului

Casa de avocatură NNDKP, coordonată de avocaţii Ion şi Manuela Nestor, a promovat patru avocaţi din poziţia de partener salariat în cea de partener equity, urmând astfel ca aceştia să participe la împărţirea profitului companiei.
Cei patru avocaţi - Simona Neagu, Sorina Olaru (fostă Creţu), Ioana Niculeasa şi Emil Bivolaru - aveau de mai mulţi ani statut de parteneri în cadrul firmei, dar remuneraţia lor era fixă, nefiind influenţată de evoluţia profitului.
Trei dintre cei patru avocaţi - Simona Neagu, Sorina Olaru şi Emil Bivolaru - fac parte din practica de litigii a firmei, care a ajuns să contribuie în 2011 cu 38% din cifra de afaceri a firmei, faţă de 21% în 2008. Ioana Niculeasa coordonează practica de real estate a firmei.
NNDKP are în prezent o structură de conducere formată din 12 parteneri equity şi patru parteneri salariaţi.
Între cei 12 parteneri se va împărţi astfel la sfârşitul anului profitul casei de avocatură, estimat de ZF la circa 6-7 milioane de euro. Participaţiile nu sunt egale între parteneri.

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

Consultanţii fiscali afiliaţi NNDKP au avut afaceri în creştere cu 30%

Divizia de consultanţă fiscală a Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 2,2 mil. de euro, cu aproape 30% peste nivelul din 2010, în condiţiile extinderii portofoliului de clienţi, iar pentru acest an şi-a bugetat o creştere a afacerilor cu circa 15%, într-o variantă conservatoare, potrivit partenerilor firmei.
NDKP Consultanţă Fiscală este coordonată de patru parteneri, respectiv Alina Timofti, Marius Ionescu, Ana- Maria Miron (avocat) şi Dragoş Doroş, fost director al Departamentului Legislaţie şi Impozite Directe din Ministerul Finanţelor.
"Anul 2011 a fost dificil, nu a fost uşor. Noi considerăm că suntem încă în criză şi anul 2012, din păcate, îl vedem chiar un pic mai dificil. Separat de cifre, care sunt bune, bucuria noastră este că ne extindem portofoliul de clienţi. În principal, de aici vine creşterea cifrei de afaceri, din extinderea portofoliului de clienţi. Se pare că lumea apreciază în piaţă echipa pe care o avem şi ceea ce facem", a declarat pentru ZF Marius Ionescu, partener NNDKP Consultanţă Fiscală.
NNDKP Consultanţă Fiscală are peste 300 de clienţi activi, din care circa 150 sunt clienţi constanţi, potrivit partenerilor firmei. Iar cea mai mare parte din cifra de afaceri este legată de jucătorii foarte mari din piaţă, de multinaţionale.
Lansată în noiembrie 2008, NNDKP Consultanţă Fiscală îşi propunea pentru primul an de activitate o cifră de afaceri de 1 mil. euro şi anunţa ca obiectiv să devină în trei ani cea mai puternică firmă de consultanţă fiscală independentă de pe piaţă.
Dacă înfiinţarea diviziei de consultanţă fiscală a presupus o investiţie iniţială de circa 300.000 de euro, în 2009 firma a reuşit să depăşească obiectivul financiar, raportând o cifră de afaceri de 1,4 mil. euro.
În 2010 afacerile firmei au urcat la 1,7 mil. euro, pentru ca anul trecut cifra de afaceri a NNDKP Consultanţă Fiscală să depăşească 2 mil. euro.
Firma a ajuns în 2011 la o cotă de piaţă de circa 7% din piaţa de consultanţă fiscală, estimată la 30 mil. euro, iar pentru următorii 3-5 ani urmăreşte dublarea cotei de piaţă, până spre 15%, potrivit lui Ionescu.
Piaţa de consultanţă fiscală a avut un trend descendent în ultimii ani, ajungând la jumătate faţă de nivelul din anul de graţie 2008 .
"Piaţa scade, din păcate, dar, în mod evident, noi trebuie să creştem pentru că nu avem de ales, suntem obligaţi să creştem. La nivel strategic, noi credem că am putea atinge o cotă între 10 şi 15% din piaţa consultanţei fiscale. Acum avem în jur de 7% din piaţă. Este o cotă bună de piaţă, dar putem să ajungem în jur de 10-15%. Suntem siguri că vom ajunge acolo, nu avem niciun dubiu. Cota aceasta de piaţă o să o atingem probabil cu 50-60 de oameni, practic o dublare."
În ceea ce priveşte domeniile care au avut şi au cel mai mare potenţial de creştere pe consultanţă, Ionescu a amintit sectoarele energie, oil & gas, auto motive, real estate, bănci şi fonduri de pensii, manufacturing - în general, retail, dar şi agricultură - în perspectivă.
Iar privind din perspectiva taxelor, o activitate bună, "susţinută" a fost legată de consultanţa pe TVA, dar se observă o extindere şi pe partea de transfer pricing, potrivit reprezentanţilor firmei.
Ionescu a explicat că există două trenduri clare care ajută consultantul, deşi nu sunt îmbucurătoare: schimbarea frecventă a legislaţiei şi agresivitatea Fiscului faţă de contribuabili, observabilă începând cu anul 2008 şi care dispăruse în anii de boom.
Extinzându-şi portofoliul de clienţi, practic, firma s-a mărit şi ca echipă, după cum a amintit Alina Timofti, partner NNDKP Consultanţă Fiscală.
În toamna anului 2010, divizia de consultanţă fiscală a NNDKP şi-a consolidat echipa prin cooptarea fostului director în Ministerul Finanţelor Dragoş Doroş. Iar biroul de la Timişoara, care şi-a început activitatea în 2010, a început să se rodeze şi să îşi facă treaba, a mai spus Ionescu.
NNDKP, fondată la începutul anilor '90 de avocaţii Ion şi Manuela Nestor, este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa avocaturii, rămânând pe podium în topul firmelor cu cele mai mari venituri.
"Brandul contează şi este un brand bun. Adică este un brand de «legal», în principal, dar ne ajută şi în construcţia unei practici de taxe. Pentru că este un brand care, în primul rând pentru clienţi, înseamnă calitate, un anumit standard de calitate, şi, automat, având acest brand, pe practica de consultanţă fiscală clienţii se aşteaptă la acelaşi nivel de calitate", a mai spus Ionescu.
El a afirmat că o parte dintre clienţii NNDKP Consultanţă Fiscală sunt legaţi şi de firma de avocatură, dar există şi clienţi complet noi.
"Aici suntem un mix de legal cu taxe şi lumea apreciază asta. Este un serviciu integrat. Pot să existe lucruri care încep din legal şi se continuă în taxe. Sunt clienţi care vin la casa de avocatură şi cumpără şi taxe pentru că este mai comod aşa. Sau poate să fie invers, să înceapă din taxe şi să se ducă în consultanţă juridică. Sunt şi clienţi care vin pentru că cunosc echipa, oamenii din echipă, şi vin pentru oamenii din echipă. Este un mix, este foarte complicat să spui de unde vin exact clienţii."
Şi Alina Timofti consideră că brandul a contat într-o anumită măsură, însă a subliniat că trebuie luat în calcul faptul că s-a creat şi brandul NNDKP Taxe.
"Noi tot timpul ne-am raportat ca şi concurenţă la echipele de consultanţă fiscală din Big 4, nu neapărat la casele de avocatură."

ZiarulFinanciar - 2012

 

 

50 influente: MANUELA MARINA NESTOR

Firma de avocatură înfiinţată de Manuela Nestor şi soţul său împlineşte anul acesta 23 de ani. De-a lungul carierei sale, unul dintre cei mai apreciaţi avocaţi de drept comercial din România a participat cu succes la negocierea cu Banca Europeană a primului proiect de finanţare a unei unităţi industriale, pe partea producătorului american de schimbători de ioni Purolite Company. De asemenea, a participat la finalizarea privatizării Petrom, în echipa OMV şi la negocierea privatizării Automobile Craiova SA, pentru Ford Motor Company. „Succesul a fost întotdeauna rezultatul conlucrării cu colegii mei, fără a căror contribuţie nimic nu ar fi fost posibil", susţine Nestor.

Forbes - 2013