Victor Sraer - Otto Broker

Victor Sraer

Victor Sraer este absolvent al Facultatii Business si Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti. Iar dupa terminarea facultatii a mai lucrat aproximativ doi ani in presa, pana sa se lanseze in domeniul

asigurarilor. In anul 2001 impreuna cu cativa parteneri s-a hotarat sa inceapa afacerea in domeniul asigurarilor si asa a aparatu Total Advisor Insurance, devenita apoi Otto Broker.

 

Articole din presa:



După doi ani de presă, s-a lansat în domeniul asigurărilor. Acum are 150 de angajaţi

Victor Şraer este managing partner al brokerului de asigurări generalist Otto Broker, companie pe care a fondat-o în urmă cu mai bine de un deceniu.

În 2013, volumul primelor intermediate de companie a fost de aproximativ 11 milioane de euro, în creştere cu 18% faţă de anul anterior, iar numărul de angajaţi a ajuns la 150, plasând compania în fruntea celor mai mari angajatori din brokerajul de asigurări autohton.

Născut în Bacău, Şraer a absolvit în 2001 Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul ASE Bucureşti. Parcursul carierei sale a început însă mai devreme: este antreprenor de la 16 ani, când a fost nevoit să preia afacerea familiei în comerţ şi agricultură.

A lichidat însă aceste afaceri la începutul clasei a XII-a, când a hotărât să îşi dedice toată energia studiului. În perioada facultăţii a fost jurnalist în presa economică în cadrul Mediafax Group, apoi a făcut timp de doi ani analiză şi monitorizare de presă economică. În ultimul an de facultate, în 2001, s-a hotărât împreună cu câţiva parteneri să înceapă afacerea în domeniul asigurărilor Total Advisor Insurance, devenită ulterior Otto Broker.

Învăţatul continuu şi faptul că stă alături de colegii lui şi îi ajută să se dezvolte merg mână în mână şi sunt, potrivit antreprenorului, principalele sale responsabilităţi: “Sunt mulţi oameni care au început să muncească în Otto Broker, iar unii dintre ei gestionează astăzi milioane de euro”. Dacă ar fi să o ia de la capăt, Şraer crede că ar căuta tot un business de servicii, “poate ceva mai palpabil decât asigurările”.

 

BusinessMagazine - 2014



Asigurările pentru companii - cât plătesc firmele din România să se protejeze de riscuri

 

Criza economică, strategia multinaţionalelor şi creşterea businessurilor româneşti au condus la dezvoltarea unei pieţe de asigurări corporate cu zeci de ramuri, apropiată de cele din ţările vestice cu tradiţie. Ce produse de asigurare folosesc companiile? Ce Îşi asigură acestea şi la ce costuri? Asigurările pentru angajaţi motivează suplimentar echipele? Care sunt produsele de asigurare din portofoliul celor mai mari jucători şi care sunt diferenţele?

Asigurări de răspundere civilă auto (RCA) şi CASCO, asigurări de echipamente electronice, de răspundere managerială, de răspundere profesională, asigurarea de răspundere privind multimedia şi prejudiciul provocat de publicitate, asigurarea reputaţiei şi protejării brandului - sunt câteva dintre poliţele de asigurare specifice industriei folosite în cadrul producătorului românesc de antivirus Bitdefender, produs care ajunge zi de zi la peste 500 de milioane de utilizatori din zeci de ţări.

Tehnologia Bitdefender protejează datele digitale a 500 de milioane de utilizatori, aspect care se reflectă şi în modul în care este gestionat riscul în companie: la nivelul fiecărui departament important există o funcţie de manager de risc care analizează cele mai importante riscuri de business. Riscurile sunt evaluate şi, în funcţie de acestea, se iau măsurile adecvate de protecţie. „Asigurările sunt în unele cazuri măsuri eficiente de adresare a acestor riscuri, plecând de la răspunderea profesională până la asigurarea unor creanţe pentru neplată”, potrivit informaţiilor oferite de companie. Cât din acest comportament se regăseşte în rândul celorlalte companii care activează pe piaţa autohtonă, în industrii mai puţin expuse unor riscuri atât de specifice?

Conform Autorităţii de Supraveghere Financiară, asigurările în afaceri, încheiate de persoane juridice, deţin o participaţie de 57,86% din piaţa asigurărilor generale, care a înregistrat o valoare totală a primelor brute subscrise de 6,45 miliarde de lei în 2012, anul în care pentru care a fost realizată statistica. Restul pieţei, până la 8,2 miliarde lei, este reprezentat de asigurările de viaţă, dominate de retail.

"Dacă nu mi s-a întâmplat niciodată, nici nu mi se va întâmpla.” „Gradul de penetrare al asigurărilor în cazul României este mult mai redus decât în restul ţărilor europene, atât pe zona de corporate, cât şi pe cea de retail. Nivelul redus al veniturilor populaţiei, corelat cu o lipsă de educaţie în materie, conduc la lipsa unei obişnuinţe în a avea o poliţă de asigurare, dacă nu te obligă cineva: banca, în legătură cu contractarea unui credit, sau legea, în cazul asigurărilor obligatorii”, spune Valentin Ţucă, directorul general al companiei de brokeraj de asigurări AON.

Gradul redus al asigurărilor corporate poate fi explicat prin faptul că cele mai multe dintre marile noastre companii fac parte din grupuri multinaţionale, care au programe de asigurări globale şi foarte rar cumpără asigurările necesare de pe piaţa locală. Aceste programe de asigurare sunt construite astfel încât să eficientizeze cât mai mult costul cu primele de asigurare, mai ales în ceea ce priveşte expunerile pentru active şi răspunderi. „În unele cazuri, subsidiarele multinaţionalelor nu încheie niciun fel de poliţe locale, asigurarea făcându-se de compania «mamă», la ea acasă, în virtutea principiului «freedom of services»”, explică Ţucă.

Subsidiarele locale de companii multinaţionale care încheie, totuşi, poliţe de asigurări aici optează cel mai des spre asigurarea mijloacelor de transport - prin asigurări CASCO şi RCA, asigurări ale riscului de credit comercial şi asigurările aferente personalului angajat - de sănătate, viaţă, pensii, accidente, călătorii în străinătate. Dacă ne referim la companiile pur româneşti, în special la IMM-uri, gradul de penetrare al asigurării este foarte scăzut şi majoritatea celor care cumpără o poliţă de asigurare pentru active - clădiri, echipamente, stocuri - o face pentru că sunt obligate de băncile finanţatoare”, mai observă Valentin Ţucă.

„Companiile nu cumpără poliţe de asigurare pentru că îşi doresc un anumit tip de produs: de obicei, asigurările din categoria imobiliarelor se achiziţionează într-o proporţie majoritară de clienţi pentru un minimum de protecţie, dar am întâlnit şi clienţi care nu aveau niciun tip de protecţie suplimentară în afară de asigurarea obligatorie tip RCA”, observă Anca Roşcăneanu, directorul general al brokerului de asigurări Gras Savoye România.

În ce priveşte poliţele auto tip CASCO, dacă rata daunei pentru clienţi este mai mică de 40%, companiile nu mai încheie astfel de poliţe şi preferă să îşi autofinanţeze daunele; îşi reînnoiesc poliţele CASCO atunci când rata daunei depăşeşte 70-80%. În cazul companiilor cu capital privat românesc, Roşcăneanu recunoaşte că a întâlnit cazuri în care managerii acestora nu aveau de gând să îşi facă alt tip de asigurare în afară de cele impuse, pe principiul „dacă nu mi s-a întâmplat niciodată, nu am nicio problemă şi nu văd de ce ar putea să mi se întâmple”. Dar, statistic vorbind, dacă nu s-a întâmplat demult sau nu s-a întâmplat deloc, este pe cale să se întâmple.

„Majoritatea celor care achiziţionează o poliţă de asigurare pentru active - clădiri, echipamente, stocuri - o fac pentru că sunt obligaţi de băncile finantaţoare. De aceea, alte tipuri de asigurări sunt mult mai puţin achiziţionate de către companii”, concluzionează şi Ţucă. Singurele asigurări obligatorii pe piaţa de asigurări business sunt, potrivit reprezentanţilor acesteia, asigurările auto tip RCA, asigurările de răspunderi manageriale (D&O) şi asigurările de răspundere profesională, în cazul medicilor. Totuşi, chiar şi pentru o companie de mici dimensiuni, jucătorii pieţei recomandă şi asigurări de proprietăţi, dar şi de răspundere faţă de terţi (pentru, spre exemplu, proprietarii de restaurante ai căror clienţi ar putea suferi din cauza produselor servite).

În prezent, poliţa de asigurare de răspundere generală este aproape inexistentă pe piaţa autohtonă şi cele pentru angajaţi sunt, de semenea, rar întâlnite, tocmai din considerente de reducere a costului şi protecţie pe termen scurt a fluxului de numerar. Potrivit lui Ţucă, o categorie specială a clienţilor ar fi marile companii cu capital de stat care, în cel mai bun caz, îşi cumpără asigurarea răspunderii manageriale, Directors and Officers Liability sau asigurări pentru angajaţi, dar nu şi pentru protecţia activelor sau a răspunderilor generale. „Din câte ştiu, companiile mari din domeniul energetic nu au asigurări pentru activele pe care le posedă şi le operează şi nici pentru răspunderi, cu excepţia celei manageriale.”

Cristian Fugaciu, directorul general al companiei de brokeraj de asigurări Marsh România, este totuşi optimist: „Deşi mult timp companiile multinaţionale au fost cele care au dat tonul, alegând cele mai complexe programe de asigurare, companiile româneşti au învăţat să se protejeze mai bine, fie prin prisma propriei experienţe, fie prin consilierea oferită de brokerii de asigurare”. Antreprenorii români au dovedit un apetit ridicat în a-şi asuma riscuri însă, în ultima perioadă, experienţa dobândită în timp şi daunalitatea în creştere au dus la orientarea acestora către produsele de asigurare care le-ar putea fi de folos, tendinţa fiind ca ei să îşi dezvolte programe de asigurare corespunzătoare. Potrivit lui Fugaciu, peste jumătate din portofoliul de 600 de clienţi ai companiei este format din clienţi locali şi estimează că acest număr va creşte în continuare, atât datorită faptului că investiţiile directe stagnează, cât şi din cauza faptului că programele de asigurare ale companiilor locale devin mai sofisticate odată cu dezvoltarea afacerilor acestora.

 Lipsa de încredere îngheaţă piaţa. „Din păcate, din relaţia pe care o am cu clienţii din România, am senzaţia că asigurările sunt asociate cu RCA, CASCO şi mai nou PAID-ul (pool-ul de asigurare împotriva dezastrelor naturale) - asigurările obligatorii. Avem o reputaţie proastă, toţi cei care lucrăm în asigurări şi suntem asociaţi cu vânzătorii de RCA sau cei care nu au plătit despăgubirile pentru maşini; or asigurările corporate înseamnă mult mai mult”, explică Anca Roşcăneanu. Brokerajul de asigurări - o profesie care a început să se dezvolte pe piaţa autohtonă începând cu 1995 - defineşte consultanţa în intermedierile de asigurări dintre clienţii-companii şi asigurători. „În urmă cu zece ani, duceam o muncă de convingere cu clienţii, să le explicăm cine suntem şi ce facem, de ce suntem diferiţi faţă de un agent de asigurare al asigurătorului, faptul că nu subscriem efectiv riscul, că nu plătim despăgubirea şi că suntem consultanţi”, îşi aminteşte Anca Roşcăneanu.

Brokerii corporate sunt o specie aparte a brokerajului de asigurări, ţinând cont că, din clasamentul primilor zece, doar trei sunt axaţi către acest tip de intermedieri. În clasament există companii de brokeraj de asigurări inhouse ale companiilor de leasing care se ocupă doar de portofoliul firmei grupului, brokeri de retail, cu o structură teritorială dezvoltată şi reprezentanţe în fiecare judeţ, cu activităţi de asigurări auto în proporţie de 95% şi brokeri corporate. Primii trei reprezentanţi ai acestui tip de intermedieri este format din sucursale locale ale companiilor internaţionale, Marsh, AON şi Gras Savoye. Cu un total al primelor brute intermediate anul trecut de 144,2 milioane de euro, cele trei companii reprezintă circa 15% dintr-o piaţă totală de 879 milioane de euro.

În portofoliul produselor celor trei lideri predomină asigurările auto, asigurările de tip property, acestea fiind urmate de asigurările de răspundere, asigurările pentru angajaţi, alte tipuri de asigurări. În piaţă există însă şi jucători cu capital privat românesc care fie sunt orientaţi spre retail, fie dezvoltă produse nişate pentru a face faţă ofensivei vesticilor. Armele jucătorilor autohtoni - care activează pe piaţa corporate - sunt, potrivit lui Victor Şraer, managing partner al companiei Otto Broker, spiritul antreprenorial, mai apropiat de clienţii autohtoni, costuri mai mici şi economii pentru clienţi. „Am contribuit la creşterea unor companii, prin poliţele de credit comercial pe care le-am intermediat pentru acestea, şi le-am eliberat capital pentru dezvoltare prin instrumentele de asigurări pentru garanţii.”

Asigurătorii corporate, creşteri lente, dar sigure. „Profilul industriei româneşti de asigurări a evoluat pozitiv în ultimii cinci ani, chiar dacă au existat scandaluri ce au atras publicitate negativă pe această piaţă. Influenţa investitorilor internaţionali a stimulat piaţa de asigurări şi cererea pentru asigurări corporate”, explică reprezentanţii CertAsig, companie aflată anul trecut pe locul 14 în topul asigurărilor generale, cu o valoare totală a primelor brute subscrise de 12,17 milioane de euro. CertAsig a exclus din portofoliul său clasele auto, care reprezintă în prezent 70% din piaţa de asigurări autohtonă. Clasamentul este condus de Astra-Asigurări - cu o valoare totală a primelor brute subscrise anul trecut de 238,9 milioande de euro, Omniasig VIG, cu 199,39 milioane de euro şi Allianz-Ţiriac, cu 186,5 milioane de euro. Potrivit datelor ASF, 69% din primele subscrise de către Allianz-Ţiriac au fost reprezentate de asigurările corporate şi 79,17% dintre clienţii Omniasig au venit din această zonă, Astra având doar 31,8% dintre clienţi aparţinând acestui segment.

Reprezentanţii CertAsig sunt încrezători în programele de risk management care au devenit mai populare în afacerile româneşti în ultimii trei ani, companiile mari şi cele din zona financiar-bancară angajând astfel de manageri pentru a-şi proteja interesele financiare. Strategia companiei este să se axeze pe produse specializate de asigurare precum obligaţiuni, property & casualty şi asigurări marine. Performanţa CertAsig, peste media pieţei, potrivit reprezentanţilor companiei, se datorează relaţiilor bune cu brokerii, dezvoltării segmentelor cheie precum asigurările marine şi obligaţiunile contractuale, la fel ca şi orientarea pe produse de nişă.

CertAsig a reuşit astfel să atingă o creştere de 21% în categoria primelor brute subscrise anul trecut, ajungând la o valoare de 12 milioane de euro. CertAsig vinde asigurări generale către aproape 10.000 de clienţi, majoritatea implicaţi în transport, logistică marină şi industrii constructoare. „În 2014 ne vom continua strategia care s-a dovedit de succes, în termeni de portofoliu de produs: obligaţiunile contractuale de asigurare vor genera 30% din primele brute subscrise, asigurările marine vor reprezenta 40% din acestea, property & casualty, 20%, altele 10%”, a explicat James Grindley, CEO CertAsig şi preşedinte al consiliului director.

Când legile lui Murphy lovesc şi ce poate fi mai rău se întâmplă, asigurările ajută companiile să supravieţuiască cu un minimum de evenimente disruptive posibil, explică reprezentanţii companiei. Astfel, în 2012, CertAsig a plătit 6,35 milioane de euro daune totale, inclusiv cea mai mare daună din categoria property în România din acel an, care a ajuns la 2,95 milioane de euro, iar anul trecut daunele au reprezentat aproximativ 4 milioane de euro.

Gothaer Asigurări Reasigurări, compania ce ocupă locul 12 în clasamentul asigurărilor generale, şi-a dezvoltat, de asemenea, businessul pe segmentul corporate, care a ajuns în 2013 la 50% din portofoliu. Lucian Marin, directorul general adjunct al companiei, spune că Gothaer va dezvolta începând cu 2014 un produs pentru IMM-uri „care cu siguranţă va face diferenţă pe piaţă”. Marin observă că piaţa de asigurări a stagnat pe acest segment, însă crede că aceasta se va dezvolta în viitor. „Anii de criză au afectat toate tipurile de activităţi, dar consider că au avut şi părţi bune, respectiv eficientizarea costurilor şi precauţia sporită la riscuri, care pot afecta afacerea în sine.” Cu toate acestea, compania a înregistrat o creştere anul trecut, ajungând la o valoare a primelor brute subscrise de 15,1 milioane de euro. Gothaer a dezvoltat şi produse specifice dedicate pieţei de energie verde, pentru eoliene şi panouri fotovoltaice. „Aici beneficiem de experienţa grupului Gothaer, care se află în topul asigurătorilor europeni pentru aceste linii de asigurări. Totuşi, din cauza schimbărilor legislative din ultima perioadă, proiectele noi de dezvoltare a energiei verzi au stagnat şi nu estimăm creşteri de vânzări pentru acest segment”, explică Marin.

Noi vs. UE. “Piaţa românească de asigurări este considerată a fi încă o piaţă emergentă şi nici n-am putea fi văzuţi altfel, atâta timp cât este încă o piaţă în care majoritatea primelor provin din asigurările auto, iar contribuţia sa la PIB este de doar 1,3%, comparativ cu media de la nivelul Uniunii Europene de 7,5-8%”, explică Valentin Ţucă. Albania este singura ţară în care costul asigurării pe cap de locuitor este mai mic decât pe piaţa autohtonă, de 96 de euro pe cap de locuitor. În Bulgaria, valoarea ajunge la 150 de euro, în ţările Europei Centrale la aproximativ 300 de euro, iar în Uniunea Europeană la circa de 1.500 de euro pe cap de locuitor. Astfel, dacă PIB-ul per capita este aproape de patru ori mai mic în România decât la nivelul Uniunii Europene, cheltuiala anuală cu asigurările este de peste 10 ori mai mică.

În Polonia, de pildă, piaţa de asigurări a ajuns în 2012 la 13,95 miliarde de euro şi, potrivit reprezentanţilor polonezi ai Gras Savoye, clienţii corporate vin atât din zona de grupurilor multinaţionale, cât şi din rândul antreprenorilor care, de cele mai multe ori, nu aleg programe complexe de asigurare. Cele mai utilizate produse de asigurare de către clienţii corporate sunt asigurările auto (40%), asigurările property & casualty cu acoperirea riscului de întrerupere a afacerii - 26%, iar creşterile sunt înregistrate de segmentul asigurărilor D&O şi de asigurare a creditului comercial, cerut de obicei de către bănci pentru tranzacţiile care se fac între companii. Distribuţia este de 29% asigurări de viaţă şi 37% asigurări generale. Trendul de pe piaţa asigurărilor corporate este de continuă creştere, pe seama investiţiilor în infrastructură, cea mai importantă investiţie din acest segment fiind orientată, începând cu 2008, către campionatul de fotbal Euro 2012, care a implicat construirea de drumuri, autostrăzi şi proiecte din zona energiei. Alte poliţe de asigurare importante sunt aduse de investiţii precum drumuri, autostrăzi, centrale de prelucrare a deşeurilor ş.a.

Asigurările pentru angajaţi - motivare sau eficientizare a businessului? „După începerea crizei, asigurările pentru angajaţi au fost primul tip de asigurare tăiat de către clienţi de pe listă. Au funcţionat foarte bine înainte de 2008-2009, s-au redus apoi dramatic şi, începând cu ultimele luni, au început să fie din nou luate în considerare, iar mai mult de jumătate din afacerile noi vin din zona beneficiilor pentru angajaţi: asigurări medicale, ca o alternativă sau completare la abonamentele medicale, asigurări de accidente şi mai puţin asigurări de viaţă”, spune Anca Roşcăneanu, director general al Gras Savoye România. Roşcăneanu nu consideră că abonamentele medicale sunt în competiţie cu asigurările medicale, ci că sunt servicii complementare acestora. „Având în vedere gradul de competitivitate înregistrat pe piaţa forţei de muncă, asigurările de viaţă oferite angajaţilor pot reprezenta un criteriu de calificare în categoria «angajatori preferaţi»”, explică Marius Popescu, director general al ING Asigurări de Viaţă.

Asigurările de viaţă realizate în cadrul companiilor diferă de cele individuale numai prin faptul că sunt plătite de către angajator ca beneficiu extrasalarial şi din punctul de vedere al preţului, mai mic în cazul grupului din cauza dispersiei mai mare a riscurilor, a duratei contractuale mai mici, dar şi în privinţa riscurilor care pot fi acoperite. Prin funcţiile pe care le îndeplinesc (acoperirea cheltuielilor suplimentare determinate de probleme de sănătate, pierderea capacităţii de muncă, sprijin financiar acordat familiei în cazul decesului sau, prin intermediul planurilor de investiţii, un venit suplimentar), asigurările de grup oferă beneficii legate de motivarea, fidelizarea şi creşterea implicării angajaţilor, ceea ce conduce şi la eficientizarea afacerii. „Asigurările sunt o componentă foarte rar întâlnită a pachetului de beneficii oferit de angajator, atât în procesele de recrutare, cât şi în payrolling şi administrarea de personal. Cel mult 1-2 companii din zece oferă angajaţilor o formă de asigurare, iar din acest procent, cel mai frecvent am întâlnit ca beneficiu asigurările medicale, urmate de asigurările de viaţă şi cele obligatorii”, explică Ana Maria Rădulescu, branch manager al agenţiei Manpower Payrolling.

Printre tipurile de asigurare care se regăsesc cel mai frecvent în oferta companiilor se află cel destinat angajaţilor cu mobilitate internaţională ridicată, caz în care, de cele mai multe ori, pe lângă asigurarea de călătorie, angajatorii încheie asigurări medicale şi de viaţă pe 12 luni, potrivit reprezentanţilor Manpower. În conturarea politicilor de beneficii şi motivare, angajatorii au în vedere mai multe aspecte, de la numărul total al angajaţilor sau media de vârstă până la pachetele de beneficii oferite de firmele concurente sau facilităţile fiscale de care pot beneficia, spune Eugenia Dabu, HR recruiter în cadrul Lugera.

Acest tip de beneficiu are un impact mai ales pentru cei cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani: cu cât angajatul companiei este mai aproape de vârsta pensionării, cu atât apreciază mai mult aceste beneficii, potrivit lui Tiberiu Focică, director de dezvoltare în cadrul APT. „Programele de asigurări pentru angajaţi reprezintă un dublu beneficiu: în primul rând pentru angajaţi, care pot fi astfel stimulaţi şi fidelizaţi, dar dispun şi de deduceri fiscale, cât şi pentru angajator, care beneficiază de facilităţi fiscale în ceea ce priveşte cheltuielile cu primele de asigurare de sănătate. Angajatul beneficiază de o deducere în limita unei sume de 250 de euro pe an fiscal, iar angajatorul îşi deduce şi el cheltuielile legate de aceste asigurări de sănătate”, spune Tiberiu Focică.

Pe segmentul beneficiilor extrasalariale, asigurările concurează contribuţiile la fondurile de pensii private (pilonul III), pentru care deductibilitatea ajunge la 400 euro/an. Pachetele salariale complexe se regăsesc, potrivit reprezentantei Lugera, în IT&C, unde atragerea candidaţilor a devenit o provocare din cauza numărului mare de poziţii deschise, în asigurări, domeniul bancar, farma şi inginerie. „Companiile care activează în domeniul producţiei, îndeosebi în cadrul sectorului componentelor auto, oferă pachete complete de asigurări (viaţă, sănătate, accidente) angajaţilor”. Iar în ce priveşte tipul de companie, din perspectiva specialiştilor în resurse umane, multinaţionalele folosesc cel mai des beneficiile extrasalariale, din care fac parte şi asigurările, sistem care a început să fie preluat şi de marile companii locale, cu peste 500 de angajaţi. Totuşi, potrivit directorului general al ING Asigurări de Viaţă, firmele româneşti tind să îşi alinieze strategiile de recompensare a angajaţilor cu cele multinaţionale, pentru a rămâne competitive şi a-şi îmbunătăţi imaginea pe care o au pe piaţa forţei de muncă, motiv pentru care au fost extrem de receptive la acest tip de produse.

Asigurările de răspundere managerială. Poliţele de răspundere managerială (Directors & Officers Liability) reprezintă, atât pentru asigurători cât şi pentru brokeri, o categorie de produse cu rol secundar în balanţa de produse, chiar dacă sunt impuse prin lege managerilor companiilor din România. În cazul acestui tip de asigurare, managerul poate încheia poliţa de asigurare pe cont propriu şi alege el însuşi suma pentru care se asigură, determinând astfel costul primei anuale pe care urmează să o plătească, potrivit reprezentanţilor pieţei. Astfel, pentru o sumă asigurată de 50.000 de euro, prima anuală ajunge la circa 500 de euro, dar există şi situaţii în care managerii plătesc câţiva zeci de euro pentru o sumă asigurată de câteva mii. Cele mai frecvente poliţe sunt cele care asigură câteva zeci de mii de euro. Clienţii care încheie poliţe de asigurare cu grad de acoperire mare sunt companiile listate la bursă şi multinaţionalele sau companiile din energie, petrol şi gaze, farma, telecom sau software. Cea mai mare sumă asigurată pentru o poliţă de acest tip este de circa 200 de milioane de euro şi a fost făcută de un manager din domeniul energiei, potrivit reprezentanţilor pieţei.

Asigurări direct proporţionale cu creditele. Pentru „riscurile comerciale” - generate de situaţia în care o companie este în incapacitatea de a-şi plăti datoriile comerciale, cauzată de neîncasarea creanţelor ca urmare a insolvabilităţii clientului sau a neachitării obligaţiilor financiare ale acestuia în perioada de creditare care i-a fost acordată, intervine un tip de asigurare relativ nou pe piaţa autohtonă. Asigurarea de credit se aplică atât tranzacţiilor comerciale, cât şi celor de export. Piaţa este încă subdezvoltată pe acest tip de asigurare şi, deşi există mii de companii eligibile, doar câteva sute se asigură anual împotriva neîncasării creanţelor, spune Cristina Rusuleanu, general manager al companiei de asigurări specializate în asigurări de credite şi garanţii Euler Hermes România.

Cei mai mulţi clienţi pe acest segment de asigurări provin cu preponderenţă din industria construcţiilor, industria de metale, chimică, farmaceutică, FMCG, energie, agro. Preţul pentru astfel de asigurări este calculat ca şi cotă de primă aplicată la cifra de afaceri asigurabilă, cota de primă fiind un procent subunitar, într-un interval larg, cuprins între 0,2% şi 0,9%, în funcţie de volumul cifrei de afaceri asigurabile, termene de plată şi istoric de daune. „În perioada 2008 - 2009, preţurile au suferit o creştere din cauza evenimentelor majore intervenite pe plan mondial, iar ulterior preţurile s-au ajustat, ţinând pasul cu evoluţia pieţei, astfel încât se situează la acelaşi nivel de dinainte de criză”, precizează Rusuleanu.

Aproximativ 50% din clienţii Euler Hermes sunt clienţi companii private cu capital privat autohton românesc, cea mai mare poliţă încheiată a fost de un milion de euro, iar cea mai mare daună plătită s-a ridicat la 150.000 de euro. Pentru Coface, un alt asigurător din zona creditelor comerciale, cea mai mare primă asigurată se ridică la două milioane de lei. „Preţurile/cotele de primă aferente asigurărilor de credit comercial au fost permanent corelate cu evoluţia riscului de creditare comercială în pieţele unde asiguraţii noştri au clienţi”, explică şi Alina Popa, deputy managing director în cadrul sucursalei din Bucureşti a Coface Bois-Colombes, modul cum au evoluat preţurile pe acest segment.

RCA-ul, la putere şi pe piaţa de asigurări de afaceri. În 2012, companiile de asigurări au încheiat 6,9 milioane de poliţe de asigurări, pentru care clienţii persoane juridice au reprezentat 43,6%. Obligativitatea acestui tip de asigurare şi flotele companiilor care activează pe piaţa autohtonă justifică acest procent. Compania de logistică Lazăr International, de pildă, investeşte anual circa 500.000 de euro în acest tip de asigurare. Cea mai mare sumă despăgubită în cazul unei daune a ajuns la 150.000 de euro, în urma unei asigurări de tip CRM, pentru transportul de mărfuri. „Riscurile sunt multiple în această activitate, începând de la accidente în trafic, furturi în parcări, posibilitatea de neîncasare a contravalorilor pentru transporturile efectuate, până la accidentarea şoferilor în timpul curselor sau în timpul încărcărilor sau descărcărilor”, explică Nicoleta Bobe, marketing manager al companiei Lazăr International.

Cu multă atenţie şi negocieri bune, costul suplimentar poate fi transformat într-o investiţie. O altă companie din zona de logistică, KLG, utilizează de asemenea poliţe CMR pentru transportul de mărfuri, dar şi poliţe de asigurare pentru răspunderea angajaţilor (liability insurance policies), legate în special de manipularea mărfurilor. Unul dintre neajunsurile văzute de reprezentanţii companiei este că furtul nu se mai numără printre riscurile acoperite de poliţele CMR. Dan Ştefan, fondatorul şi directorul general al companiei de închiriat maşini Autonom-Rent-a Car, vede şi el o limitare a asigurărilor faptul că legislaţia românească exceptează furtul maşinii de către un client: „Furtul maşinii de către un client este considerat abuz de încredere şi implicit nu poate fi acoperit printr-o poliţă de asigurare contra furtului”.

Cine sunt specialiştii în asigurări de business. În timp ce majoritatea specialiştilor din domeniul asigurărilor şi brokerajului de asigurări sunt absolvenţi ai Academiei de Studii Economice din Bucureşti, ai Universităţii Politehnice sau ai facultăţilor cu profil de informatică, pentru proiecte speciale din zona corporate precum cele de infrastructură şi energie este nevoie de pregătire specială, precum cea a actuarilor cu calificări în domeniu. În companiile de asigurări din România lucrează în medie 3-5 actuari. „În mod frecvent, cei mai mulţi lucrează în domeniul raportărilor, însă încep să apară în ultima vreme actuari specializaţi în consultanţă, pe tarifare, mai ales în asigurări de viaţă şi sănătate, şi managementul riscurilor, cea din urmă fiind o urmare a apariţiei Solvency II, regim de solvabilitate bazat pe riscuri, care necesită cunoştinţe aprofundate de managementul riscurilor, statistice, financiare şi de management al afacerii”, explică Florin Ginghină, preşedinte al Asociaţiei Actuarilor din România şi specialist în managementul riscului în cadrul sucursalei londoneze a companiei de consultanţă şi audit KPMG.

Ginghină apreciază că pe viitor zonele emergente pentru actuarii din România vor fi în asigurările generale şi în stabilirea tarifelor, pe măsură ce piaţa de pensii private va creşte şi va atinge pragul critic de plată a rentelor viagere, moment în care funcţia de management al activelor şi pasivelor va deveni critică pentru societăţile care vor avea un număr mare de rente viagere. În prezent, circa 65 de actuari activează pe piaţa din România, potrivit datelor asociaţiei de specialitate, după ce au studiat în cadrul Facultăţii de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică din Academia de Studii Economice, Masterul de Tehnici actuariale din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti sau Facultatea de Matematică din cadrul Universtăţii Bucureşti sau studiază examenele de actuariat din Marea Britanie din cadrul Institute and Faculty of Actuaries sau cursurile asociaţiilor de actuariat din SUA şi au un minimum de experienţă de cinci ani. Salariile pentru actuari pornesc de la 4.000 de lei şi pot ajunge până la 10.000 de euro pentru managerii din boardul companiilor de pe piaţă.

Deşi pe piaţa de asigurări de afaceri există o creştere lentă, ritmul este încă redus. Soluţia ar fi - potrivit reprezentanţilor pieţei - oferirea unor stimulente precum creditele fiscale pentru IMM-urile care cumpără asigurări, chiar şi până la 100% din prima anuală plătită pentru câţiva ani. Altfel, înregistrarea unor daune de natură catastrofală, precum un cutremur, ar putea crea probleme majore mai multor firme, care vor putea să se recupereze cu greu în condiţiile actuale ale pieţei.

 

BusinessMagazine - 2014




Brokerii: Măsurile ASF sunt necorelate cu economia şi ar putea distruge piaţa

 

Iniţiativele propuse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) de a restricţiona brokerii de asigurări prin majorarea limitei capitalului social şi introducerea unui nivel minim pentru fondurile proprii sunt contestate de repre­zentanţii brokerilor care pun în discuţie puterea economiei româneşti de a face faţă acestor modificări.

„Capitalul social ar trebui raportat la anumiţi indicatori. Comparaţia ASF cu alte entităţi nu este relevantă pentru că nu au activităţi comparabile. Trebuie să se facă legătura cu puterea economică a compani­ilor, nu le putem cere firmelor de brokeraj să fie supracapitalizate“, spune Bogdan An­driescu, preşedintele UNSICAR – asociaţia brokerilor de asigurări.

Oficialii ASF spun că norma are, printre altele, rolul de a alinia cerinţele de capital pe acest segment cu cele ale altor instituţii financiare nonbancare.

Ca replică, reprezentanţii pieţei de brokeraj spun că reglemen­tările de capital ar trebui să vizeze companiile de asigurări şi băncile, nu brokerii, care sunt firme prestatoare de servicii. Mai mult, nu poţi cere unei pieţe care are o anumită forţă economică - limitată - un capital social disproporţionat cu această forţă.

 

ZiarulFinanciar - 2014




Victor Sraer, OTTO Broker: După aplicarea noilor reglementări ale ASF, doar 20 de brokeri ar rămâne pe piaţă

 

Dacă noile reglementări propuse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vor fi implementate, pe piaţa de brokeraj în asigurări vor rămâne maxim 20 de jucători, majoritatea brokerilor urmând să fie eliminaţi, consideră Victor Sraer, Managing Partner OTTO Broker.

"Nu cred ca vor rămâne mai mult de 20 de brokeri în piaţă, chiar şi 20 sunt mulţi. Acest lucru are un impact direct asupra consumatorului de asigurări si ar fi un drum către o piaţă de oligopol", a spus Victor Sraer la un seminar UNSICAR (Uniunea Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România).

 

ZiarulFinanciar - 2014




Otto Broker: Modul de despăgubire este problema la RCA, nu comisionul brokerilor

 

Victor Şraer: ASF ar trebui să vegheze ca toţi asigu­rătorii să ofere servicii com­pa­rabile din punctul de vedere al calităţii.

 

Punctul central al măsurilor pro­puse de Autoritatea de Supra­veghere Finan­ciară (ASF) ar trebui să fie regle­mentarea proce­sului de despăgubire, care constituie problema majoră a pieţei de asi­gurări auto obligatorii (RCA), nu co-misioanele încasate de brokeri pentru intermedierea poliţelor, a de­clarat Vic­tor Şraer, managing partner al Otto Broker, în cadrul emisiuni ZF Live.

 

„Calitatea serviciilor de despă­gubire este una dintre cele mai mari probleme din piaţă. Clientul care cumpără poliţa RCA nu are niciun fel de legătură cu calitatea serviciului pe care îl va primi păgubitul. ASF ar trebui să vegheze ca toţi asigurătorii să ofere servicii comparabile din punctul de vedere al calităţii“, a declarat Şraer.

 

El consideră propunerea ASF de a plafona comisionul brokerilor la maxi­mum 10% din valoarea primei o decizie pripită care avea un impact negativ asupra consumatorilor, dar şi a pieţei. „O astfel de măsură nu există nicăieri în Europa. Vorbim despre o scădere a veniturilor brokerilor de asigurări cu 30%, un declin care nu poate fi ges­tionat în mod eficient păstrând acelaşi model de business. Se vor pierde locuri de muncă, pentru că multe com­panii vor ieşi din piaţă“, a explicat Şraer.

 

ZiarulFinanciar - 2014




Otto Broker vrea afaceri de 7 mil. lei din poliţe de credit comercial şi garanţii

 

Otto Broker şi-a propus pentru acest an să intermedieze poliţe de credit comercial şi de garanţii de 6,5-7 milioane de lei, în creştere cu 30-40% faţă de 2013, evoluţie susţinută şi de lansarea unui program de prezentare către antreprenori a avantajelor încheierii acestor contracte de asigurare.

 

"Avem încredere în potenţialul de dezvoltare a asigurărilor de credit comercial şi de garanţii şi estimăm că, la nivelul întregii pieţe, creşterile pe aceste linii de asigurare în 2014 vor fi de 25-30%", a declarat directorul general al brokerului, Victor Şraer.

În 2013, Otto Broker a intermediat poliţe de credit comercial şi de garanţii în sumă de cinci milioane de lei, cu aproape 130% mai mult decât în anul precedent.

"Suntem cel mai mare broker independent cu afaceri pe aceste linii de asigurări, fiind rezultatul direcţiei strategice pe care societatea a iniţiat-o în urmă cu patru ani. Estimez că, până la sfârşitul acestui an, primele intermediate de Otto Broker pentru asigurările de credit comercial şi de garantii vor ajunge la 6,5 - 7 milioane de lei", a spus reprezentantul societăţii.

Otto Broker va lansa la Iaşi, marţi, alături de Omniasig VIG, un program care îşi propune să prezinte antreprenorilor şi managerilor de companii cum pot fi utilizate asigurările de credit comercial şi de garanţii ca instrument pentru creşterea afacerior şi a profitului.

Cele două tipuri de produse reprezintă instrumente pentru protecţia riscului de neîncasare a facturilor.

În acest an, programul Otto Broker care va începe la Iaşi va continua în Bucureşti, Timişoara şi Braşov.

În funcţie de produsul de asigurare utilizat şi de natura activităţii, companiile care se protejeaza prin intermediul asigurărilor de credit comercial şi/sau de garanţii pot debloca sau evita blocarea unor sume reţinute cu titlu de garanţie pentru buna execuţie a lucrărilor, cum ar fi cash-ul colateral solicitat pentru diverse instrumente bancare de garantare, şi pot avea un acces mai bun la linii de finanţare pentru capital de lucru.

"Un exemplu recent de daună gestionată de Otto Broker pe o poliţă de credit comercial este al unui client companie de distribuţie, care a asigurat o cifră de afaceri de aproape 15 milioane de lei, a plătit o primă de asigurare de 75.000 lei şi a încasat o despăgubire de 120.000 lei, reprezentând livrari de marfă către un client propriu, care şi-a declarat insolvenţa peste noapte", a afirmat Şraer.

El a adăugat că, în contextul economic actual, asigurările de credit comercial sau cele de garanţii sunt utile şi necesare, având în vedere că numărul insolvenţelor este în creştere, iar accesul la finanţări este în continuare dificil.

Cu un portofoliu de peste 130.000 de clienţi, Otto Broker este unul dintre cei mai importanţi jucători din domeniul intermedierilor în domeniul asigurărilor.

Domeniul principal de activitate îl reprezintă operaţiunile în retail, segment care generează 75% din cifra de afaceri.

În 2013, volumul primelor intermediate de Otto Broker a atins aproape 11 milioane de euro, în urcare cu 18% faţă de anul anterior. Pentru acest an, ţinta brokerului este intermedierea unui volum de poliţe de 13 milioane de euro.

Înfiinţată în 2001, societatea este controlată integral de Victor Şraer.

 

ZiarulFinanciar - 2014




Victor Sraer: Nu vor ramane mai mult de 20 de brokeri in asigurari

 

Brokerii de asigurari vor trebui, pana la finele anului 2015, sa isi majoreze capitalul social de 10 ori, la 250.000 lei, si vor constitui, de la 1 ianuarie, fonduri proprii reprezentand 4% din primele anuale intermediate, dar nu mai putin de 15.000 euro, potrivit unui proiect de norma ASF. In consecinta, Victor Sraer, managing partner Otto Broker, apreciaza ca odata cu startul anului urmator nu vor ramane mai mult de 20 de brokeri in piata de asigurari.

În Reţeaua Peugeot, anvelopele de vară se schimbă gratuit cu cele de iarnă!

 "As vrea sa subliniez impactul foarte grav pe care o implementare a acestor modificari in termenul stabilit l-ar avea. Mecanismele concurentiale se vor schimba dramatic si nu cred ca vor ramane mai mult de 20 de brokeri in piata. Ceea ce este grav! Si 20 sunt multi. Acest lucru inseamna un impact direct asupra consumatorului de asigurari si ar fi un drum direct catre o piata de oligopol. Solicitam ca ASF sa initieze, de acum incolo, discutii prealabile pentru astfel de proiecte care au un impact puternic asupra pietei. Cu siguranta, daca am fi avut o astfel de consultare, am fi inteles poate care sunt problemele pe care autoritatea vrea sa le rezolve. Am certitudinea ca aceste propuneri au fost facute cu buna-credinta, dar impactul negativ poate fi unul major", a declarat Victor Sraer la un seminar UNSICAR.

In opinia sa, autoritatea ar trebui sa initieze un dialog constant cu brokerii de asigurare in materie de modificari legislative. "ASF trebuia sa ia in calcul faptul ca piata de brokeraj in asigurari este, in Romania si peste tot in Europa, o piata profund antreprenoriala si ocupata de IMM-uri. In contrast, piata asiguratorilor nu este una de IMM, dar piata de brokeraj este. Ca urmare, reglementarile din piata de brokeraj nu trebuie sa fie extrem de excesive. Pana la urma, brokerul reprezinta interesele clientilor, la fel ca si ASF, si trebuie avute in vedere masuri care intareasca acest lucru si concurenta pe piata", a mai spus Victor Sraer.

Ce spune noul proiect de norma al ASF

"In vederea obtinerii autorizatiei de functionare ca broker de asigurare si/sau de reasigurare, solicitantul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: a) sa fie persoana juridica romana a carei denumire sa nu induca in eroare publicul, in sensul crearii confuziei cu o alta entitate din orice domeniu de activitate, autorizata in Romania si sa cuprinda in mod obligatoriu sintagma "broker de asigurare", "broker de asigurare-reasigurare" sau "broker de reasigurare", dupa caz, in limba romana ori intr-o limba de larga circulatie internationala; b) sa aiba un capital social subscris si varsat in forma baneasca, a carui valoare nu poate fi mai mica de 250.000 lei (...)", se precizeaza la articolul 3 din proiectul de norma.

De asemenea, la punctul 13 al articolului 7 din proiectul de act normativ se spune ca brokerul trebuie sa aiba o capacitate financiara (fonduri proprii) care in permanenta sa fie la nivelul de 4% din suma primelor anuale intermediate, dar nu mai putin de 15.000 euro. Reglementarile actuale nu prevad conditii referitoare la fondurile proprii ale brokerilor.

"Brokerii de asigurare si/sau de reasigurare autorizati la data intrarii in vigoare a prezentei norme vor proceda la majorarea capitalului social la nivelul prevazut la articolul 3, litera b) din aceasta norma, pana la data de 31 decembrie 2015, iar prevederile art 7, punctul 13 vor fi respéctate incepãnd cu data de 1 ianuarie 2015", se mentioneaza in proiectul de norma.

In replica, Bogdan Andriescu, presedinte UNSICAR a declarat pentru wall-street.ro ca "daca ASF va adopta proiectul de Norma privind autorizarea si functionarea brokerilor de asigurare in forma publicata astazi, efectele asupra pietei de brokej vor fi imediate si devastatoare. Din cei peste 400 de brokeri de asigurare activi, in majoritate antreprenori romani, probabil ca doar foarte putini vor mai putea ramane in piata. Propunerile ASF vor restrange piata locala de brokeraj si vor readuce intermedierea in asigurari la niveluri mult inferioare chiar si celor de dinainte de aderarea la Uniunea Europeana".

Brokerii au intermediat 46,84% din primele subscrise in 2013, in crestere cu 3,2 puncte procentuale fata de anul 2012. Valoarea primelor intermediate de brokeri pe cele doua categorii de asigurari a fost de 3,88 miliarde de lei, in urcare cu 7,77% fata de anul 2012. Veniturile din activitatea de brokeraj s-au majorat cu 6,52% fata de anul 2012, la 773,04 milioane de lei. Piata asigurarilor a atins 8,12 miliarde de lei in 2013, in scadere cu 1,6% fata de anul precedent.



wall-street - 2014




Victor SRAER: "Protectia consumatorului incepe cu insusi consumatorul"

 

Consumatorul trebuie sa fie ajutat sa inteleaga ce este polita de asigurare si cum poate aceasta sa diminueze riscurile. Astfel, potrivit lui Victor SRAER, Managing Partner al OTTO Broker, protectia consumatorului incepe cu el insusi.

 

"Consumatorul trebuie sa fie responsabilizat si ajutat sa inteleaga, de exemplu, care sunt riscurile de care trebuie sa se protejeze mai bine - daca ne referim la asigurari, si trebuie sprijinit sa inteleaga foarte bine care sunt principalele intrebari pe care trebuie sa le puna furnizorului de servicii. In final, astazi, reglementarile fac ca o polita de asigurare sa aiba minim 10-15 pagini, insa realitatea, recunoscuta la nivel european, nu doar in Romania, este ca acest dosar gros este rareori citit in detaliu, iar consumatorul ramane, asadar, doar cu raspunsurile la intrebarile pe care le-a pus si cu informatiile primite de la furnizorul lui de servicii", a explicat Victor SRAER intr-un interviu acordat XPRIMM TV.

 

Prin urmare, Victor SRAER considera ca anul acesta se va remarca o dezvoltare a actiunilor intreprinse la nivelul protejarii clientilor, precizand ca "in Romania, protectia consumatorilor de asigurari are o stransa legatura cu modul de punere in practica al legislatiei specifice asigurarilor".

 

In privinta factorilor care au influentat o crestere a interesului in acest domeniu, Managerul OTTO Broker a punctat: "Criza financiara din 2007-2008 a adus la suprafata in Europa diverse aspecte legate de practicile de vanzare ale institutilor bancare, in special, si astfel, aceasta preocupare s-a extins la nivelul pietei financiare. Problematica discutata la nivel european si transpusa si in legislatia din Romania solicita furnizorilor de servicii din piata financiara o serie de masuri care au scopul de a imbunatati nivelul de transparenta si de intelegere a produsului de catre clienti, astfel incat, in final, consumatorul sa fie protejat".

 

Pe de alta parte, potrivit lui Victor SRAER, la nivel european se discuta permanent despre reglementari, granita dintre reglementare si suprareglementare fiind in mod constant amenintata de schimbarile dezbatute. Totusi, "dincolo de obligatiile pe care furnizorii de servicii trebuie sa le respecte, aceasta piata are nevoie de reglementare, pentru ca activam intr-un domeniu care ofera servicii complexe".

 

In privinta politei de asigurare, datorita reglementarilor, Victor SRAER reliefeaza faptul ca cetateanul roman retine doar raspunsurile la intrebarile pe care le-a pus si informatiile primite de la furnizorul de servicii. Mai mult, acesta considera ca ar trebui sa existe bugete consistente pe campanii de informare si o colaborare cu Ministerul Educatiei pentru a include in programele educationale informatii despre piata financiara.

 

1asig.ro - 2014



Victor SRAER, OTTO Broker: Motorul de crestere pe CASCO este clientul individual

 

In contextul in care cumparatorul real nu mai este, in general, compania de leasing sau o banca finantatoare, vanzarile de polite CASCO au avut de suferit, odata cu scaderea vanzarilor de vehicule noi si a expirarii contractelor de leasing aflate in derulare.

 

"In prezent, motorul de crestere este clientul individual, fie persoana fizica, fie companie, care manifesta un interes maxim pentru raportul dintre pret si calitate", a afirmat Victor SRAER, Managing Partner, OTTO Broker. "Clientii sunt diferiti, cu nevoi diferite si trebuie sa le oferim produse diferite si serviciile pe care le asteapta. Strategia axata pe pret si-a confirmat limitele", a adaugat acesta.

 

Conform lui Victor SRAER, companiile au incercat sa lanseze produse adresate clientilor cu masini vechi, dar acestea au fost retrase de pe piata sau au fost "trase pe linie moarta". De asemenea, au fost scoase din acoperirea de baza riscurile cu frecventa mare la daune de anumiti asiguratori, in mod direct sau prin schimbari de definitie (vandalism, lovituri in parcare).

 

Politele fara fransiza au ramas in continuare cele mai solicitate si cele mai vandute, deoarece beneficiile reale pentru client se lasa asteptate atunci cand acesta alege o polita cu fransiza mai mare. "Fransiza progresiva - e rara, nu porneste de la 0 si se elimina "la promotie". De asemenea, fransiza 100 EUR este "depasita" pentru ca multe unitati service o acopera in locul clientilor", a afirmat Victor SRAER.

 

Una dintre solutiile revitalizarii vanzarilor ramane introducerea bazei de date comune pe CASCO, care nu si-a gasit inca o solutie concreta. "Exista clienti care abuzeaza de sistem si nu sunt penalizati suficient, iar clientii buni sunt indirect indepartati. Castigurile ar fi milioane de euro pentru asiguratori, iar clientii corecti ar putea primi preturi corecte si servicii exceptionale. Putini verifica daunalitatea clientului individual macar in CEDAM", a afirmat Victor SRAER.

 

Pe de alta parte, unele dintre elementele care au adus un plus de valoare produselor CASCO sunt asistenta rutiera, care a castigat teren, dar e in continuare insuficient explicata si comunicata, si masina oferita la schimb, care, totusi, este inca in faza de pionierat.

 

casco-ieftin.ro




Victor SRAER, OTTO Broker: Oamenii vor sa stie care este utilitatea asigurarilor si care sunt beneficiile fiecarei polite

 

Victor SRAER, OTTO Broker: Oamenii vor sa stie care este utilitatea asigurarilor si care sunt beneficiile fiecarei polite

in ce in ce mai evident interesul clientilor pentru obtinerea de informatii inainte de cumpararea produsului. “Ne implicam in campanii de informare si educare deoarece vrem sa sustinem piata de asigurari si pentru ca am remarcat ca publicul este receptiv la astfel de informatii. Oamenii vor sa stie care este utilitatea asigurarilor si care sunt beneficiile fiecarei polite in parte”, a afirmat Victor SRAER, Managing Partner, OTTO Broker.

OTTO Broker sprijina cel mai amplu demers de educare si informare in asigurari derulat la nivel local – Campania Nationala “ASIGURA-TE!”. Ajunsa la cea de a III-a etapa, aceasta se desfasoara timp de trei luni si are ca obiectiv principal cresterea gradului de informare al romanilor cu privire la unele dintre cele mai importante tipuri de asigurari: auto, de locuinte, de sanatate, de viata si de calatorie.

“Invit cat mai multe companii din piata si, in egala masura, si ASF sa sustina si sa desfasoare astfel de actiuni. Face parte din datoria noastra fata de clienti”, a adaugat Victor SRAER.

Informarea inainte de cumpararea unui produs financiar, inclusiv a unor polite de asigurare, trebuie sa includa mai mult decat date legate de cele mai bune oferte din punctul de vedere al preturilor. Consumatorii trebuie sa inteleaga caracteristicile produselor si sa le gaseasca pe cele care corespund nevoilor lor. Iar deschiderea clientilor exista, dupa cum indica barometrul Google: de exemplu, doar un sfert dintre romanii care au achizitionat o asigurare de locuinte si doar 15% dintre romanii care au cumparat produse financiare si imobiliare nu au facut nicio cercetare inainte de achizitionare.

Campania Nationala “ASIGURA-TE!” este realizata de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, UNSICAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, IGPR – Inspectoratul General al Politiei Romane – Directia Rutiera, ISUMB – Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta “Dealu Spirii” al Municipiului Bucuresti si ANAT – Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, cu sprijinul unor importante companii de asigurari si de intermediere in domeniu.

Partenerii campaniei sunt companiile ASIROM VIG, BCR Asigurari de Viata VIG, alaturi de PIRAEUS Insurance Broker si OTTO Broker. Proiectul se deruleaza cu sprijinul EUROPA FM, care va difuza timp de 3 luni spotul audio al campaniei. De asemenea, THE MONEY CHANNEL va difuza spotul video, acoperirea media fiind asigurata si de partenerii wall-street.ro, 9am.ro, RazvanPascu.ro – cel mai citit blog despre calatorii din Romania si Revista PLAFAR.

Pe langa platforma online dedicata, www.asigura-te.org , proiectul beneficiaza si de sustinerea unei pagini de Facebook, facebook.com/Asigura-Te pe care va invitam sa o urmariti pentru a fi la curent cu activitatile campaniei si pentru a afla noutati din domeniul asigurarilor.

 

cumpararca.ro - 2013



Otto Broker tinteste afaceri de 7 mil. lei din asigurari de credite si garantii

 

Otto Broker, cel mai mare angajator din brokerajul in asigurari din Romania, mizeaza in acest an pe intermedieri de peste 7 milioane lei pe segmentul asigurarilor de credite comerciale si garantii, in crestere cu 25-30% comparativ cu 2013.

Avem incredere in potentialul de dezvoltare a asigurarilor de garantii si a asigurarilor de credit comercial si estimam ca, la nivelul intregii piete, cresterile ce vor fi inregistrate pe aceste linii de asigurare, in 2014, vor fi de 25-30%", declara Victor Sraer (foto), managing partner al Otto Broker.

In 2013, Otto Broker a intermediat prime de asigurare aferente politelor de credit comercial si de garantii in valoare de 5 milioane lei, nivel in crestere cu aproape 130% comparativ cu anul precedent.

"Sutem cel mai mare broker independent cu afaceri pe aceste linii de asigurari, in prezent, iar acesta este rezultatul directiei strategice pe care compania a initiat-o in urma cu patru ani. Estimez ca, pana la sfarsitul anului 2014, primele intermediate de Otto Broker pentru asigurarile de credit comercial si asigurarile de garantii vor ajunge la 6,5-7 milioane lei", precizeaza Victor Sraer.

Din portofoliul de clienti ai Otto Broker care au incheiat asigurari de credit comercial si de garantii pentru a-si creste cifra de afaceri si profiturile fac parte companii din sectorul de constructii, productie si distributie, precum si alte categorii de prestatori de servicii.

In functie de produsul de asigurare utilizat si de natura activitatii, companiile care se protejeaza prin intermediul asigurarilor de credit comercial si/sau de garantii au acces la o serie de beneficii diverse – pot debloca sau evita blocarea unor sume retinute cu titlu de garantie pentru buna executie a lucrarilor (cum ar fi cash-ul colateral solicitat pentru diverse instrumente bancare de garantare) si pot avea un acces mai bun la linii de finantare pentru capital de lucru.

 

banknews.ro - 2014